עיריית אשדוד נגד נמל אשדוד, ולהיפך

עיריית אשדוד מחד וחברת נמלי ישראל מנגד הגישו ערעור על גובה השומה של הנמל החדש. כזכור חוות דעת של שמאי קבעה כי חנ״י תשלם לעירייה כ- 130 מיליון היטל השבחה עבור הנמל הדרומי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנמל הדרומי החדש ההולך ונבנה בימים אלה באשדוד ממשיך לגרום למחלוקת בין עיריית אשדוד מחד ובין חברת נמלי ישראל- חנ״י החברה הבונה את הנמל החדש. אשתקד לאחר שעיריית אשדוד הטילה על חנ״י מס שבח של כ- 130 מיליון שקלים כמס שבח על בניית הנמל . לחנ״י היו השגות לגבי הסכום ןהם הגישו ערעור לוועדה המחוזית לתכנון ובניה.אשר מינתה את השמאי אמנון ניזרי שהחליט להשאיר את הסכום שקבעה העירייה. בחנ״י טענו כי שמאי מטעמה סבור כי כמעט אין כמעט השבחה.

על פי כתב ״כלכליסט״ דותן לוי, עולה כי הוגשו ערעורים מטעם שני הצדדים. עיריית אשדוד הגישה השגה לוועדת הערר בו היא עותרת לחשוף את נתוני הריווחיות הצפויים בנמל . לדעת העירייה, הנתונים יוכיחו כי היטל ההשבחה צריך להיקבע על מאות מיליונים. העירייה טוענת כי שמאי המקרקעין המייעץ ניזרי הוציא החלטה שגויה כדבריה מאחר וקיבל את עמדת חנ״י לפיה אינה יכולה להעביר את הסכום שנחתם עם מפעיל הנמל ולהציג בפניו את הנתונים הכספיים וכי להערכת העירייה גובה ההשבחה האמיתית הוא כ- 1,67 מיליארד שקלים וכי חלקה של העירייה לפיכך כ- 570 מיליון שקלים.

מנגד בחנ״י הגישה בקשה לביטול השומה בטענה שהשמאי ניזרי חרג כביכול כשהסתמך על הערכה קודמת אשר ביצעה חברת אחרת. הערעור של העירייה וחנ״י צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.

עיריית אשדוד: ״הוגשו השגות על השומה״

מעיריית אשדוד  נמסר בתגובה כי ״מדובר בהליך ערר על שומה שהטילה הועדה המקומית בעקבות היתר בניה לנמל החדש. חנ"י הגישה ערר והנושא עבר לשמאי מייעץ שקיבל את עמדת הועדה המקומית במלואה.

בעקבותי כך, שני הצדדים הגישו השגות על השומה של השמאי המייעץ לועדת הערר בענייני ההשבחה״.

חנ״י: ״בשלב זה לא מגיבים״

מחנ״י נמסר בתגובה כי זה שלב ממש ראשוני בערר ועוד לא הוגשו כל המסמכים״.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן