עו"ד דותן לינדנברג: לאור עדכון קצבאות הנכות כדאי לבדוק אם הנכות הוחמרה

בימים אלה המוסד לביטוח לאומי עדכן לאחר משא מתן עם ארגוני הנכים, את שיעורי קצבאות הנכים הן בקרב ילדים והן בקרב בגירים. העדכונים ייכנסו לתוקף לאחר אישור חקיקה ואישור התקציב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"מדובר בהעלאה משמעותית בחלק מהמקרים ולכן כדאי לבדוק אם אתם מקבלים את העדכונים הנכונים לפי אחוז הנכות שנקבע לכם בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי" כך מסביר  עו"ד דותן לינדנברג, חבר בוועדת הנזיקין של לשכת עורכי הדין ועוסק בתביעות נגד הביטוח הלאומי.

עו"ד לינדנברג: "התוספות, ההחזרים וההשלמות יינתנו בחלקן רטרואקטיבית ובחלקן החל מחודש ינואר 2022. מכיוון שגודל הקצבה תלוי בשיעור הנכות שנקבע בוועדות  הרפואיות של הביטוח הלאומי,  כדאי מעת לעת לבדוק אם חלה החמרה או שינוי בנסיבות ולהגיש תביעה לביטוח הלאומי"

לדוגמא,  קצבת הנכות של ילדים עם נכות בשיעור של 100% תגדל בחודש ינואר הקרוב בכ-300 ש"ח והיא תעמוד על כ-3000 ש"ח. ילדים שסובלים מנכות בשיעור של  50 אחוזים יזכו לתוספת של כ-250 ש"ח ויזכו לקצבה של 1520 ש"ח ואילו ילדים עם שיעור נכות של  188 אחוזים יזכו לתוספת של כ-300 ש"ח וקצבתם תעמוד על כ-5650 ש"ח. כ-160 אלף הורים לילדים נכים חיכו זמן רב לבשורה הזאת.

כך למשל בגירים (מעל גיל 18) בעלי דרגת נכות שבין 75 ל-100 אחוזים, יזכו החל מחודש ינואר לקצבה בסך 3700 ש"ח ולהחזר והשלמות בסך 3029 ש"ח.

שינוי נוסף הוא בדמות הלוואה עומדת בשיעור 75% עבור המיסים החלים על רכב נכה, גם לכאלה שאין בידם רישיון נהיגה. 

"מדובר בהטבות ובהפרשים בסכום הקצבה החודשית לפי שיעור הנכות. ולכן מאוד חשוב לדווח על החמרה, אם קיימת, ולתבוע בהתאם לצורך העלאת שיעור הנכות והקצבה.

חשוב לציין כי סף שיעור הנכות הרפואית הנדרש לצורך בדיקת זכאות לקצבת שר"מ הורד מ-60 ל-40 אחוזים. השר"מ (שירותים מיוחדים) מקנה לנכה הטבות נוספות בדמות עזרה סיעודית שיכולה להגיע עד כ-5,650 ש"ח. סכום זה יכול לסייע לשרוד את הקשיים הרבים כתוצאה מהנכות.

כך גם, נתון חשוב נוסף הוא תקופת ההמתנה לנכות כללית ושר"מ שקוצרה לחודש במקום שלושה חודשים, נתון שהוא משמעותי לסובלים מנכויות קשות וכן לילדים נכים שעוברים מקבלת קצבת ילד נכה לקבלת קצבת נכות כללית.

"עו"ד לינדנברג: "יש לברך בעניין זה את ארגוני הנכים אשר לא ויתרו, יזמו ופעלו בשת"פ עם ביטוח לאומי וועדת העבודה והרווחה בכנסת, כדי להביא לשיפור בתנאי הנכים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן