עלייה בתחלואת הקורונה באשדוד: בדרך לעיר כתומה

אחרי תקופה בה אשדוד הייתה ירוקה, עלייה מדאיגה במספר החולים הפעילים בעיר: 115 חולים פעילים. אשדוד הפכה צהובה עם ציון של 5‪.5 במדרג הרמזור, והחשש שהיא תהפוך לעיר כתומה. ההעירייה הקימה מרכז שליטה והציבה פקחים על תושבים המפרים בידוד. בקופות החולים החלו לתת חיסון שלישי לאנשים מדוכאי חיסון. ובשורה טובה: לודמילה סורוצאן מאשדוד (73) שהייתה מורדמת ומונשמת, התאוששה ושוחררה מבית החולים לאחר כ-100 ימי אשפוז

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד הפכה לעיר צהובה. אחרי תקופה בה הצליחה אשדוד להישאר ירוקה, גם בתחילת העלייה הארצית בתחלואה בשל הווריאנט דלתא, היא נצבעה לאחרונה בצהוב והיא מתקרבת להפוך כתומה. על פי נתוני משרד הבריאות נכונים ליום רביעי 14‪.7‪.21, אשדוד צהובה עם 5‪.5 לפי מדרג הרמזור. 115 חולים פעילים ו-2% מהבדיקות חיוביות.

 הזינוק בתחלואה החל כבר בסוף השבוע שעבר כש-117 תלמידים מבית הספר ׳היובל׳, נשלחו לבידוד לאחר שמפעיל חיצוני בקייטנת הקיץ של בית הספר, אדם מחוסן אובחן כחולה. בעירייה ראו את העלייה בתחלואה וניסו לבלום את הגל. בהודעה לעיתונות מיום ראשון השבוע, 11‪.7‪.21 קרא ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, לאור נתוני הקורונה בסוף השבוע, ובמטרה למנוע עלייה במספר הנדבקים לציבור לשוב ולשמור בהקפדה את כללי הזהירות של הקורונה. ״אשדוד אומנם עדיין ירוקה עם ציון רמזור נמוך 2‪.9 אך מספר החולים הולך וגדל. התופעה הבולטת היא שמרבית הנדבקים החדשים הינם מחוסנים. למשל בסופ״ש האחרון מתוך 26 מאומתים חדשים שנוספו באשדוד 24 היו מחוסנים״ כעבור יומיים בלבד כ- 13‪.7‪.21 כשאשדוד הצהיבה ברמזור כבר  היו באשדוד 88 חולים ו- 1,036 מבודדים״.

 ראש העיר הביע דאגתו מהעלייה החדה בתחלואה ובפוסט לתושבים כתב: ״אשדוד צהובה. תושבים יקרים, אנחנו עדים לעלייה מדאיגה בתחלואת הקורונה. ביממה האחרונה אובחנו 34 חולים נוספים ומספר החולים בעיר נכון לרגע זה עומד על 88 חולים ו-1,036 מבודדים. אשדוד מוגדרת עיר צהובה. נראה כי אנחנו בפתחו של גל רביעי ועל כולנו חלה המחוייבות לעצור את התחלואה ולמנוע מצב שבו נאלץ להיות שוב תחת הגבלות״. ד״ר לסרי מפציר בתושבים  לתרום את חלקם לבלימת התחלואה. ״עשינו זאת בעבר, נוכל לעשות זאת שוב״.

ד״ר ברנבוים: ״יש להחזיר את התו הירוק״

מנכ״ל בית חולים אסותא, ד״ר ארז ברנבוים סבור כי על רקע העלייה בכמות המאובחנים בקורונה כי יש להחזיר את התו הירוק. ״העלייה המדאיגה בכמות המאובחנים השבוע מחייבת אותנו להחזיר את השימוש בתו הירוק באופן מלא, לצערי, העלייה במאומתים המצטרפת לעליה בכמות החולים הקשים, מחייבת שנקדים לנקוט צעדים כבר היום, בתקווה שנוכל לווסת את כמות המאומתים של מחר, ויפה שעה אחת קודם. כל עוד ילדים מתחת לגיל 12 אינם מחוסנים, זה בלתי נמנע שבקבוצת הגיל הזו יתרחב החולי וידביק את המבוגרים. לצערי, מדובר במציאות שעתידה להתקיים תוך שבועות מספר אם לא פחות מכך. עם זאת, אני צופה שגל התחלואה הנוכחי יהיה קטן באופן דרמטי מהגלים הקודמים לו”.

הפרת בידוד: תקבל קנס 5000 שקלים

בעירייה נקטו גם בצעדים נוספים למניעת עליית התחלואה. כך למשל על פי החלטת ראש העירייה ד״ר לסרי נפתח ביום ראשון השבוע משל״ט מבודדים. מרכז השליטה של עיריית אשדוד החלט בשלב הראשון עם שיחות לאנשים שנדרשים להיות בבידוד. מוקדני העירייה החלו בתשאול של תושבים שחזרו מחו״ל בכלל, וממדינות אדומות בפרט. המטרה שהמבודדים יהיו תחת פיקוח ובדיקה שהם חשים בטוב ושומרים על הכללים. בשלב השני ניידות הביטחון העירוני והשיטור העירוני יסיירו ויבדקו באופן אישי מבודדים, שלגביהם מתעורר חשד של הפרת בידוד, ובנוסף יבצעו בדיקות אקראות. ״בהתאם להנחיית ראש העיר, אגף הביטחון  פועל ביתר שאת במטרה לשמור על בריאות התושבים, ונמשיך ונבצע בדיקה למחוייבי בידוד״, אומר אריה איטח, מנהל אגף הביטחון ומפקד המבצע. בעירייה מדגישים כי הפרת בידוד הינה עבירה אשר תגרור קנס של 5,000 שקלים.

מתחם הבדיקות בחניון המשכן לאומנויות פועל בימי א-ה בין השעות 12:00-20:00 וביום ו׳ משעה 09:00-14:00. ד״ר לסרי קורא לציבור במידה וחשים לא טוב ללכת להיבדק. המתחם פתוח לכולם ללא הפניה של רופא וללא עלות.

כן נמשך מבצע החיסון לילדים בגילאי 12-16 לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי משלוח נוסף של חיסונים עתיד להגיע בחודש אוגוסט. ד״ר לסרי, קורא להורים לחסן את ילדיהם.

קופת חולים הכללית החלה לחסן במנה שלישית

מדינה ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן במנת דחף שלישית של חיסון קורונה למדוכאי חיסון. ראשוני המתחסנים במנת החיסון השלישית הגיעו  ביום שלישי השבוע  למרפאות כללית להתחסן ובהם פחימה ישראל, תושב אשדוד בן 70 מושתל לב מזה 16 שנה, הגיע אתמול למרפאת כללית באשדוד לקבלת חיסון מנה שלישית וחוסן על ידי האחות אירה ארונוב, במרפאת כללית אשדוד א. פחימה שמח על האפשרות לקבלת חיסון מנה שלישית שתקנה לו הגנה וביטחון רפואי. האחות אירה  ארונוב :״החיסון הוא האמצעי היעיל להגן עלינו מפני המחלה וצמצום ההדבקה, התחלנו לחסן מנה שלישית אוכלוסיית מדוכאי חיסון בהתאם להנחיות וההתוויות של משרד הבריאות. במקביל אנו ממשיכים במבצע החיסונים וקוראים לכל מי שטרם התחסן והוא מעל לגיל 12 להגיע ולהתחסן".

לדברי  מירי מירלשווילי, מנהלת סיעוד במנהלת אשדוד מחוז מרכז כללית*: הכללית היא הקופה הגדולה והראשונה בעולם שהחלה לחסן בחיסון קורונה את כלל האוכלוסייה, בהמשך את בני הנוער וכעת חיסון הדחף למדוכאי מערכת החיסון ומושתלי לב, כליות וריאות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו ערוכים במוקדי החיסונים בפריסה רחבה ובזמינות גבוהה לאוכלוסיות היעד מתוך דאגה לבריאות הציבור ומיגור המגפה.

דיכוי חיסוני הוא מצב שבו מערכת החיסון אינה פועלת כהלכה ובמצב כזה חשופים ליותר זיהומים, כך שמטופל מדוכא חיסון עלול לחלות ביתר קלות וללקות במחלות קשות יותר. ההחלטה למתן מנה שלישית התקבלה בוועדת החיסונים בשל עדות מצטברת לפיה מטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני אינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר קבלת שתי מנות בלבד, וחלקם עשויים לפתח  נוגדנים לאחר מנה שלישית.

הנס הרפואי של לודמילה

בשורות משמחות התקבלו מבית החולים אסותא לאחר שלודמילה סורוצאן בת ה-73 הייתה מאושפזת 100 ימים, רובם כשהיא במצב קשה מורדמת ומונשמת בשל מחלת הקורונה בה חלתה.

היא התאוששה והשבוע שוחררה לביתה. הרבה בריאות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן