עובד תובע מעל למיליון שקלים ממפעל להתכת מתכות באשדוד

עובד אחזקה בשנות ה-30 לחייו הפך לנכה לאחר שמעבידיו דרשו ממנו להרים פלטה במשקל 100 קילוגרם. כך עולה מתביעה שהגיש העובד לבית משפט השלום באשדוד, נגד הקורנס – מפעלי עופרת בע"מ מאזור התעשיה הצפוני באשדוד, באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה עולה כי לפני כשנתיים באחת השבתות, במסגרת עבודתו במפעל, עובד התחזוקה  נדרש להרים בידיו, לבדו וללא עזרה, פלטה במשקל של 100 קילוגרם. תוך כדי הרמת הפלטה החל לחוש כאבים חזקים בגבו והפרעות תחושה ברגלו השמאלית כשתאונת העבודה מתועדת בזמן אמת  על ידי מצלמות האבטחה שהוצבו בשטח המפעל.

למקום התאונה הוזעק צוות מד"א שפינה אותו לחדר מיון במרכז הרפואי אסותא באשדוד ולאחר פיענוח בדיקות וצילומי ההדמיה שביצע,  הודגמו  בלטי דיסקים במספר חוליות שלוחצים על עצב עמוד השדרה.

מאז התאונה ובעקבותיה ולמרות  הטיפולים הרפואיים,  העובד  סובל עדיין  ממגבלות תנועה ומכאבים בעמוד בשדרה שמקרינים  לרגל שמאל. בשל מצבו הוא מתקשה  לכופף את עמוד השדרה, לשבת, לעמוד, ללכת זמן ממושך, לעלות ולרדת מדרגות ואף להרים משאות כבדים.

מומחה רפואי מטעם התביעה שבדק אותו לאחרונה, קבע בחוות דעתו כי הפועל סובל מנכות בשיעור של 24 אחוזים לצמיתות בשל מגבלה בתנועות עמוד השדרה וזרמים ברגל שמאל. בנוסף, ענף נפגעי עבודה בביטוח הלאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף, טוען בתביעה כי לפני התאונה, עובד האחזקה היה  פעיל וחיוני, איש עבודה חרוץ ומסור ולאחריה הפך לאדם מוגבל שנזקק לעזרה כדי לבצע  עבודות ניקיון ולתחזק את ביתו.  מצבו הרפואי מאז התאונה מונעת ממנו לקיים פעילות חברתית, גופנית וספורטיבית  ולכן הנאות חייו פחתו באופן  מהותי.

בתביעה נטען כי על בעלי  המפעל לפצות אותו על נזקיו בשל התנהלות רשלנית שמתבטאת בין היתר בכך, שהנהיגו שיטת עבודה לקויה,  לא דאגו לעובד  לסביבת עבודה בטוחה, לא ציידו אותו  בציוד מיגון מתאים ולא הדריכו אותו כיצד יש לעבוד בצורה בטוחה.  העובד לא הודרך כיצד יש להרים  פלטות כבדות, לא סופקו לו  אמצעי הרמה מתאימים, לא דאגו לצוות לו  עובד נוסף שיסייע לו להרים פלטות כבדות ובעלי המפעל לא עשו דבר כדי למנוע את התאונה.  

העובד תובע לקבל פיצוי של מעל למיליון ₪ עבור הפסדי שכר,  פנסיה וזכויות סוציאלית, עזרת צד ג', הוצאות רפואיות וכאב וסבל.

טרם הוגש כתב הגנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן