עיריית אשדוד מודיעה: החל משישי הבא אוטובוסים חשמליים ברחבי העיר

בשישי הבא, ב 21.1.2022 יושק מיזם התחבורה הציבורית באשדוד. אוטובוסים חשמליים יושקו בעיר, ויסמנו את תחילתו של עידן חדש. בעיריית אשדוד מברכים על עבודות התשתית המורחבות שאמורות לשפר באופן דרמטי את הנכסים החומריים של העיר. בעירייה מדגישים כי תכנית התחבורה החדשה מציעה התמודדות עכשווית עם אתגרי הניידות בערים שהולכות ונהיות צפופות. ד"ר לסרי:" זאת התרומה שלנו לפתרון בעיית הפקקים באשדוד"

צילום: נאור אזרזר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רבות דובר על מיזם התחבורה הציבורית באשדוד, פרויקט הדגל התחבורתי ואחד מהמיזמים היותר מורכבים בעיר, 21.1.22 , יום שישי בשבוע הבא, אפשר יהיה לראות ולהשתמש בקווי התחבורה של המיזם. כזכור, פרויקט התחבורה הציבורית, המשותף לעיריית אשדוד ומשרד התחבורה, יצא לדרך בעקבות קול קורא ארצי, אליו נגשו 18 רשויות גדולות ואשדוד היתה העיר שזכתה בו, בעקבות תכנית מפורטת שהציגה ובזכות היכולת שלה להוציא את המיזם אל הפועל.

ייחודו של הפרויקט היה בכך שאשדוד היתה לעיר הראשונה בישראל שביצעה את המיזם המורכב באופן עצמאי, מתחילתו ועד סופו, ולכן לצד העבודות לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר, נעשו עבודות תשתית נרחבות המבטיחות את המשך קידומה ושגשוגה של העיר, ובעיקר מאפשרת את יישומו של הסכם הגג עבור צעירי העיר ואת המשך התרחבותה של העיר, בהתאם לחזון העירוני.

"עתה, עם השלמת העבודות הפיזיות במיזם, אנו עוברים לחלקו השני של המיזם – שלב השימוש בתחבורה הציבורית" אומרים בעיריית אשדוד שנערכים להשקת האוטובוסים החשמליים אשר ינועו בעיר, ויחליפו את צי האוטובוסים הישן. שילוב האוטובוסים החשמליים בפרויקט התאפשר הודות למשרד התחבורה אשר הקצו 10 מש"ח נוספים למיזם.

בעירייה מציינים כי עוד בטרם יתחילו האוטובוסים החדשים לנוע בעיר ובטרם יחוברו הקווים החדשים בין כל אזורי העיר, ניתן לראות כי המיזם החדש אשר מגיע עתה לסיומו, כבר הניב הרבה מאוד יתרונות שמשפיעים על המציאות העכשווית ועל עתידה של העיר, "והם באים לידי ביטוי בשתי קטגוריות מרכזיות: תשתיות פיזיות והתמודדות עם אתגרי הניידות שמציבה עיר גדולה"

ש. איך זה בא לידי ביטוי?


"בשיפור דרמטי בתשתיות העירוניות ובהן: החלפת מערכות ניקוז וביוב, הטמעת תשתיות חשמל וטלפוניה, סלילה וחידוש הכבישים, התקנת מדרכות ותוספות של נתיבי אופניים, שימת דגש על בטיחות באמצעות: הסדרת צמתים ומעגלי תנועה, רמזורים, פסי האטה, מעברי חציה, מערכות התראה לכבדי שמיעה, תשתיות הנגשה חדשים ומעקות, מעבר לתאורת לד ומצלמות ביטחון, שיפור חזות העיר כדוגמת: התקנת ריהוט חוצות ונטיעות, החלפת אבני שפה ושימוש בחומרים עמידים ועוד. כמו כן יש התאמה לצרכים עתידיים עבור הדורות הבאים ע"י החלפה ושדרוג התשתיות להתרחבותה של אשדוד והתאמתן לתוספת בנייה של אלפי יח"ד במסגרת הסכם הגג".
ש. מה בנוגע לאתגרי תחבורה בעיר וחיבור שכונות למרכזי העיר..
"בוצעו תכנון והשמה של תכנית אב לתחבורה ציבורית ידידותית לסביבה, זמינה, יעלה ובטוחה. נת"צים – הקצאת נתיבי העדפה ומסופי קצה, הצבת תחנות חכמות עם מידע נגיש ו-WIFI גם אוטובוסים, שיפור תדירות נסיעות (מינימום של 5 נסיעות בשעה) וקיצור זמני המתנה, ייעול מסלול הנסיעות באמצעות קווים ישירים ולא מעגליים. חיבור השכונות למוקדים מרכזיים בעיר (רכבת, סטאר סנטר, big, עירייה, חוף הים, אזור תעשייה) ולמרכז העיר והעירייה ברחוב הגדוד העברי, מעבר לאוטובוסים חשמליים נוחים וידידותיים לסביבה. הקמת מרכז בקרה טכנולוגי מתקדם".

ואיך הציבור יקבל את כל המידע הטוב הזה?
"בימים אלה העירייה נערכת למסע הסברה מקיף על מנת להגיע עם המידע הרלוונטי לכלל הציבור. מידע על הקווים החדשים, מסלולים ומועדי הנסיעה יופצו לתושבים בכל אמצעי התקשורת הקיימים ויעלו לאתר האינטרנט העירוני ובאמצעים הדיגיטליים. מוקד 106 יעמוד כמובן לרשות הציבור וילווה את התושבים מיום ההשקה".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מסכם: ""אני מודה למשרד התחבורה על האמון שנתנו באשדוד ועל הליווי הצמוד לכל אורך הפרויקט, ומשוכנע כי ההחלטה שהנהלת העיר קיבלה בנושא התחבורה הציבורית באשדוד, תוכיח את עצמו ותתרום להמשך התפתחותה של אשדוד ולמיצובה כאחת הערים המודרניות בישראל".


ש. היו לא מעט ביקורות על המיזם ועל התהליך ונחיצותו. ההשקעה הייתה לדעתך משתלמת?


"נכון, בתחילת הדרך רבים הרימו גבה והטילו ספק בהצלחת המיזם. אני והנהלת העיר הבענו ביטחון בפרויקט והיום ניתן לראות כי הוא מניב תוצאות משמעותיות עבור העיר ותושביה, בהיקף מיליארדי שקלים, ותרומתו תהיה משמעותית יותר בעתיד, כאשר המדד החשוב ביותר לעיר הנמצאת בתנופת צמיחה הוא הפתרונות שהיא מציעה לנושא התחבורה. נכנסנו למיזם הזה במטרה חשובה ומרכזית והיא לספק לתושבי העיר תחבורה ציבורית, איכותית, זמינה, נגישה ולא מזהמת, ולעודד אותם להעדיף שימוש בתחבורה ציבורית במקום רכב פרטי" אומר ראש העיר ומציין כי "אם נשיג את המטרה הזאת יחד, תהיה זאת התרומה שלנו לפתרון בעיית הפקקים שהפכה לבעיה לאומית. אז ביום שישי הבא, ב-21/1/22, נוכל כבר לראות אוטובוסים חשמליים שינועו בעיר ויסמלו את תחילתו של עידן חדש. בהצלחה לכולנו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן