סרט: ״הברכה של יאמנה״

״הברכה של יאמנה״, סרטה הדוקומנטרי הראשון של אילנית סוויסה, ילידת אשדוד, המתאר את סיפורה של הצדיקה שבירכה אותה יוקרן במונארט מרכז תרבות

צילום: סתיו שפיר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אילנית סוויסה, ילידת אשדוד, הבכורה מבין ארבעה ילדים של משפחה שעלתה ממרוקו התחנכה באולפנה, התחתנה בגיל 21 עם החבר ממנו התגרשה בגיל 28. סוויסה, במאית ומחזאית תיאטרון, במאית ותסריטאית קולנוע, מפיקה, יוצרת פסטיבלים, אירועים ייחודים, הצגות וסרטים. בעלת תכנית רדיו בגל"צ, בוגרת התואר הראשון לבימוי וכתיבה בחוג לתיאטרון באוניברסיטת ת"א ובוגרת התואר השני בחוג לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר מתגוררת כיום בכפר עזה. בשנת 2008 עברה סוויסה לשדרות כדי לעבוד כמדריכה בסדנת תיאטרון לנוער שנה לאחר מכן בהיותה בת 35 ובהמלצת חניך בקבוצת התאטרון הגיעה לסבתו יאמנה, שנודעה כמי שמחוללת ניסים כוחות שירשה מאמה, שקיבלה אותה מאמה-מסורת של כוחות ריפוי העוברות מדור לדור. סוויסה קיבלה ברכה מהצדיקה יאמנה איבגי, ובתוך כמה ימים מצאה זוגיות. בסרטה "הברכה של יאמנה", היא מגוללת את חייה של יאמנה בת ה- 82 האישה המיוחדת והצנועה, שימיה הולכים ואוזלים. באמצעות הבאים לבקש את עזרתה הסרט מעניק הצצה לחלק מסודותיה. יהודית מתל אביב, בת 40 שהשעון הביולוגי שלה הולך ואוזל, מגיעה ליאמנה מתוך תקווה כי תוכל לסייע לה להיכנס להיריון לאחר שכל הטיפולים הקונבנציונאליים לא צלחו. דודו, נכדה של יאמנה, מנסה להשתלב בתעשיית המוזיקה ולהצליח בגדול ואילו שולה, בתה של יאמנה, יודעת טכנית מה יש לעשות כדי לרשת את אמה, אך עדיין מנסה לחפש את הניצוץ המיוחד שצריך בכדי להפוך לצדיקה ששמה הולך לפניה.

אילנית סוויסה

"הברכה של יאמנה", בימוי, הפקה ותסריט: אילנית סוויסה, עריכה: קובי פלומניק, צילום: שפיר סרוסי, עיצוב פסקול: רותם דרור, מוזיקה: שושן.

יום שני, 16.8 בשעה 19:30, כרטיס 20 שקלים, ב״מונארט״מרכז תרבות, אשדוד. טל׳. 08-8545131

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן