עלילות אריה מימון: נכשל בחינוך, ביחסי אנוש, וגם מחרים בחוצפה את הבוסית שלו. הגיע זמנך: לך הביתה

סיפור הזוי על פקיד בעיריית אשדוד, שגורם בסופו של דבר לטובים לא להישאר במערכת העירונית, ראש מינהל החינוך, אריה מימון שנכשל בתפקידו. מתמודדת בעלת כישורים מעולים, נבחרה פה אחד לתפקיד מנהלת אגף חינוך לגיל הרך. לאחר בחירתה זימן אותה לשיחה ודרש ממנה לא לדבר עם סגנית ראש העיר, שרון מרק, הממונה על החינוך הרך ללא רשותו וסימן לה מה הוא חושב שהיא צריכה או לא צריכה לעשות. נועה בתגובה הבינה במה מדחובר ופרשה מייד מהתפקיד.זה הצית מלחמת עולם. מימון ברוב חוצפתו הודיע כי הוא מחרים את שרון מרק והיא בתגובה קראה לו שוביניסט: "אם הייתי גבר לא היית מעז לדבר אלי כך. אתה לא ראוי לחנך את דור העתיד באשדוד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה סיפור על פקיד עירייה שעושה מה שבא לו במינהל החינוך, אריה מימון, ראש המינהל, שנוהג בכוחניות, עוסק יותר ברכילויות מאשר בעשייה חנוכית. הוא מלא בעלילות שרובן נכתבו כאן. בשבוע שעבר הוא גרם למועמדת מדהימה, שנבחרה במכרז לברוח מהעירייה, יומיים לאחר שזכתה במכרז. אחר כך, הוא , מימון, הודיע לכל העולם במייל, שהוא מחרים את סגנית ראש העירייה הממונה על החינוך של הגיל הרך והשכלה גבוהה, שרון מרק. שהיא בעצם הבוסית שלו הפוליטית. היא בתגובה במייל חוזר תקפה אותו וכינתה אותו שוביניסט, שנוהג כך בנשים. התכתובות ביניהם בהמשך הכתבה לא ייאמנו.חבל שזו הדוגמא החינוכית של מינהל החינוך באשדוד. פשוט מביש.

תפקיד מנהלת מחלקת הגיל הרך במינהל החינוך לא מאויש מזה מספר חודשים, לאחר שמיכל שוהם פרשה ממנו מסיבות שלא ברורות עדיין, אבל הפתיעו רבים ויש מי שכרכו זאת ביחס של ראש המינהל אריה מימון. מדובר בתפקיד חשוב מאין כמוהו שמטפל בכל החינוך לגיל הרך, חינוך ילדינו, העתיד של אשדוד.

למכרז שפורסם ניגשו רבים וגם אחת בשם נועה (שמה המלא שמור במערכת), תושבת אחד היישובים הקרובים לאשדוד. בראיון הקבלה היא הרשימה מאוד את כל חברי הוועדה, שהתרשמו ממנה וממה שהציגה. היא נבחרה פה אחד ללא מתנגדים בציון מאוד גבוה. "היא ממש הפתיעה לטובה. הגישה שלה הסגנון והחדשנות שהיא הציגה והתכנית שלה לגיל הרך הייתה פשוט מדהימה. לא היו לנו טענות. הצבענו פה אחד בעדה" אומר אחד מחברי הוועדה. "מאוד הפתיע אותי שהיא כעבור יומיים הודיעה נועה לאגף משאבי אנוש שהיא לא תיכנס לתפקיד ובעצם פרשה. חבל".

הסיבה, כך מתברר, הייתה בהתייחסות של אריה מימון למועמדת שזה עתה נבחרה בפה מלא והציגה תכניות מעולות לטובת ילדי אשדוד'. הוא לא אהב כנראה את מה שראה והחליט להשתלט על המועמדת לפני שתתפוס עוצמה ולפני שהתכניות שהציגה יהפכו למציאות.

מימון. כוחני

מימון החליט להראות לה מי ״הבעל בית״, ובשיחה איתה לאחר שנבחרה לתפקיד, הוא הבהיר לה מה הוא מצפה ממנה: להיות היס-מן שלו. היא מצידה הבינה גם לאן היא נכנסת, וכעבור יממה היא הודיעה ״תודה אבל אני לא מעוניינת בתפקיד״.

לידי "אשדוד10" ו"השבוע באשדוד" הגיע המכתב ששלחה נועה שזכתה במכרז לראש מינהל כוח אדם בעירייה, מירב שרת ובו היא מציינת את אחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא לא מעוניינת לעבוד תחת אריה מימון. בין היתר היא כותבת שם: "בשיחה הראשונה שלי איתו אתמול נאמר לי באופן חד משמעי שלא אוכל לדבר עם סגנית ראש העיר שרון מרק הממונה על הגיל הרך ללא אישורו״.

זה יכול היה להיות הגיוני שפקיד יימנע מלדבר עם פוליטיקאים ודרישה כזו של מימון יכולה הייתה בנסיבות מסויימות להיות לגיטימית. אלא שמדובר באיסור שהוא הטיל עליה לדבר עם סגנית ראש העיר שרון מרק, שהיא בעצם הממונה הישירה על החינוך של הגיל הרך. האם זה מיקרי? לא.

משחקי כוחות מרקמימון

לאריה מימון יש על מרק לא מעט והוא מנסה להצר פעילותה וצעדיה במינהל החינוך. לפני כחודשיים כשהיא חילקה מחשבים ניידים שנתרמו על ידי משפחת אבו, מימון סירב לשתף איתה פעולה ואף ניסה להכשיל מהלך של העברת מחשבים ניידים לבתי ספר. הוא שיגר הנחייה למנהלים לא לשתף פעולה עם מארק ולא לקבל ממנה מחשבים.

זה היה בסדר אלמלא העירייה בעצמה בקושי מצליחה בכל פרוייקט של חלוקת מחשבים לחלק לתלמידי אשדוד. בעיקר בימים אלה של לימוד מרחוק בשל הקורונה. גם למנוע מחשבים מילדים בגלל ענייני אגו? או סתם כי לא בא לך לסייע לסגנית ראש העיר? הילדים סובלים מזה, מר מימון. משחקי האגו הללו פוגעים במערכת החינוך ובילדי העיר.

שרון מרק. צילום: עדי לם

בחזרה למכרז בו נועה פרשה ממנו במפתיע. כזכור, מנהלת אגף החינוך לגיל הרך הקודמת, מיכל שהם, גם עזבה לפני מספר חודשים. גם כן מסיבות שטרם נודעו ואולם גורמי חינוך מעריכים שזה בגלל היחס של מימון והתנהלותו. מאז התפקיד נותר מיותם, עד לשבוע שעבר, בו זכתה כאמור, נועה, שעברה בהצלחה את הליכי המיון שארכו כ- 3 חודשים. היא הרשימה את חברי הוועדה ברזומה החינוכי שלה וכישוריה ונבחרה פה אחד, כולל אריה מימון שהצביע בעדה וכן מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי. אולם כעבור יומיים בתפקיד, ובתקופה המאתגרת של חזרת הילדים לגנים לאחר הסגר, היא עזבה.

לאשדוד 10 נודע כי הרקע להחלטת, כאמור, היא שיחה שלה עם מימון שאסר עליה לדבר עם סגנית ראש העירייה שרון מרק שהיא הממונה עליה. במכתב ששלחה לאחר הפגישה והגיע למערכת מודה נועה על המאמצים שנעשו בתחום השכר אך כותבת ״מכיוון שהרגשתי שהיו פערים מסויימים בהתנהלות שלכם מולי ביומיים האחרונים, ישנן מספר סוגיות ותאום ציפיות הדדי שברצוני להבהיר לפני קבלת החלטה סופית.

1. ברצוני להבין טוב יותר את המבנה והדינמיקה הארגונית למי אני מדווחת? מי מדווח לי?

2. מה הם תחומי האחריות והסמכות שלי לפעול?

3. מי אחראי על סידור העבודה של הסייעות? והיא מונה מספר שאלות. היא מבהירה את האג׳נדה שלה וכותבת מבחינתי התפקיד הזה ( כמו כל תפקיד שאני לוקחת על עצמי ) משמעותי, ואני מאמינה בעבודה עם שותפים אותם חשוב לי להכיר״.

 בסוף היא כותבת את אחת הסיבות המרכזיות לפרישתה: "במידה ואני לוקחת על עצמי את התפקיד, האם אני צריכה לדווח לאריה ברמה של כל פגישה שיש לי? לדוגמה, עוד בשיחה הראשונה שלי איתו אתמול נאמר לי באופן חד משמעי שלא אוכל לדבר עם סגנית ראש העיר שרון מרק הממונה על הגיל הרך ללא אישורו״. תשובה היא לא קיבלה וכאמור היא החליטה לא להכניס ראש בריא למיטה חולה ובחרה לחפש מקום שיעריך את כישוריה וייתן לה לעבוד בלי משחקי כבוד ואגו. בלי משחקי גן.

בשולי הדברים נציין כי מדובר בהפסד כפול לעיר אשדוד ולילדי העיר בפרט. גם איבדנו עובדת מוכשרת שיכלה ורצתה להצעיד את החינוך לגיל הרך קדימה וגם, נשארנו עם אריה מימון כראש מינהל החינוך, שעל התנהלותו הקלוקלת נכתב כאן המון. למרות שהוא נהנה מקרדיט של הממונים עליו ובעיקר של ד״ר לסרי ובן עדי הוא, במילים עדינות, לא מרשים בהישגים. ראה למשל איך אשדוד דורכת במקום בציוני הבגרות ובאחוז הזכאים לתעודת בגרות לפי משרד החינוך.

אבל המאבק מול מרק לא מהיום. כידוע, בשל הקורונה נאלצים ילדינו ללמוד למידה מרחוק באמצעות הזום. אבל לא לכל התלמידים יש מחשב או גישה לאינטרנט. סגנית ראש העיר שרון מרק גייסה מחשבים.

בכתבה באתר אשדוד 10 ביום 22.9.20 נכתב על עשרות מחשבים ניידים איכותיים חולקו. התרומה של המחשבים היא על ידי הפורום לקידום הבריאות באשדוד, אשר שמו להם למטרה להביא לצמצום פערים טכנולוגיים וחברתיים בתקופה זו. בנוסף סופקו תוכנות ׳אופיס׳, תמיכה ואחריות עד בית התלמיד בבעלות Dm Computers בבעלות מזרחי דרור תושב אשדוד. מרק בירכה על התרומה והצהירה על גיוס נוסף לסיוע התלמידים. אולם בכתבה באתר נטען כי אריה מימון הורה למנהלי בתי הספר לא לשתף פעולה עם תרומת המחשבים, ככל הנראה בשל משחקי אגו ובשל העובדה שזה לא עבר דרכו.

דינה בר אולפן

גורם אמר לאשדוד 10 כי מימון לכאורה ״עושה משחקי אגו על גב ילדים נזקקים״ בעירייה הגיבו על הידיעה לגבי המחשבים כי ״בשל הרגישות חובה עלינו לעמוד באמות מידה ציבוריות ולהבטיח שהחלוקה תבוצע בהתאם לרשימות ולקריטריונים כפי שסוכם ישירות מול התורם. עיריית אשדוד, חילקה מאות מחשבים ופועלת לחלוקה של כל הכמות הנדרשת להשלמת הפערים, בצורה מתואמת ומפוקחת״. 

גורם בהנהגת ההורים אומר בשיחה שלא לציטוט כי בעקבות המקרה על נועה ומימון יש תחושות קשות אצל נציגים ותושבים לאור ההתנהלות במינהל בחינוך בעיר. תחושה של אווירה מאיימת ולא נעימה. "הרבה מורים והורים פונים אלינו ומבקשים שנעזור להם, מתוך חוסר אונים" אומר אותו גורם. "האיום הזה כפי שהציגה נועה של מימון הוא אור אדום שצריך להבהב ולהיות נורית אזהרה. האם זה המסר של מי שצריכה לנהל מחלקה חשובה להיות יס מן של פקיד כזה או אחר, בכיר ככל שיהיה?"

מימון: "לא רוצה לעבוד עם סגנית ראש העיר"; מרק: "אתה לא ראוי לחנך את דור העתיד באשדוד"

הדם הרע בין סגנית ראש העיר אשדוד והממונה על הגיל הרך במינהל החינוך, שרון מרק לבין ראש המינהל הכוחני, אריה מימון עבר לפסים אישיים. בתכתובות מיילים בין השניים בפני כל בכירי העירייה הם התנגחו זה בזה. מימון מודיע כי הוא מחרים את הממונה על החינוך בגיל הרך ושרון מרק משיבה לו כי זו התנהגות שוביניסטית "אם הייתי גבר לא היית מעז להתנהג כך"

זה החל במייל ששיגר מימון לסמנכ"לית עיריית אשדוד, דינה בר אולפן, ובו הודיע לה כי החליט להחרים את סגנית ראש העיר, שרון מרק הממונה על החינוך הרך, וכל דבר שהיא רוצה שזה ייעשה דרך דינה. "אין ביכולתי להמשיך לעבוד מולה כממונה על תיק גנים ולצערי רוח המיילים הקנטרניים מהבוקר (בעוד כולנו עסוקים בפתיחה מחודשת של הלימודים), רק מעצימה את תחושותיי בעניין" כותב מימון לבר אולפן.

"משום כבודה ומעמדה אני נמנע מלהיכנס לשיח קטנוני זה, ומבקש ממך התחילי לעבוד מולה באמצעותך, כפי שקורה מול כלל חברי המועצה. ככל שהיא תרצה לקבל חומרים או תשובות היא תוכל להעביר אלייך ואענה בשמחה רבה ככל שאתבקש”.

מימון ממשיך ותוקף את מרק ואומר: "גני הילדים נפתחו לפני שבוע וחצי והגב מרק לא מצאה לנכון להתעניין או לקבל מידע בהתייחס לסטאטוס הפתיחה, או אתגרים שעומדים על הפרק, למרות שעודכנה בהליכי הפתיחה, במקום זאת אנו עדים להתנהלות מתישה הנוגעת לטבלה לקויה  או חומר ספציפי שלא עבר. אני סבור שזו אחת הדוגמאות למקור תסכולי בעבודתי מולה. כל הנ"ל נכתב עם מלוא הכבוד וברוח טובה ולא מתוך כעס”.

מרק: "מימון לא בוחר לעבוד איתי או לא"

ואילו מרק לא נותרה חייבת וכתבה במייל חוזר לבכירים, כי היא חשה שמימון מתנהג אליה כך רק בגלל היותה אישה. "דבריו  של ראש המינהל. מעידה על דרכו ואישיותו. תארו לעצמכם מה קורה בשלטון בו כל הפקידות הבכירה לא מבצעת את מדיניות נבחרי הציבור.  אנרכיה!, אלא אם כן הסיבה הספיציפית במקרה זה היא בגלל היותי אישה. האיש הזה לא יכול לחנך את דור העתיד שלנו".

עוד תוקפת שרון את מימון וטוענת כי "אתה, הצהרת שאתה לא מוכן לעבוד איתי יותר בעבודה משותפת. מפתיע שאתה גם מעז לרשום זאת. מעניין אם במקום ממונה אישה היה ממונה גבר. האם  היית מעז לרשום לו שאתה מסרב לעבוד איתו?? אז בוא נעשה סדר  אתה לא בוחר לעבוד איתי או לא. תאר לך שכל הפקידות תסרב לעבוד עם הממונים…כשאני פונה אלך לבצע משימות וכשאני צריכה משהו אתה מתעלם, ממדר, מסתיר ואתה בדיוק יודע למה..לצערי לא בפעם הראשונה. התנהלות זו אינה תקינה במערכת ציבורית או שלטונית בוודאי לא אצלנו בעיר ואני בטוחה שראש העיר מגבה אותי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן