עו"ד גלבר: "הקצאת הקרקע לבית כנסת ברובע י"ג לא חוקית"

פרשת בניית בית כנסת בן 4 קומות ברובע י"ג עליה חתם סגן ראש העיר סניה כצנלסון ונחשפה כאן באשדוד10 מסתבכת. חברת המועצה עו"ד הלן גלבר טוענת במכתב לראש העיר ד"ר לסרי כי הקצאת הקרקע אינה חוקית ויש לבטל את ההיתר שניתן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם הקצאת קרקע ברובע י"ג לשם הקמת בית כנסת בן 4 קומות אינה חוקית? כך טוענת חברת מועצת העיר עו"ד הלן גלבר במכתב אל ראש העירייה ד"ר לסרי ולסגנו ויו"ר ועדת המשנה תכנון ובנייה שמעון כצנלסון. הסיפור נחשף לראשונה באשדוד10

לדברי עו"ד גלבר לאור פניות של תושבי הרובע אליה היא ערכה ברור מעמיק ובו עולה כי הקצאת הקרקע וההיתר שניתן לא חוקי ועל כן יש לבטלם " לאור פניית תושבים ובהתאם לברור שערכתי, מסתבר כי יש לבטל את הקצאת הקרקע ואת ההיתר שניתן באופן לא חוקי בעניין בית הכנסת, בן 4 קומות, ברובע יג' ברחוב המלך שלמה 16:" היא כותבת,  עו"ד גלבר מנמקת את קביעתה : " בהתאם להסכמי רשות ופיתוח מיום 6.5.2011 – הייתה העמותה אמורה, בין היתר, לסיים את העבודה עד ליום  6.5.2014 – עברו למעלה מ-7 שנים והעמותה טרם החלה בבניה בניגוד להסכם ולהוראות הקצאת הקרקע."  עוד היא טוענת כי  הובא לידיעתה כי "העמותה אינה עומדת בקריטריונים וביכולת התקציבית הנדרשת על מנת להתחיל בבניה. מכאן שגם לאור עובדה זו יש לבטל את הקצאת קרקע.1. בהזדמנות זו, אבקש לקבל עותק מתיק הקצאת הקרקע לעמותה ובכלל זה  אישור העמידה התקציבית של העמותה (50% מהפרוגרמה) שהוגשה בזמן קבלת הקצאת הקרקע.• לאור האמור יש לבטל את הקצאת הקרקע לאלתר."

גלבר טוענת כי ההיתר מתבסס על תוכנית מס 603-0295667 משנת 2016 – הקובעת קווי בנין ושימושים למגרשים המיועדים לצרכי ציבור:

 התוכנית הוגשה על ידי העירייה ומשכך משכך נדרשת אישור מועצה ביחס להגשת התוכנית – התוכנית לא עמדה בהוראות החוק ולא קיבלה את אישור המועצה.

התוכנית נחתמה ע"י מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי, ללא סמכות ובניגוד להוראות היועצת המשפטית של הועדה המחוזית.

התוכנית לא נחתמה ע"י בעלי כל בעלי התוכנית ובכלל זה רשות מנהל מקרקעי ישראל וזאת בניגוד לחוק התכנון והבניה.

בסעיף 1.8.3 בהוראות התוכנית מצוין כי הקרקע "בבעלות רמ"י ואחרים" – אבקש לדעת מי הם כל בעלי הקרקע?  " לאור האמור התוכנית אינה עומדת בהוראות החוק ומשכך ההיתר שניתן אינו חוקי ויש לבטלו לאלתר".

בנוסף כותבת עו"ד גלבר כי העמותה ביצעה לכאורה חריגות בנייה " העמותה גדרה את המקום כבר למעלה משבועיים, והניחה במקום גנרטור לפני 3 ימים – בניגוד לחוק, ומבלי שקיבלה אישור להתחלת העבודה, מבלי שהגישה תוכנית התארגנות." לדבריה, מאחר "שקרקע הינה משאב מוגבל ומתכלה ומאחר שצרכי הציבור גדלים עם הזמן וראוי לשמור על עתודות קרקע לצרכים עתידיים[1], יש לנהוג משנה זהירות והקפדה יתרה בהקצאת קרקע ציבורית, יש להשתמש בקרקע באופן מושכל ומוגבל כדי למנוע הקצאת קרקעות ומבנים בהתאם לצרכי האוכלוסייה וצביונה.  הקצאת קרקע באזור שהינו ברובו חילוני, אשר בסביבתו פועלים כיום  עוד כ-4 בתי כנסת,  מתבקשת בחינה מחודשת להקצאה זו, לאור הצורך להתאים את הקרקעות הציבוריות לצביון האוכלוסייה ובמיוחד לאור העובדה כי הרובע סובל ממחסור חמור במוסדות ציבור כגון מתנ"ס, בריכת שחייה, מגרשי ספורט, גנים, בית קשישים ועוד. ובמיוחד שהתושבים מתנגדים ומשוועים למתנ"ס עבורם ועבור ילדיהם. לפיכך, מתבקש, כבוד ראש העיר, לבטל את הקצאת הקרקע, לבטל את היתר הבניה ולבחון מחדש את הקצאת הקרקע בהתאם לצביון ולרווחת תושבי המקום".

כזכור לפני כשבועיים גילו תושבי הרובע המתגוררים בסמוך לקרקע כי מגדרים את הקרקע וכשביררו מדוע נדהמו לגלות כי על הקרקע יבנה בית כנסת בן 4 קומות. לטענתם הם לא ידעו על התוכנית ולא ניתנה להם האפשרות להתנגד. בשבוע שעבר עשרות דיירים הפגינו במחאה על בניית בית הכנסת.


הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן