עו"ד הלן גלבר דורשת: כל חברי מועצת העיר יחתמו על תצהיר התחייבות שלא לעסוק בנדל"ן בתחומי השיפוט של העיר

גלבר:"לאור האמור, ולאור החשיבות שחברי מועצה יפעלו באמון וללא משוא פנים, תוך גישה הוגנת כלפי הכל,  בשקיפות, ויהווה דוגמא אישית,  אבקש להביא הצעתי להחתמה של חברי המועצה על תצהיר בדבר העדר כל עיסוק בנדל"ן לסדר יום המועצה."

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת מועצת העיר אשדוד עו"ד הלן גלבר הגישה הצעה לסדר במועצת העיר ובה דרישה שחברי מועצת יחתמו על תצהיר שלא עסקו בנדלן בתקופה שהם חברי מועצה

עוד כלבר;"נפל דבר בעיר אשדוד! כנגד שני בכירים לשעבר בעיריית אשדוד הוגשו כתבי אישום חמורים, נשפטו, הורשעו ונדונו למספר שנות מאסר בפועל, הוטלו עליהם קנסות כבדים וחולטו סכומים נכבדים וזאת בשל עיסוק בנדל"ן – תיווך, ייעוץ, קידום וליווי פרויקטים, סיוע בקבלת היתרים, יזמות וכיוצא בזה בתחום העיר אשדוד. תמורת תשלום. (הכרעת הדין בתפ (ב"ש) 28095-04-17 מדינת ישראל פרקליטות מחוז דרום נ' עמרם כנפו (להלן גם: "פרשת השחיתות באשדוד")

לפי פסק הדין אסור לחבר מועצה לעסוק בנדל"ן בעיר בה הוא משרת כחבר מועצה. "תחת כותרת "עיסוק בנדל"ן" ניתן למצוא משרעת רחבה של דוגמאות. החל מקניה ,מכירה או תיווך של דירה וכלה ביזמות, בנייה, וקידום של פרויקטים נדל"נים גדולים הנוגעים להקמת רבי קומות, משרדים, שטחי מסחר ועוד". (סעיף 31 בהכרעת הדין).

על מנת למנוע לזות שפתיים ועננה כבדה מעל ראשם של חברי המועצה המכהנים כיום ובכדי למנוע הישנות מקרים כגון אלה בעתיד המוציאים לעיר שם רע אני מציעה להחתים את כל חברי המועצה, ללא יוצא מן הכלל, על תצהיר ברור ופומבי בה הם מתחייבים שלא "לעסוק בנדל"ן" בתחומי העיר אשדוד, וכי אין להם כל אינטרס בתחום הנדל"ן מלבד דירת מגורים פרטית.

ויפים דברי השופט דניאל בן טולילה שנכתבו בהכרעת הדין סעיף 147:

"כל אחד מהצדדים טען באריכות לגבי המצב הנורמטיבי המחייב בעת הרלוונטית. מבעד לכל אותם טיעונים מפולפלים ואסמכתאות, זה מכאן וזה מכאן, אין זאת אלא היגיון בריא ושכל ישר שמובילים למסקנה ברורה ולפיה חבר מועצה אינו יכול לפעול כיזם עבור יזם או מטעמו בגדרי הרשות בה הוא  מכהן. הטיבה לנסח את הברור מאליו דווקא הנאשמת 6:

זה טבעי שחבר מועצה לא יכול לעבוד בפרויקט שתחום השיפוט של העירייה שלו זה א' ב' שכל… יזם יודע.. זה דבר אלמנטרי וברור שחבר מועצה לא יכול לעסוק בפרויקט שבתחום העירייה שלו… לא צריך חוות דעת ולא יועץ משפטי ולא כלום, לחבר מועצה אסור לעבוד בייזום פרויקט  בתחום השיפוט של העירייה בה הוא משמש חבר מועצה…. מילים כדורבנות…".

לשיטת המאשימה (מדינת ישראל) עיסוק שכזה אסור מעיקרו, אז, כהיום. נטען כי למעט רכישת דירה פרטית, כל עיסוק בנדל"ן של חבר מועצה, גם אם אינו חבר בוועדת המשנה, בתחומי העיר בה הוא מכהן, הוא אסור. הדברים אמורים בין אם המדובר בתיווך, ייעוץ, קידום וליווי פרויקטים, סיוע בקבלת היתרים, יזמות וכיו"ב. המדובר בניגוד עניינים "מובנה" בין החובות המוטלות על חבר המועצה במסגרת תפקידו הציבורי לבין עיסוקו הפרטי בנדל"ן. (סעיף 15 בהכרעת הדין).

בדומה, בבג"צ, 971/99 התנועה למען איכות השלטון נ' וועדת הכנסת [פסקה 46] פ"ד נו(6), 117, צוין על ידי כב' השופט מ' חשין: "האינטרס האישי הוא האינטרס הציבורי האחר יכולים שיערבלו את מחשבתו הנקייה של איש הציבור – מחשבה האמורה להטביע עצמם אך באינטרס שמופקד על קידומו – יסטו אותו מדרך הישר וירחיקו את ליבו מן העיקר שהוא חייב בו. אם בהשפעות חיצוניות ייעשה, ייפגם אמון הציבור בו, ועל כן אסור לאיש הציבור להימצא במצב שבו יילכד בצבת של ניגוד אינטרסים".

גלבר:"לאור האמור, ולאור החשיבות שחברי מועצה יפעלו באמון וללא משוא פנים, תוך גישה הוגנת כלפי הכל,  בשקיפות, ויהווה דוגמא אישית,  אבקש להביא הצעתי להחתמה של חברי המועצה על תצהיר בדבר העדר כל עיסוק בנדל"ן לסדר יום המועצה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן