עובד בשירות התעסוקה ורופאה נעצרו בחשד לשוחד, ושוחררו

חוקרי להב 433 עצרו עובד בלשכת העבודה באשדוד בחשד כי ניפק לכאורה עשרות אישורי אבטלה תמורת שוחד. בנוסף, נעצרה רופאה מאשדוד בחשד כי סיפקה לכאורה אישורים רפואיים מזויפים. ביום שני האחרון הוא שוחרר. עורך דינו של העובד, עו"ד שרון גלילי: "מדובר באדם נורמטיבי שעובד שנים רבות במגזר הציבורי ולא דבק בו רבב"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עובד וותיק בלשכת התעסוקה באשדוד נעצר בחשד כי ניפק, לכאורה, עשרות אישורי אבטלה תמורת שוחד.  על פי החשד הוא ביצע את המיוחס לו  במשך שנים כאשר הנפיק עשרות אישורי אבטלה לאנשים אשר לא היו זכאים לכך בתמורה לשוחד. צו המעצר הוצא בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל באגף החקירות והמודיעין של המוסד לביטוח לאומי.

בדיון להארכת מעצרו של העובד בבית משפט שלום בראשון לציון הציגה המשטרה בפני השופט גיא אבנון, מסמכים שקושרים לכאורה את העובד לעבירות המיוחסות לו במספר רב של מקרים. בנוסף למעצר העובד בלשכת התעסוקה, הגיעו השוטרים לביתו של העובד והחרימו מכשיר טלפון, דרכון, מסמכים מהמחשב וכן 1,280 יורו.

בדיון להארכת המעצר הביע נציג המשטרה כי שחרור העובד ממעצר עלול לגרום לשיבוש החקירה. מנגד טען עורך דינו של העובד, עו"ד שרון גלילי, ממשרד עורכי הדין גלילי- דגן, כי בשלב הזה מדובר בחשדות בלבד. "מדובר באדם נורמטיבי שעבד שנים רבות במגזר הציבורי ולא דבק בו רבב. יש לו תעודות הצטיינות שצבר לאורך השנים מכל המנהלים שלא" הטעים עו"ד גלילי והוסיף כי "יחד עם זאת, אנחנו לא מקלים ראש בחשדות ומודעים לעובדה שבית המשפט מכיר את חומר החקירה שהוצג בפניו". עו"ד גלילי הוסיף ואמר שמדובר בעובד הקרוב ליציאה לפנסיה.

בנוסף, נעצרה בפרשה גם רופאה החשודה, לכאורה, בכך שהנפיקה אישורים רפואיים פיקטיביים שעל פי החשד סייעו למשלמי השוחד לקבל דמי אבטלה. גם היא הובאה להארכת מעצר. כאמור, החשוד שוחרר ביום שני.

עורך דינו, שרון גלילי: ״רעש גדול סביב הפרשה״

 עו"ד גלילי אמר: "מדובר בחשדות על מעשי שוחד שלכאורה בוצעו לפני שנים. היחידה החוקרת מייצרת רעש סביב הפרשה, כפי שהיא עושה בדרך כלל, למרות שבהרבה מקרים אין בכלל פרשה. ביקשו מעצר של 8 ימים. הסברתי לבית המשפט שאפשר להסתפק ב- 3 ימים בלבד, וכך קרה. אני שבע רצון שהבית המשפט החליט לשחרר את הלקוח שלי הביתה" .

לשכת התעסוקה: ״מגנים בחריפות כל עבירה על טוהר מידות״

מלשכת התעסוקה נמסר כי ”החשד ביחס לעובד שנעצר התעורר בארגון בשנת 2018, כאשר עלתה אינדיקציה להתנהלות שאינה כשורה מצדו. שירות התעסוקה העביר מיד את כל המידע שהיה ברשותו לנציבות שירות המדינה ומשם למשטרה. אנו מגנים בחריפות כל עבירה על טוהר המידות, נמשיך לעשות כל שביכולתנו למגר תופעות כאלו ונסייע בחקר האמת על מנת שזו תצא לאור במלואה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן