עונת רחצה בצל הקורונה

עונת הרחצה שהסתיימה רשמית בשבוע שעבר הייתה שונה משנים עברו. החופים נאלצו לפעול בצל הקורונה ועובדי האגף נערכו להתאים את סל השירותים ל'תו הסגול'. בתקופות שהחופים היו פתוחים לקהל, הציבור הגיב ברגליים ואלפי מתרחצים פקדו את החופים ונהנו משירותי חוף ברמה הגבוהה ביותר. העונה הסתיימה ועיריית אשדוד מפעילה שלושה חופים לחודש נוסף

צילום: אגף החופים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חופי אשדוד רושמים בכל שנה עשרות אלפי מתרחצים ובשיא העונה מדובר באלפי מבקרים ביום. השנה, בגלל מגפת הקורונה, החופים לא פעלו ברצף ועל פי הנחיות הממשלה הם היו סגורים לקהל בתקופת הסגר. אעפ"כ, בזמנים שהחופים היו פתוחים לקהל, אלפים מלאו את החופים ונהנו מיתרונות בילוי ופנאי שרק חופים מסודרים יכולים להציע.

"בגלל נגיף הקורונה והנחיות הממשלה, חל עיכוב של חודש וחצי בפתיחת העונה" אומר מנהל אגף החופים אריה תורג'מן, ומציין כי "בעקבות תחלואת הקורונה בארץ, התאמנו את שירותי החוף להנחיות התו הסגול, כדי לשמור על בריאות המתרחצים". זה אומר כי חרף הבלבול ואי הודאות שאפיינו את תחילת המגפה והעמידו את העולם בפני אתגר שלא היה כמותו, חופי אשדוד נערכו במהירות ונתנו מענה גם בתנאי פתיחה קשים. 

עונת הרחצה שהסתיימה רשמית בשבוע שעבר הייתה שונה משנים עברו. החופים נאלצו לפעול בצל הקורונה ועובדי האגף נערכו להתאים את סל השירותים ל'תו הסגול'. בתקופות שהחופים היו פתוחים לקהל, הציבור הגיב ברגליים ואלפי מתרחצים פקדו את החופים ונהנו משירותי חוף ברמה הגבוהה ביותר. העונה הסתיימה ועיריית אשדוד מפעילה שלושה חופים לחודש נוסף. העיקר הבריאות.

למרות הקורונה, למצילים לא חסרה עבודה והם היו מעורבים ב-159 אירועי הצלה, בהם הצילו 292 מתרחצים. שתי טביעות הסתיימו במוות שנגרמו בשל רחצה במקומות ובשעות ללא שירותי הצלה ואי ציות להוראות המצילים. כמו כן כ-130 מתרחצים טופלו במרפאות החוף השונות.

בתחום האכיפה ובשמירה על הסדר הציבורי, ניתנו 775 דוחות/התראות שעיקרן עבירות איכות ושמירה על תחושת הביטחון בקרב המתרחצים. כ-1100 ילדים ונוער השתתפו בפעילות הדרכה, הכשרה למצילים צעירים והתנהגות נכונה בחופים. מעל 100 מתרחצים עם מוגבלויות קיבלו שירות ומענה אישי לשיפור חווית הבילוי שלהם בחופים. כ-120 אירועים פרטיים או מוסדיים התקיימו בחופי אשדוד.

עיריית אשדוד החליטה להפעיל גם השנה שלושה חופים לחודש ימים נוספים, ואגף החופים יאייש שלוש תחנות חורף בחוף מיעמי, חוף הקשתות וחוף י"א שיפעלו במתכונת מלאה עד 18.11.20. הפעילות בין השעות 07:30-16:00. "העיקר", אומרים בחופים, "שהמתרחצים יזכרו כי הרחצה מותרת רק בחופים עם שירותי הצלה ורק תחת עינם הפקוחה של המצילים". באגף כבר מתחילים בהערכות לשנה הבאה בתקווה כי נוכל לשוב לפעילות מלאה ללא קורונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן