ספר חדש לכוריאוגרף האשדודי בארי אבידן

הכוריאוגרף ומעצב התלבושות בארי אבידן השיק את ספרו "תכלת וארגמן”, במסגרת פסטיבל המחול אשדודאנס באשדוד

צילום: יח״צ, אורי קריספין
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פסטיבל המחול אשדודאנס התקיים זו הפעם הרביעית באשדוד בהפקת ארט הפקות, החברה העירונית לתרבות ופנאי, עירית אשדוד והחברה לתיירות אשדוד. במסגרת הפסטיבל, התקיימה השקה חגיגית לספרו של בארי אבידן –"תכלת וארגמן".

בארי אבידן, במקור מאשדוד, כוריאוגרף מוערך, במאי ומעצב תלבושות פולקלור ישראלי לבמה, מזה כ- 40 שנה, כתב במהלך תקופת הקורונה, בה הושבתו כל פעילויות להקות המחול בארץ, את היצירה המפוארת של חייו – המהווה מסמך היסטורי ותרבותי מיוחד במינו, המציג את הישראליות מזווית קצת שונה – תלבושות הפולקלור, כמייצגות תרבות של עם.

331 עמודי הספר, מאגדים מידע על העשייה הענפה בתחום זה במהלך מאה השנים האחרונות, הוא מעביר את הקורא במנהרת זמן מרתקת, מרהיבה, צבעונית ומעוצבת ללא דופי, הכוללת, לצד קטעי ארכיון נדירים, גם מאות צילומים עכשוויים יפהפיים ומושקעים, המהווים חוויה ויזואלית צרופה.

הספר מיועד לכל חובבי המחול, האופנה, התרבות, ההיסטוריה והאומנות בארץ ומתאים כמתנה מושלמת, שתישאר בכל בית גם לדורות הבאים.

אבידן עם אבי לוי המנהל האומנותי ויוסי עטר המפיק הראש

באירוע המרגש והצבעוני השתתפו עשרות מרקדניו של אבידן בלהקות המחול שהוא מנהל וכן כוריאוגרפים רבים של להקות מחול מכל רחבי הארץ וביניהם: שלמה ממן, איציק מעיין, רן הירש,  ד"ר רות אשל, שוקי הופמן, דדו קראוס, אבי לוי, איציק כהן, זאב קרן, סילבי נאמן, דורון גואטה ועוד.

אבי לוי, המנהל האומנותי של פסטיבל אשדודאנס: "כבוד גדול הוא לי לתת את הבמה להשקת הספר החשוב של בארי אבידן  במסגרת הפסטיבל, המהווה עוגן של פולקלור ישראלי שמח ותוסס. הספר נכתב לאחר שנים של עבודת מחקר והוא מסמך יפהפה וחשוב, המהווה נכס צאן ברזל לדורות הבאים. אני באופן אישי ממתין לתרגום לאנגלית"..

כיתוב

אבידן חותם על ספרו (צילום: יח״צ, אורי קריספין)

 עם אבי לוי המנהל האומנותי ויוסי עטר המפיק הראש

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן