עיריית אשדוד נערכת לסערה ממחר

חלוקת ציוד חימום ותגבור הצוותים בעירייה: לפי התחזית מחר בשעה 18:00 צפויה להתחיל סערה חורפית

צילום: עיריית אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עיריית אשדוד פתחה בימים האחרונים בהכנות לקראת מזג האוויר הסוער מחר, והעלתה את הכוננות לרמה 3 בשל ההערכות לרוחות במהירות של עד 100 קמ"ש.

העירייה בנתה נוהל סערה מסודר הכולל את תחומי אחראיות ושליטה ברחבי העיר תוך חלוקת סדרי פעולות לעובדים. בנוסף,עובדי העירייה מתגברים את צוותי העבודה הקיימים לאורך כל שעות היממה עם דגש על הלילות בהם הרגישות גדולה יותר. 20 צוותי עבודה יעודיים יפעלו לאורך כל הסערה ובהתאם לנוהל במטרה לתת מענה לכלל התרחישים ובנוסף לבצע משימות פיקוח בקרה לאורך כל הסערה.

המוקד עירוני יהפוך למרכז שליטה ובקרה עירוני זמתכלל את האירועים ונותן את תמונת המצב למקבלי ההחלטות בחמ״ל גם באמצעות 703 מצלמות אשר נותנות תמונת מצב על העיר ולכך יש להוסיף דיווח תושבי העיר ודיווח צוותי החירום של העירייה מאפשרים לתכלל את האירוע. כולם משנים את עבודתם ומתמקדים בביצוע הפקודה שקיבל כפי שנכתבה בנוהל סערה. ולשם כך המערך המרכזי – חמ"ל עירוני שילדי – במצב כוננות 3, תפעיל העירייה את החמ"ל העירוני באופן שילדי לבניית תמונת המצב , הערכת המצב והכנת הכוחות העירוניים לפעולה.

בתוך כך, המנהל לשירותים חברתיים והיחידה להתנדבות יצאו למבצע חלוקת מצרכים וציוד חימום לקשישי העיר, בשיתוף עמותת חסדי נעמי. 400 שמיכות, וכמות דומה של צעיפים, כובעי צמר ותנורה חימום חולקו לקשישים בעיר.

המנהל ביצע בקרה ובדיקת סיוע לאוכלוסיות הוותיקות בעיר במטרה לסייע ככל שניתן לעבור את הסערה באופן בטוח מתנדבים רבים, בני נוער ועמותות שונות הגיעו הבוקר למתחם החלוקה ברובע א', קיבלו כתובות ושמיכות ויצאו לחלוקה.

הצפי ליממות הקרובות:
גשם יתחיל בעיר ביום ג׳ בסביבות 18:00-20:00.
הוא יתחזק מחצות (הלילה שבין שלישי לרביעי) וימשך בעוצמות של 3-5 מ״מ/שעה (עם שיאים של 5-7 מ״מ/שעה) עד לשעות הלילה של יום ד׳.

במהלך 24 השעות שמיום ד׳ בחצות ועד יום ה׳ בחצות ירדו בעיר כ-50 מ״מ.
ביום ה׳ ימשך הגשם עד שעות הצהרים אבל בעוצמות חלשות יותר של 2-3 מ״מ/שעה.
הרוחות יתחזקו מאוד בשעות הבוקר של יום ד׳ ויגיעו למשבים של 90 קמ״ש בשעות הצהרים (12:00 עד 15:00).גובה הגלים בשעות הללו (רביעי בצהרים) יגיע ל-4.5 מטרים.

חמישי בצהרים: כ-65 מ״מ, מתוכן כ-50 מ״מ ב-24 השעות מרביעי בחצות עד חמישי בחצות.

מדובר בכמויות משקעים לא קטנות אך לא בעוצמות שעתיות גבוהות. יתכנו שיבושים ובעיות ניקוז, בעיקר עקב השילוב עם הרוחות העזות והים הגבוה.

נחלים: זרימה מוגברת מרביעי בשעות הבוקר אבל לא בספיקות חריגות, לא גלישה מהגדות ולא הצפות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן