סרט הודי עצוב‫: מדוע העדה ההודית לא מצליחה להכניס מועמדים למועצת העיר?

הקהילה ההודית באשדוד קהילה צנועה שקטה ומכובדת‫, שבכל מערכת בחירות קופצים עליהם כל המועמדים ומשבצים נציגים ומבטיחים הבטחות שלא מקויימות. הם שווים לפחות 3 מנדטים וכל מועמד מקשט רשימתו בנציג של העדה. וכך קורה שהם לא מצליחים להכניס רשימה למועצת העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באשדוד מתגוררת הקהילה הגדולה ביותר בישראל של יוצאי הודו, שכוללת את : בני ישראל, קוצ'ינים ובגדדים. הבעיה במשך כל השנים היתה, והיא גם כיום, שנציגי הקהילה מפוצלים בין הרשימות השונות. קהילת יוצאי הודו מאופיינת בסופרלטיבים חיוביים: אנשים טובים, שקטים, חרוצים וכו״‫.

לא פלא שבמהלך כל השנים הרשימות השונות לטשו עיניים אל מצביעיה הרבים, ועשו הכל כדי לזכות בקולותיהם. אלא שבפועל הרשימות השונות עשו צחוק מהמצביעים ונציגיהם, הבטיחו להם הבטחות של בחירות, שבדרך כלל לא התממשו. זאת בעוד שנציגי הקהילה, שרובם שובצו במקומות בלתי ריאליים , סיפקו את הסחורה והביאו את הקולות, הם לא ממש הצליחו לדאוג לאינטרסים של הקהילה המיוחדת הזאת, גם לא המעטים מאוד שהצליחו להיבחר כחברי מועצה‫.

הפעם היחידה שהעדה הצליחה להכניס חבר מועצה מרשימה עצמאית מטעמה, היתה ב-1989 בה נבחר לחבר מועצה, מטעם הרשימה העצמאית "שילוב", חבר המועצה שמשון בן יוסף. בבחירות הנוכחיות לעירייה, מונה העדה בין 12,000 ל-15,000 מצביעים, שעשויים להכניס למועצה שניים, שלושה חברים, בתנאי שכולם יצביעו לרשימה העצמאית של העדה, "אור השחר, בה כל המועמדים ילידי הודו. בראש הרשימה עומדת נורין דנדקר אלקסלסי (72), גמלאית הנהלת בית המשפט. במקום השני משובץ יהודה מזגאוקר (69) אזרח עובד צה"ל בגמלאות, במקום השלישי שי דניאל בניימי (דני קיי) איש הייטק, ובמקום הרביעי אפרים קור, משפטן ואיש תעשייה וניהול‫.

גם בבחירות הנוכחיות נציגי קהילת יוצאי הודו מפוצלים ומשובצים ברשימות שונות. כך למשל הרב דוד טלקר משובץ במקום השני ברשימה "דרך חדשה", בראשות משה בוטראשווילי. אגב, בשנים 2013-2018 כיהן טלקר כחבר מועצת העירייה מטעם ש"ס, בראשות הרב עמרם כנפו, אז מ"מ ראש העיר. בבחירות 2018 טלקר לא שובץ ברשימת ש"ס בראשות אבי אמסלם והוא החליט בצעד של מחאה להתמודד ברשימה העצמאית "שילוב". למרות שהרשימה קיבלה מעל לאלפיים קולות, מה שהוא הישג מרשים, טלקר לא נכנס למועצה. כאמור, נציגי העדה ההודית משובצים ברשימות השונות. כך למשל ברשימת "אשדוד תנצח״‫. ברשימת ד"ר אלי לחמני, משובצים שני נציגים של העדה: במקום השישי אורה שמואלי ובמקום השביעי משה בן צור. ברשימת "עתיד אשדוד" בראשות עו"ד אלי נכט משובצים: דורון בורגאוקר במקום החמישי ושמחה סולומון במקום העשירי‫.

הרשימות שלא משובצים בהם נציגים מקהילת יוצאי הודו מודיעים בזה אחר זה על תמיכת קהילת יוצאי הודו בהן. כך למשל עו"ד הלן גלבר, המתמודדת לראשות העיר ברשימת "אין לנו עוד אשדוד", פרסמה הודעה במשותף עם אחד מראשי הקהילה, אהרון חנוקר, שהודיע‫: “אנו נפעל לכך שכלל אנשי הקהילה ההודית יצביעו להלן גלבר לראשות העיר ולרשימה למועצת העיר לטובת העיר ולטובת הקהילה ההודית". גלבר הודיעה: "הקהילה ההודית חשובה ומוערכת באשדוד, לכבוד הוא לי לקבל את תמיכתם ואעשה הכל בכדי להצדיק את האמון שהם נותנים בי״‫. ובחזרה לרשימה העצמאית של יוצאי הודו באשדוד, "אור השחר".

זו הודיעה על תמיכתה בד"ר יחיאל לסרי, שמתמודד לקדנציה הרביעית לראשות העיר "שפעל רבות למען העדה‫…סייע בכל בקשה ושמר איתנו על קשר רציף לא רק בעת בחירות.. אנו קוראים לכולם להצטרף אלינו כדי להמשיך בעשייה". לסרי פרסם כי ראשי הסיעה הודיעו לו על תמיכתם בו " במשך שנים צעדנו יחד ושמרנו על המסורת…היינו שותפים לתהליכים מרשימים בהובלת בני העדה לטובתה. נמשיך להשקיע בעדה ההודית להנות מיופיה, הדרה וקסמה המיוחד". כאן המקום להזכיר כי מטרות "אור השחר", שפורסמו ברבים, כוללות, בין היתר: הקמת בית תרבות לרווחת הקהילה, תקציב למלגות סטודנטים ותלמידים, תקציב לספורט, לתחזוקת בתי הכנסת של הקהילה, הקמת מוזיאון למורשת יהדות הודו, תקציב לנזקקים, תקציב לחוגים וקורסים לאוכלוסייה חלשה ולגיל השלישי ומשרות במוסדות ציבור בין היתר בנושאי קבורה ונישואים. לדברי נורין, יו"ר "אור השחר", הוקצה להם מקום למטה הרשימה בבניין "סי פורט", בליווי תקציב קטן ויינתן להם סיוע בארגון יום הבחירות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן