עיריית אשדוד לבית המשפט: לעצור את הפגיעה בנחל ובחופי הים באשדוד שנגרמים על ידי באר טוביה

לטענת עיריית אשדוד:"מועצת באר טוביה ממשיכה להזרים שפכים ללא היתרים ובניגוד לחוק. רשות המים קיבלה החלטות שגרמו להמשך הזרמת קולחים, אינה מבצעת פיקוח, ואינה אוכפת את החוק. התוצאה, המשך פגיעה בנחל לכיש ובחופי אשדוד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כפ שחשפנ6 בסוףמהשבוע באשדוד10 עיריית אשדוד חסמה את הזרימה של הנחלצלים בשלצחשש צזיהום הים.

עיריית אשדוד מאשימה את מועצת באר טוביה ופעם נוספת נקטה בהליכים נגד המועצה המקומית באר טוביה ואת רשות המים .

את עיריית אשדוד מייצגים בעתירה עוה"ד אמיר ברק ומתן גרפינקל שטוענין שפגיעה המתמשכת מסבה נזקים לנחל לכיש שעבר על-ידי עיריית אשדוד שיקום משמעותי בעשור האחרון והפך את הנחל וסביבתו לפארק שוקק חיים כולל אישור לשייט. כמו כן, ההזרמה פוגעת ברצועתה חוף היפה והמטופחת בעיר אשדוד שאורכה כשישה קילומטרים, בה עושה שימוש ציבור רחב לגלישה, רחצה, ומגוון פעילויות פנאי.

עיריית אשדוד- רשות המים לא משיבה למכתבים ואינה מציגה תוכניות שהתחייבה להם

עו״ד ברק : עיריית אשדוד, עושה מזה שנים מאמצים לגרום לנתבעות להפסיק את הזיהום אך ללא הועיל. בפגישה שהתקיימה בחודש דצמבר 2021 הצהירה רשות המים כי עד לחודש ספטמבר 2022 תושלם התקנת תשתית שתמנע את המשך ההזרמות לנחל ממאגרי חצור. אולם, עד היום לא הוצגה עד תוכנית סדורה שיהיה בללמד כי עד לחודש ספטמבר 2022 הבעיה תיפתר ופניות העירייה לרשות המים הושבו ריקם״.

בנסיבות אלו נותר חשש כבד כי מה שהיה הוא שיהיה. כלומר, הנתבעות עומדות לגרום מפגע סביבתי חמור שהינו זיהום בנחל לכיש ונחלים נוספים כמו גם בחופי הים באשדוד – גם בשנה זו וגם בשנת 2023. בשל האמור הוגשהתובענה שמטרתה מתן צו למניעת המפגע הסביבתי לצורך הגנה על הסביבה, הציבור, ובריאות הציבור, מציין עו״ד ברק.

תושבי אשדוד נפגעים מהזרמת הקולחים שמזהמים את נחל לכיש, ופארק נחל לכיש, שעל פיתוחו עיריית אשדוד, שקדה ולצורך שיקומו השקיעה מאות מיליוני שקלים. כמו כן נפגעים חופי הים של התובעת, הזיהום מביא לסגירת חופים, מסכן את בריאות הציבור, ופוגע באפשרות הציבור להשתמש בצורה חופשית ובטוחה בים ובחופיו שהינם משאב טבע לאומי

כאמור עדיין לא הוצגה תוכנית סדורה של הפעולות אותן מתכוונות הנתבעות לבצע, על מנת למנוע את המשך הזרמת הקולחים ממאגרי חצור לעבר נחל לכיש ומשם לים, בלוח הזמנים שצוין – היינו לפני החורף הקרוב. לכן פנתה עיריית אשדוד למ.האזורית באר טוביה ולרשות המים , ביום 03.01.22, בבקשה להעביר "הבהרה מפורטת ובכתב בנוגע לתוכנית וסדרת הפעולות שבכוונת רשות המים והמועצה האזורית לבצע" . אך עד עתה רשות רשות המים לא טרחה להשיב לפנייה והמועצה המקומית באר טוביה שלחה מענה מבלי להתייחס לעניין לו נדרשה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן