עיריית אשדוד תרגלה תרחישי מלחמה

עיריית אשדוד סיימה לפני שעה קלה (27/10) תרגיל חירום כולל, המדמה מלחמה כוללת בישראל, במהלכו היה על מטה החירום וכל גופי ההצלה והביטחון להתמודד עם תרחיש קיצוני, שכלל ירי טילים מסיבי, פגיעה באתרי מגורים שגבה קורבנות אדם, פציעות ונזק כבד לרכוש. אנחנו ביום החמישי "למלחמה" ולהעצמת האתגר נקבע בתרחיש כי אין בעיר כיפת ברזל ואין חשמל ובמהלך התרגיל נוסף גם אירוע חומ"ס (חומרים מסוכנים) והתקפת סייבר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתרגיל האחרון שבצענו בשבוע שעבר, הבנו את החובה שלנו להביט על מערך החירום במשמעות רחבה ומורכבת, עם כמה זירות נפילה בו-זמנית, ומה המשמעויות לנו ולתושבים" אמר קב"ט העיר אל"מ (מיל') אריה איטח בשעה שהגדיר את המשימה עליה נבחנית אשדוד במהלך תרגיל שהכינו עבורנו רשויות החירום. כך, סביב שולחן הערכת המצב שהתכנס במרכז ההפעלה העירוני, החל תרגיל שנמשך כמעט כל היום, מ-08:30 ועד השעה 13:00, במהלכו היו צריכים ראשי המכלולים וגופי הביטחון וההצלה להציג מענים לתרחיש המורכב שהוצג לעיל.

תא"ל דוד סויסה, ראש מינהל באלביט המלווה את התרגיל מטעם רח"ל, הציג את התרחיש ואת הציפיות מכל מי שמסביב לשולחן. נציגי רח"ל ומשרדי הממשלה ליוו את פעילות המכלולים ועובדי העירייה ועקבו אחר עבודתם, ובסופו של יום הביעו את חוות דעתם מהתפקוד ומהרמה המקצועית שגילו במהלך היום.

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי אשר ליווה את התרגיל בתחילתו הדגיש כי בכוונת גופי החירום לבחון את יכולת העבודה הרוחבית, כלומר כיצד מכלולי החירום עובדים ביניהם, עד כמה הם מתואמים ומנצלים את היכולות של כל מכלול ושל הארגון כגוף, על מנת להגיע לתוצאה מהירה ובאיכות גבוהה.  

כוחו של התרגיל שהוא "אילץ" את המערכת לתרגל גם את מספרי 2, כלומר את הסגנים של ראשי המכלולים, על מנת לבדוק רציפות תפקודית ויכולת עמידה לאורך זמן. כך פינה המנכ"ל את מקומו כראש מטה החירום ואת מקומו תפס יורם אסרף, מנכ"ל רשות הספורט שמתפקד כמספר 2 בחירום. כך היה בהנדסה, ברווחה, בתפעול, במשאבי אנוש ובמידע לציבור. בנוסף לעבודה הרוחבית של המכלולים, נבדקו גם ממשקי העבודה מול גופי הביטחון וההצלה – משטרה, כב"ה, מד"א ופקע"ר, וכן עבודה מול מערכת שוע"ל ושימוש בטכנולוגיית ניהול המוטמעת בה.

האתגר שעמד לפני מטה החירום היה מורכב וקשה ואילץ את כולם לפעול גם בכלים ישנים. העדר כיפת ברזל והפסקת חשמל בצד נפילות טילים, פגיעה והסבת נזקי רכוש ובעיקר הרוגים, פצועים קשה ולכודים, הוא מהתרחישים היותר מורכבים שעל רשות מקומית להתמודד איתו, ומכאן החובה לעבודה מתואמת ומשותפת של כולם. וכמו בכל אירוע חירום, הדגש שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על הצלת חיים והחוסן הקהילתי, עמד גם הפעם לנגד עיני המטה. הביטוי המובהק לזה היה של מכלול מידע לציבור שאחראי לספק מידע עדכני ומהימן לתושבים ולהפיג עד כמה שניתן את המתח ע"י הצגת שליטה וניהול של המערכת העירונית.

את סיכום התרגיל, ההמלצות לתיקונים והציון הסופי תקבל העירייה בעוד כחודש לפחות, לאחר שכל חוות הדעת והתצפיות ייבחנו וישוקללו ע"י רשות החירום הלאומית, אך כבר עתה אפשר היה לשמוע מעט מחמאות מהגורמים המקצועיים. "אני מאוד שבע רצון ממה שראינו כאן היום. רואים שיש לכם ניסיון ואתם כבר מתורגלים. כל הכבוד" אמר תא"ל דוד סויסה – ראש מינהלת באלביט, הגוף שמלווה ומנחה את התרגילים עבור המדינה. 

אל"מ מרקו אזואלוס, מפקד הנפה בפקע"ר, אשר ליווה את התרגיל מתחילתו ועד לסיומו, התייחס לתפקוד ומשימות שמוטלות על הרשות העירונית ושיבח את היכולת התפעולית של העירייה. 

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, הקפיד לבחון דווקא את הפערים הטעונים שיפור. למרות המחמאות שקיבלה העיר הוא ביקש לדעת מכל מכלול מה הנקודות הטעונות שיפור על מנת להיות טובים יותר בפעם הבאה.

אריה איטח אמר בסיום כי אגף הביטחון העירוני ומטה החירום מבצעים מעת לעת תרגילים עם גורמי החירום הארציים, ומאמן את מכלולי החירום הרשותיים על מנת להיות הכי מוכנים שיש. "זה תפקידנו ונמשיך לבצעו ברמה הכי גבוהה, בדיוק כמו שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי דורש מאיתנו" אמר והודה לכל אנשי הביטחון, המכלולים וכל מי שהיה שותף בהכנה לתרגיל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן