עדויות חדשות של נשים בפרשת ההתחזות של בן חמו

הן כולן גרושות, רווקות, פנויות שחיפשו בסך הכל אהבה ואולי פרק שני מוצלח יותר בחיים והפכו על פי החשד, לטרף קל למילים יפות, ושקרים לבנים של שמעון בן חמו בן 67 מאשדוד. בן חמו שנעצר ושוחרר בתנאים מגבילים פעל באותה שיטה על פי החשד: התחזה לרב, התקשר לנשים פנויות והציע להן בחור טוב כשידוך, כשהבחור הטוב הזה, היה הוא בעצמו. פרסום הפרשה עורר בקרב נשים רבות זיכרונות לא נעימים מבן חמו, וחלקן התקשרו למערכת אשדוד10 וסיפרו את סיפורן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"הפרופיל שלך מפוברק, אולי את לא כתבת באמת אלא אותו אחד שעבד עלי, שמעון בן חמו", כך הגיבה כלפיי בחשדנות אחת מהנשים המרואיינות בכתבה זו. אחת מנשים רבות הטוענות ששמעון בן חמו מאשדוד המוכר כ"מוכר הגלידות", הערים עליהן, לכאורה. התחושה של אובדן האמון והחשדנות בעקבות מה שעבר עליהן, משותף לרבות מהן, ולא הופתעתי מדבריה של אותה אחת, מיני רבות שטוענות כי בן חמו הונה אותן, על מנת לצאת איתן.
הפרסום על מעלליו בן חמו, שכפי שתוארו על ידי חוקרי המשטרה בהארכת מעצרו בשבוע שעבר ופרסום שמו ותמונתו עוררו אצל עוד נשים את הזיכרונות המרים ממה שחוו, חלקן הגיעו למשטרה להעיד וחלקן פנו ל"השבוע באשדוד" לפרוס את זיכרונותיהן, על מנת להזהיר נשים אחרות שלא ליפול בפח.
בן חמו, תושב אשדוד מוכר מאוד ונכדו של אחד מהרבנים החשובים של משפחת אבוחצירא, בן 67 נעצר על ידי מחלק ההונאה של מחוז דרום בחשד כי התחזה לכאורה לרב והונה כביכול נשים מרחבי הארץ. זאת כדי לצאת איתן. המשטרה חושדת כי בן חמו התחזה לרב, יצר קשרים עם נשים, שהן לא נשואות, סיפר להן בשיחה שיש לו זיווג עבורן ולאחר שאישרו לו לתת את פרטיהן לגבר המיועד, בעוד שבפועל, כך נטען, מדובר בבן חמו שהיה גם הרב ״השדכן״ וגם המשודך לכאורה. בעקבות הכתבה עלה כי יש עוד נשים טוענות כי עברו אותו דבר, וכי מדובר ככל הנראה בעשרות נשים מכל הארץ. רק את סיפוריהן של חלקן הבאנו כאן לעיתון "השבוע באשדוד", ומתברר כי השיטה חזרה על עצמה לרוב אותן נשים שנפלו לדבריהן, בפח אותו טמן להן בן חמו בתרגילים שונים ומשונים.

רוב הנשים ששוחחתי איתן הן נשים נאות, דעתניות, בעלות קריירה ופנויות: גרושות או רווקות. חלקן אפילו לא רצו להכיר בן זוג, ובעקבות השיחות עם "הרב" ניאותו בסוף להיפגש עם בן חמו. (נזכיר שהרב ובן חמו אותו אחד). גם אלו שבסך הכל ביקשו למצוא זוגיות חדשה ואהבה וסמכו על הרב החביב, חשות מושפלות ופגועות ממה שעבר עליהן, לטענתן. להלן הסיפורים.

ד': "הוא הזנה את הדת"
ד' היא אישה נאה, גרושה, אמא ובעלת עסק שבכלל לא חיפשה זוגיות. באחד מימי אוגוסט אשתקד היא קיבלה טלפון. זה היה במוצאי שבת. המטלפן הציג עצמו כרב. "אמר לי שקוראים לו חיים כהן והוא רב מוכר מבית שמש ושהוא בן 93 וסבא ל- 70 נכדים" היא משחזרת. אותו 'רב נחמד' הזמין אצלה שירות מהעסק שלה ואז תוך כדי דברים 'הוא מגלה' שהיא גרושה ואז הו מציע לה שידוך. ד' ממשיכה: "ואז 'הרב' ביקש לברך את ילדיי אמרתי לו את שמם והוא בירך ושאל על בעלי. אמרתי לו שאני גרושה, אבל שיברך את אבי ילדיי. מייד הוא הציע לי שידוך ואמר שיש לו בחור טוב”.
ד' לא רצתה שידוך, אך הרב לא הירפה עד שהסכימה. "אחרי 20 דקות התקשר בחור עם מבטא צרפתי ואמר שאם הרב מצווה הוא מתייצב, וכי הוא כעת בגרמניה ויבוא במיוחד לארץ". הבחור אם לא הבנתם הוא שמעון בן חמו מיודעינו. ד' ביטלה 3 פעמים פגישות עם הבחור וכל פעם 'הרב' היה מתקשר ונוזף בה. לבסוף היא נפגשה אתו והגיעה לאשדוד. לאחר הפגישה היא הוזמנה אליו לפגישה נוספת להתארח בסוף שבוע. היא נועצה עם 'הרב' ואמרה לו שזה לא מקובל, אך 'הרב' הרגיע אותה ואמר לה שזה בסדר כי הוא הזיווג שלה.
במהלך אותו סוף שבוע היא טוענת שכשבן חמו הבין שלא יהיה אינטימיות ביניהם הוא הראה לה שק גדוש בכסף. "בן חמו אמר לי שיש בשק 3 מיליון ו- 600 אלף לקנות בית. אמרתי לו אתה לא מתבייש? ויצאתי מביתו וכתבתי לו הודעה 'בגלל שלא פתחתי לך רגליים אתה מראה לי כסף?. חשבת לקנות אותי בכסף?. אני לא בונה זוגיות על כסף ולא רוצה את הכסף'".
ואז 'הרב' מתערב ושכנע אותה להמשיך בקשר. לדבריה, אז היא חשה שמשהו לא בסדר ושגילתה שקרים שסיפר לה ואינם נכונים. בחודש דצמבר 2019 היא הייתה בהילולא שבן חמו ערך בביתו עם נכבדים רבים מאשדוד. "הוא הפך את הדיפלומה שלו וששאלתי אותו למה? הוא אמר שזה מצניעות. באותו לילה היא גילתה מספר עובדות שסיפר לה שלא היו נכונות.


פיצוץ נוסף היה כשחברה שלה התקשרה והתברר שגם איתה בן חמו יצר קשר. בסופו של דבר הקשר הופסק. "לא היינו זוג, אבל נשארנו בקשר רופף". ד' חשבה כי לבן חמו יש שותף המתחזה לרב וגילתה כי מדובר לכאורה באותו אדם. "כשהיה אצלי הוא התקשר לאמא שלו, ואמר לה 'גברת שרה, אני רוצה להודיע לך שאח שלך נפטר'. הייתי בשוק. הוא לא דיבר במבטא הצרפתי אלא בקול של 'הרב'. הרגשתי צמרמורת פתאום. שמעתי את הקול של הרב בבית שלי. לאט לאט הבנתי הכל".
לדברי ד' יצרה איתה קשר אישה נוספת, שעברה אותו דבר והן נרשמו לקבוצה בפייסבוק. "נכנסו לקבוצה ואני קוראת הודעות ופתאום רואה את התמונה של בן חמו ומגלה שכבר פורסם שם פוסט עליו. הוא כאדם דתי חובש כיפה הזינה את התורה".

ר׳: ”גם אם הוא היה בראד פיט, לא הייתי נפגשת אתו"
ר' גרושה ואם לילדים וסבתא עסוקה בקריירה ופעילה חברתית בכלל לא חיפשה זוגיות. היא מפרסמת דרך קבע בפייסבוק בנוגע לסיוע לאנשים. "יום אחד הבן שלי אומר לי שמחפש אותי איזה רב ומבקש שאחזור אליו. אמרתי לו: ‘רב? איזה רב?'. חשתי לעצמי בגלל שיש לי איזה קבוצת נתינה אולי הוא רוצה לתרום משהו. חזרתי למספר שהשאיר לבן שלי. היה לו קול של אדם מבוגר נחמד וטוב, שמדבר יפה ואומר לי 'יא בינתי יא בינתי'. לא דמיינתי לרגע שמדובר בבן חמו. הוא התקשר ממספר רגיל (מאזור חיוג 08). הוא סיפר לי שהיה מפגש בבית שמש ושמע עלי טובות ושהוא רוצה לשדך לי מישהו 'בחור שהיה סגן אלוף בצבא עשה עליה לארץ הוא בא מצרפת או גרמניה. אמרתי לו 'כבוד הרב אני נזירה. יש לי ילדים. יש לי חתנים כלות, לא מתאים. זה לא יפה אני מאוד פרימיטיבית'. אבל הרב לא הירפה והמשיך לשכנע אותי וביקש שאנסה. הסכמתי. למחרת התקשר האיש עם מבטא צרפתי ואמר לי ש'הרב' אמר לו להתקשר אמרתי לו שאני לא מעוניינת וש'הרב' הלחיץ אותי" היא מספרת. במשך כשלושה חודשים הוא ניסה להיפגש איתה וסירבה בנחרצות. בסופו של דבר היא החליטה לחסום אותו ולנתק סופית את הקשר.

א׳: ”שאלוהים ייקח אותך, שתקבלי קורונה"
גם את א', 'הכיר' בן חמו בעזרת "הרב", שהתקשר לבית של הוריה. באותה שיטה, באותם סיפורים תלושים מהמציאות. "התקשר מישהו שהציג עצמו כרב מרוקאי מבוגר" מספרת לנו א'. "לא יודעת איך הגיע אלי. אמר לי שסיפרו לו עלי שאני בחורה טובה וכדומה, ושיש לו מישהו שתרם לו שני מיליון שקל לבית כנסת והוא בגרמניה, ורוצה לעשות עליה לישראל ושהוא בחור טוב וחבל שאישה גויה תיקח מיליונר. וחשבתי לעצמי שהנה אני עם סיפור גירושין כואב, ופתאום אלוהים מפצה אותך. הוא אמר לי שאנשים דיברו עלי טוב ושאני ממשפחה טובה. אני באמת משפחה טובה, והרב הזה אמר שהוא רואה שזה הזיווג שלי. הסכמתי. בן חמו התקשר מהר ואמר שהוא נמצא בגרמניה ושהוא שולח לי כרטיס לגרמניה ושאבוא אליו. סירבתי. תוך כמה דקות הוא אמר לי שסגר טיסה לארץ, ויגיע למחרת להכיר אותי".
א' נפגשה בסופו של דבר עם בן חמו. לדבריה, היא התאכזבה שהוא לא נראה כמו בתמונות ששלח לה והבחינה שהוא מבוגר יותר ממה שאמר. "הוא שולח לי תמונה של צעיר יותר ומגיע זקן. את מי מעניין הכסף שלו?". א' החליטה שהיא לא מעוניינת בקשר אתו. לדבריה, הוא ניסה ליצור קשר מספר פעמים אבל היא לא נענתה ואז אחרי כמה חודשים היא קיבלה פתאום הודעה מפחידה. "לא ידעתי מה זה ההודעה הזו באחת וחצי בלילה. הודעה עם קללות" היא מספרת: "קללות במילים 'יא זונה' , 'יא שרמוטה', שאלוהים ייקח אותך'. 'שתחלי בקורונה', 'שתקבלי סרטן. הורסת משפחות. את הולכת עם בעלי. תתביישי לך'. ניסיתי לברר מי זה בעלה ועל מה היא מדברת. אני לא הולכת עם גברים נשואים. התווכחתי איתה ושאלתי מי בעלה והיא המשיכה לקלל. אמרה שהיא יודעת איפה אני גרה. אמרתי לה שתבוא אלי, וכלום. יום אחד בקבוצה, רשמתי את המספר ושאלתי מי יודעת מי זו כי היא אומרת שאני עם בעלה. וכולם ענו לי שזה המספר שלו, של אותו בן חמו".

פ׳: ״הוא שיחק בי״
הסיפור של פ' החל לפני 4 שנים, ובמקרה שלה לא היה מעורב הפעם ״רב״. פ' היא בעלת עסק ומספרת לנו בראיון לאשדוד10 שבן חמו הגיע אליה למשרד בענייני עסקים. זה היה בדצמבר 2016 ״תראי הבנאדם לא סחט אותי אבל הוא שיחק בי יופי יופי״ היא אומרת.
איך הכרת אותו?
״אני לא יודעת איך הוא הגיע למשרד שלי. הוא הגיע יום אחד ביום שישי. הציג עצמו כמי שבא בענייני עסקים. לאט לאט הוא גלש ככה לפרטי. הוא סיפר שהוא ציר כלכלי בגרמניה, ועכשיו הוא עושה לביתו. הוא מכר לי סיפור שאשתו רופאה, שהפכה להיות מהמרת ולכן הוא עזב, והוא עשה עלייה לארץ. הוא אמר לי שהוא גר כרגע אצל אחותו באשדוד והוא בונה וילה בהרצליה פיתוח. בשיחות בטלפון הוא סיפר לי כל הזמן שהוא בגרמניה והיה מתקשר אליי מהוואטסאפ, כשבפועל הוא בכלל לא יצא מהארץ. הוא גם היה שולח לי תמונות מגרמניה עם אלמנתו של אלפרון כאילו שהיא בת זוג שלו".
פ' חשדה והחלה להצליב מידע בשלל חששה שהוא משחק בה. היא מספרת כי ב- 20.3.20 שלחה לו הודעה בזו הלשון: ״אתה נוכל, שקרן ורמאי״. לדבריה, בן חמו אמנם לא הוציא ממנה כספים אך פגע בה מאוד. ״מאז אני לא רוצה זוגיות, ואני מכירה עוד 5 נשים מהאזור שלי שהוא עשה גם להן אותו דבר״ . פ' הגישה תלונה נגדו והתעמתה אתו בחדר החקירות. ״חשוב לי שהוא לא יפגע בעוד נשים״ היא אומרת

צ׳: ״הרגשתי כמו עם חיים אתגר, וניסיתי לזכור כל פרט״

גם צ', גרושה ואם לילדים ובעלת עסק קיבלה טלפון מ"הרב מבית שמש. היא משחזרת את השיחה ההיא. ״הרב אמר לי שהוא מהמשפחה של בעלי ורוצה להזמין אותו ושקיבל את הטלפון מהנכדה״. צ' אמרה לו שהיא גרושה ו"הרב" מייד אמר לה שיש לו עבורה שידוך של הגבר הנכון, וגם הפעם הפליג בשבחיו והציע שתיפגש אתו כדי ״שלא ייקח אותו גויה״. היא נענתה ״והרבה שלח לי תמונה וראיתי שהוא לא הטעם שלי. כתבתי לו שלא ייפגע כי הוא לא הכיוון שלי ושאני אוכל להכיר לו מישהי אחרת״.
"הרב" נזף בה והיא הסכימה להיפגש איתו. הפגישה הראשונה הייתה במרכז הארץ. ״כשראיתי אותו קיבלתי שוק. התמונה בכלל לא תואמת את האדם שעמד מולי. אבל אמרתי לעצמי שאם אני כבר פה נמשיך. בדרך למסעדה ברכב היא מספרת הוא החל לפרלטט איתה."הוא שאל אותי ׳אני יכול לטעום את האודם שלך?׳ אמרתי לו 'ממש לא'. הבנתי מייד שהוא לא הסגנון שלי ולא הטעם שלי. אבל הוא לא הירפה ואמר שעשה עליי בירורים ושהרב אומר שאני הזיווג שלו. הוא החל לכנות אותי "האישה שלי", למרות שביקשה שיחדול. הוא הציע לי גם לבוא לגור עם ילדיו. "הוא סיפר על עצמו הרבה דברים אבל הוא לא מצא חן בעיניי, ולא הרשים מה שסיפר על עצמו״.
בין צ' לבן חמו התקיימה פגישה נוספת באשדוד. ״הפעם הוא הציע לי תלושי דלק. אמרתי לו שאני יכולה להרשות לעצמי לשלם על דלק. במסעדה באשדוד הרגשתי לרגע כמו נערת ליווי. כמו בסרט 'אישה יפה'. כל המבטים היו עלינו״. בסיום הארוחה, היא הסכימה לבקשה שלו לראות את הדירה שלו. "לפני שהסכמתי לרב להיפגש, הרב אמר לי שאשתו הייתה ממעמד גבוה אבל קרירה ושהוא מחפש מישהי חמימה. גם כל הסיפור כיסוי שהוא מספר על גרושתו, הילדות בחו״ל נשמע אמין. אבל כשנכנסתי לבית הרגשתי כמו עם חיים אתגר בשידור, ניסיתי לזכור כל דבר״.
בסיום של הפגישה השנייה היא החליטה לחתוך את הקשר. ״לימים, חברה שלחה לי פוסט עליו באיזה קבוצה. ככה נפגשתי עם עוד אישה וגם העלתי פוסט בקבוצה המתחזים להזהיר ממנו. הוא הגיב שאני בחורה נצלנית שרוצה כסף. יום לפני שנעצר התקשר אלי לבקש שאוריד את הפוסט. אמרתי לו שהוא עושה מעשים לא מוסריים ומתקשר לנשים ומתחזה לרב. הוא הכחיש. אני חזקה ולא נפגעתי חזק, אבל כואב לי יש נשים יותר חשופות יותר פגיעות אחרי גירושין שנפגעו״.

פרקליטו של בן חמו: "לא בוצעה כל עבירה פלילית"

בן חמו שהובא בסוף השבוע לבית משפט שם שוחרר ממעצרו בתנאים הבאים: מעצר בית מלא למשך עשרה ימים עם פיקוח. ערבות עצמית וצד ג' על סך 50,000 ₪, ייתייצב בכל אימת שידרש. שלא יצור קשר עם המעורבות. הפקדת דרכון שלא יוכל לעזוב את ישראל.
לאחר שחרורו מסר סנגורו עו"ד קובי בן שעייה בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטת השחרור. לא היה לנו כל ספק כפי שחזרנו ואמרנו כי שמעון בן חמו ישוחרר. אנחנו חוזרים ואומרים התיק יסגר בלא כלום כי לא בוצעה כל עבירה פלילית. יצוין כי מרשי הינו איש עסקים מכובד מאוד, סא"ל במילואים שתרם את חייו וגופו במשך שנים רבות לביטחון המדינה, המגיע ממשפחה ענפה ומיוחסת".


ממשטרת מחוז דרום מחלקת הונאה דרום נמסר: "החקירה הסתיימה, עובדים כעת על סיכום החומרים והעברתם לפרקליטות, שם נקבע כי אין מדובר בתיק בו מגישים כתב אישום תוך מעצר וכידוע מעצר אינו עונש".

בן חמו עצמו אמר: ״כרגע אני מנוע מלדבר״

בתו של בן חמו: ״אתם רוצחים בדם קר״

בתו של בן חמו, שלחה מייל באמצעות המייל האדום באתר ׳אשדוד10׳ וכתבה: ״אני הבת של שמעון בן חמו. כאשר אתם מפרסמים כתבה על אדם כל עוד לא נמצא אשם והוא זכאי! כל עוד לא הוכח אחרת. לא הוגשו שום ראיות לבית המשפט, בשם הפרסום, הרכילות, לשון הרע, הוצאת דיבה, והכפשת שמו של אדם ושם בני משפחתו. אתם רוצחים בדם קר את את ילדיו, את נכדיו, את אמו שתזכה לחיים ארוכים, את כל משפחת אבוחצירא לדורותיה, את אחיו ואחיותיו ואפילו את בני משפחתו הרחוקה. פוגעים בשמו הטוב, בעסקיו ועוד ועוד והיד נטויה. חישבו היטב האם המטרה מקדשת את האמצעים? והאם כל האמצעים כשרים לשפוך את דמו של אדם, לתלות אותו בכיכר העיר ולתת לדם לנטוף.. כאלה צמאי דם אתם?  אתם ציידים הרעבים לטרף? ככה למעשה אתם מצטיירים. זו כתבה עלובה ביותר שאינה מכבדת ובראשונה לא אתכם כעיתון. זו כתבה מבישה שכולה שקרים כזבים וגידופים שאין בה דבר ולא כלום, לא ראיות ולא הוכחות ואפילו לא נשמע קולו של הצד השני והיא מביכה ביותר ומביישת אתכם כעיתון. 
זה העיתון שאתם רוצים להיות ??רכילות נטו שכל המעורבים בו לא ירשו לא את העולם הזה ולא את העולם הבא מרוב כמות הרכילות והכזבים שהכתבות הללו מכילות?. 
לפני שאתם מפרסמים דברים שלא הוכחו חישבו היטב על כל בני המשפחה שאתם פוגעים ושופכים את דמם. 
ובסוף עוד תלמדו שיעור גדול בתקשורת איך ההר מוליד עכבר וסוף בלון להתפוצץ״. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן