עיריית ירושלים הנציחה את הדס מלכא ז״ל

המדרגות העולות משער שכם נקראות על שם לוחמות מג״ב הדס מלכא והדר כהן ז״ל שנפלו בפיגועים שונים בשער שכם. השם החדש ׳מעלות הדס והגר׳

צילום: דוברות משמר הגבול
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הדס מלכא לוחמת מג״ב שנפלה בפיגוע בשער שכם וחברתה הלוחמת הדר כהן שנפלה אף היא בפיגוע אחר בשער שכם, זכו להנצחת שמן. עיריית ירושלים החליטה על הנצחת שמן של השתיים שנפלו על הגנת ירושלים ומעתה המדרגות העולות לשער שכם נקראות  ״מעלות הדס והגר״

״הצבת השלט במקום נפילתן מסמל את אחיזתינו דווקא במקומות שמהם רוצים לגרש אותנו ומנציח את זכרם של אלו שמסרו את נפשם למען ההגנה על עם ישראל״, כותב חבר מועצת עיריית ירושלים דן אילוז ממקדמי הנצחת הלוחמות.

לפני מספר חודשים אישרה הוועדה לשמות רחובות בעיריית ירושלים בראשות ראש העיר משה לאון פה אחד להנציח את השתיים.

הדס מלכא הי״ד נפלה בפיגוע בסמוך לשער שכם ביום 16.6.2017. היא נאבקה פיזית כמה שניות במחבל שדקר אותה ונפצעה אנושות, הרופאים נאבקו על חייה אך נאלצו לקבוע את מותה, בת 23 במותה.

אביה של הדס, דוד מלכא הגיב בתקשורת ואמר: "ההחלטה לקרוא לרחוב על שמה של בתנו היקרה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד חשובה ברמה הציבורית והחברתית יותר מאשר ברמה הפרטית. הדס היא סמל וביטוי לערכים של מנהיגות, נתינה, חברות, שוויון מגדרי, העצמה נשית ואהבת הארץ. הדס תמיד היתה נחושה לתרום ככול יכולתה למדינה ולחברה, החל  כנערה בהיותה מדריכה, בתנועת הנוער בני המושבים, ובהמשך כבוגרת בתפקיד לוחמת ומפקדת במג"ב יש בהחלטה זו מסר לחברה בכלל,  ובפרט לילדים ולבני הנוער בנוגע לחשיבותם של ערכים חברתיים ראויים". בקשר לירושלים אמר האב: ״הדס האמינה בכל ליבה 'אם לא נגן על ירושלים – לא תהיה לנו מדינה'. כך שההחלטה לציין רחוב על שמה יש בה משום תודה,  הוקרה והערכה להדס. אנו מודים לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וחברי הנהלת העיר על קבלת ההחלטה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן