עושים סדר בקבוצות אשדוד: כך תיראה ליגה א' דרום

הדרבי האשדודי חוזר לעיר לאחר שלוש שנים ללא דרבי. אחת היריבות הגדולות של מכבי עירוני אשדוד מגיעה לליגה א' דרום. וגם: האפשרות לדרבי נוסף והסיכויים שזה יקרה. הפועל אדומים ירדה לליגה א' עוד לפני סיום העונה הסדירה, מכבי עירוני אשדוד ציפתה לעלות גבוה וגבוה, איכזבה והסתבכה בקרבות התחתית, ובליגה ב' העונה הסדירה הסתיימה והביאה עימה יריבויות חדשות ישנות. אשדוד10 עושה סדר אחת ולתמיד, לקראת הפלייאוף של ליגה ב' ומציג את התמונה של ליגה א' דרום – הליגה של האשדודים

צילום: ירון קליין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפועל אדומים

הפועל אדומים פתחה את העונה האחרונה עם הפחתה של 12 נקודות מהמאזן הקבוצתי, הסיבה לכך היא בעיות כלכליות ויציאה של הקבוצה לפירוק. בתחילת העונה, מלכי אניג'ר חברת ההנהלה פנתה ליוסי כנפו, אז יו"ר בית"ר אשדוד ושחקן עבר בהפועל המיתולוגית וביקשה ממנו עזרה. כנפו נענה לבקשה בחיוב, פירק את בית"ר אשדוד והעמותה המנהלת של קבוצתו לקחה לניהולה את הפועל אדומים. באופן די צפוי, עם מעמסה כבדה של הנקודות ותקציב דל שלא מאפשר להביא שחקנים מפוצצים, הפועל אדומים ירדה ליגה כבר לפני העונה הסדירה. יאמר לזכות הקבוצה שכעת גם שהקבוצה משחקת בלי חשיבות היא עדיין מחזירה אש ליריבות, כך למשל במחזור האחרון הקבוצה השיגה תוצאת תיקו 1:1 נגד עירוני ניר רמת השרון.

צילום: רז זהבי

בשיחה עם "השבוע באשדוד" לפני מספר שבועות יוסי כנפו חשף את התוכניות שלו לעונה הבאה. לפי כנפו, הוא ואניג'ר ישתפו פעולה ביחד בהנהלה והוא מזמין להידברות גם את האחים אלון פרקש ששימש כמנכ"ל וגם נועם פרקש ששימש חבר הנהלה. השניים לקחו צעד אחורה ומחו על הישארותו של המאמן דוד רביבו. כנפו בונה על תקציב גבוה שיקבל ביחס לליגה א' כמעין "מענק" שיקבל בגלל שירד ליגה. כנפו נותן אמון ברביבו ומעוניין שהוא יהיה מאמן הקבוצה גם בעונה הבאה. מנגד, הפרקשים מעוניינים "לפתור את המחלוקות" ולנסות ליישב את הפער שבזהות המאמן, הם מעוניינים להשיב את יאיר אזולאי בלם העבר ועידן שריקי חלוץ העבר.

מכבי עירוני אשדוד

עם פתיחת העונה, הקבוצה שאותה מנהל שי אבו, הבטיחה הרים וגבהות והצהירה שלל הצהרות על התמודדות בצמרת הגבוהה, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. מהר מאוד הקבוצה לא סיפקה תוצאות, לא הביעה אמון במאמן יוסי חכים והחליפה אותו בצביקה לוי, שגם הוא לא סיפק את התוצאות ממנו ציפו והוא שוחרר לאחר עשרה מחזורים. בסופו של דבר, הקבוצה החתימה את אורי קרגולה שהצליח טיפה לייצב את השורות. אף שהקבוצה לא הבטיחה בוודאות את הישארות הליגה – היא די קרובה לכך. בשנה הבאה עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלה של עירוני אשדוד, יש גורמים שאומרים כי במהלך העונה נעשו שינויים בכדי לצמצם את ההוצאות ולהשקיע את מיטב הכספים בעונה הבאה.

עירוני חייבת להיאבק בתופעה של דעיכת הקהל. מ.ס אשדוד מביטה מליגת העל ומספקת עונה נפלאה. בעירוני עשו מספר שינויים שיווקיים שהתגלו ככישלון: בתחילת העונה מחירי המנויים והמניות של הקבוצה עלו והאוהדים לא קנו כבעבר. גם השידורים החיים שהמועדון סיפק ננעלו בתחילת העונה, אך בהמשך העונה נפתחו לקהל הרחב. בעירוני ניסו ללמוד תוך כדי תנועה ויפה שידעו לשפר את הפגמים. אך יחד עם זאת, זו עדיין קבוצת כדורגל ואנשים רוצים לראות תוצאות. דבר אחד שבעירוני אשדוד יכולים להיות מעודדים ממנו זה חזרת היריבויות: קריית מלאכי היריבה המושבעת מליגה ב' עלתה לליגה א’, והאדומים כאמור ירדו לליגה א'. יריבויות מביאות קהלים וזה יעשה טוב גם לעירוני וגם לאדומים.

מכבי קריית מלאכי

לאחר שמונה שנים של כישלונות ומאבקים מכבי קריית מלאכי חזרה לליגה א' דרום. מדובר כאמור ביריבות שחזרה. כשעירוני אשדוד היתה בליגה ב' דרום ב' היא נאבקה בדרך קבע בקריית מלאכי ונרקמה לה יריבות. הישאם אזברגה ששיחק באשדוד התגרה בקהל בכמה משחקים, מנגד בר סויסה שהיה שחקן קריית מלאכי התגרה בקהל הצהוב. בקבוקים הושלכו באחד המשחקים בין הקהלים, שמחה לאיד נשפכה לאחר כל משחק לכל עבר ועכשיו אחרי ארבע שנים של פגרה היריבות חוזרת.

קריית מלאכי מביאה עימה קהל ססגוני במיוחד, מהמשובחים והנאמנים של הליגות הנמוכות. היא ממלאת את האצטדיון הביתי כבר כמה שנים טובות במאות אוהדים שמגיעים לראות את המופע של יום שישי.  יחד עם זאת, הקירבה לאשדוד משכה לקריית מלאכי לא מעט שחקנים. רק בשנה האחרונה שיחקו שמה דייב פינטו, יגל בלאיש, משה אוחיון, רחמים צ'קול ועוד אשדודים, גם המאמן יואל סויסה האשדודי ואבי בוגלה שבצוות המקצועי של מ.ס אשדוד. אנחנו צפויים לקבל קבוצה אטרקטיבית עם שמות שמוכרים לנו מהעיר.

הפועל לוד

בתחילת עונת 18/19, כשהפועל לוד עלתה לליגה ב' דרום ב', יו"ר הקבוצה אופיר רגב, בנו של ראש עיריית לוד לשעבר בני רגב ואחיו של השורד ומנכ"ל הקבוצה ניר רגב, אמר בריאיון כי הקבוצה שלו תהיה הטובה ביותר, היא תרסק כל קבוצה בדרך והיא לא מפחדת מאף יריבה. סוף אותה עונה נגמר בכישלון חרוץ של לוד שנאבקה בתחתית הליגה.

בשנה שעברה שינו דיסקט, לוד הביאה עימה שחקנים טובים ומנוסים כמו פיני מתנה שכבש 23 שערים במהלך העונה ובשקט עם הרבה אמונה ודרך הקבוצה העפילה לליגה א' בסיום העונה שישה מחזורים לסיום העונה. בהתבטאויות האחרונות של משפחת רגב, ניר רגב, מנכ"ל הקבוצה, אמר כי זה תלוי בתקציבים, אך המטרה היא לעלות מעלה מעלה בליגות ולפי דעתו לוד תעלה לליגה הלאומית בסיום העונה. מוקדם מדי להגיד מה יהיה לנו בעונה הבאה מבחינת סגל, אך ניתן להגיד שעוד קבןצה נוסטלגית מצטרפת לאשדודיות.

משחק אחד רחוק פחות

מכבי הרצליה יכולה להבטיח את חזרתה לליגה הלאומית כבר במחזור הקרוב. הרצליה מובילה את הליגה בגאון עם שש נקודות יתרון, שלושה מחזורים לסיום. מדובר בהקלה לאשדודיות שכן, גם קבוצה מאוד מסודרת ויציבה בכדורגל הישראלי, עם עבר וניסיון בליגות הבכירות ששיחקה שם את רוב שנתיה בעשורים האחרונים, עוזבת וזה יקל טיפה להשתלב בצמרת וגם מדובר בנסיעה אחת קצרה יותר שכן לוד וקריית מלאכי קרובות ממנה מבחינה גיאוגרפית.

מי תיפרד מהליגה?

על הנייר שש קבוצות בסכנת ירידה: שמשון כפר קאסם, עירוני מודיעין, עירוני אשדוד, מכבי שעריים, בני אילת ובית"ר ת"א בת ים. על פניו, נראה כי בית"ר ת"א, האחרונה בטבלה, בדרכה לעשות את הדרך שלה לירידה שנייה ברציפות היישר לליגה ב'. על הכרטיס השני יש מאבק בין מכבי שעריים ובני אילת צמודות בתחתית, שמשון כפר קאסם צריכה תיקו, מודיעין ועירוני אשדוד צריכות ניצחון קטן במחזור הקרוב בכדי להישאר. אסור כמובן לאף קבוצה להיות שאננה במאבקים הקריטיים האלה. על פניו, נדמה כי בני אילת הם אלה שיצטרפו לבית"ר ת"א בדרך לליגה ב’,שכן זו הקבוצה הכי פחות מחוברת. ונשאלת השאלה מה עדיף? משחק קרוב לבית נגד קבוצת נוסטלגית ומפוארת בליגה א' כמו מכבי שעריים, או משחק חוץ נגד בני אילת לאוהדים שרוצים לסגור סוף שבוע יחד עם הקבוצה?

אוהד בוזגלו, דרבי נוסף או היריבה מהבירה

במקביל השבוע יחל פלייאוף העלייה לליגה א' מליגה ב'. עבור הקבוצות מליגה ב' מדובר בשבעה מדורי גיהנום. אחרי מאבקי צמרת שוחקים ועונה שהסתיימה, ישנן קבוצות שמתחילות עכשיו את מסע הפלייאוף. בליגה ב' דרום א', מכבי עמישב פתח תקווה של אוהד בוזגלו תארח את המכתש גבעתיים, קבוצת האוהדים של הפועל רמת גן, שכוללת בתוכה סגל שחקנים בעלי שמות מוכרים כמו קרלוס צ'קאנה הוותיק והבלתי נגמר ויקיר ארצי אקס בית"ר ירושלים. בקרב השני צעירי טירה יארחו את הפועל מחנה יהודה מפתח תקווה. המנצחות ייפגשו זו מול זו למשחק גמר המחוז.

במחוז השני תיאבק בית"ר נורדיה בהפועל אשדוד. נורדיה, היריבה הגדולה ביותר של עירוני אשדוד לאחר שכשנאבקה ראש בראש איתה בליגה ב' על העלייה לליגה א', נורדיה השאילה את שחקני מ.ס אשדוד דאז אליאור משעלי ופרדי ציון, בעירוני היום משוכנעים שג'קי השאיל במיוחד ליריבה הישירה על העלייה רק בכדי לחזק אותה. כיום, נורדיה בנתה קבוצה לעליית ליגה אך פישלה נגד קריית מלאכי. הפועל אשדוד ניצחה בשבוע האחרון את אותה נורדיה והשתחלה ברגע האחרון לפלייאוף מהמקום החמישי. במשחק המקביל ייפגשו מ.כ ירושלים של המיליארדר הצרפתי-יהודי לורנט לוי ועירוני נתיבות שנתמכת על ידי קבלני העיר הדרומית. המנצחות יעלו לגמר המחוז ויאבקו זו בזו.

שתי המנצחות בגמרים ישחקו בגמר המחוזות, המנצחת במשחק הזה תשחק נגד המקום ה-14 בליגה א' דרום, ככל הנראה מכבי שעריים, אך עדיין יכול להיווצר מצב שזו תהיה בני אילת או עירוני אשדוד או עירוני מודיעין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן