ספר חדש לילדים: "המחברת הקסומה של ליבי"

בתום תקופת ימי הקורונה מוציאה לאור רות מזרחי את קובץ הסיפורים החדש לילדים, שנולד מהקשבה של שנים בסדנאות הכתיבה, מפגשי סופר ושעות סיפור של ילדים. מזרחי: " הספר מיועד גם למבוגרים, מעניק עצות לכישורי חיים בשיטת NLP ונותן טיפים מדהימים לחיים יצירתיים וקלים יותר. מבחינתי זהו ספר חובה לכל בית שאוהב ילדים. לילד, לאמא, לסבתא"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 
"העיניים נוצצות, הפרפרים בבטן מתעופפים, ריח מכונות הדפוס עוד באפה". כך מתארת רות מזרחי את הרגע המרגש שבו יצא לאור ספרה החדש, "המחברת הקסומה של ליבי", אותה היא מכנה "החברה הכי טובה של הילדים". ספר הילדים החדש הינו קובץ סיפורים מחייהם של ילדים, המיועד להעצים אותם, לחזק את ביטחונם העצמי ולסייע להם למצוא פתרונות באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה. הספר לפי מזרחי נולד לאחר תהליך ארוך וממושך, ומגיע בפורמט גדול עם איורים מרהיבים של הציירת אינה קצב, עריכה גרפית מקצועית של מירה ברבי והמלצה חמה ומקצועית מהסופרת האשדודית והמרצה, ד"ר כוכבה כהן.
הוא יוצא לאור דווקא בתום תקופת הקורונה שהותירה את היוצרים בבית ללא פרנסה. "נכון, תקופה מאתגרת ביותר, והתבטלו לי עבודות חשובות של כתיבה, מפגשי סופרת והנחיית אירועים, אך לא התייאשתי, כי אני אישה מאמינה ודווקא הרגשתי שהיא איפשרה לי מרחב חשיבה ויצירה" אומרת מזרחי. "אני מקווה שכמו שדאגו לעסקים הקטנים בעיר כך מעתה יתנו לאמני העיר באשדוד עדיפות, שבתי הספר יזמינו אותנו הסופרים המקומיים ולא יעדיפו סופרים מבחוץ וכך נוכל להמשיך לעבוד במה שאנחנו יודעים ואוהבים".

המאיירת אינה


לאיזה גילאים מיועד הספר?
"מי שמכיר אותי יודע, שאני נמנעת ממיסגור ספרים לגיל מסוים. מבחינתי זהו ספר חובה לכל בית שאוהב ילדים. לילד, לאמא, לסבתא. בגיל הרך הילד יביט באיורים והמספר יעביר לו מסר מסוים וקליל. בגיל הגן ילד יכול להקשיב לסיפור שמועבר אליו בהמחשה הנכונה ובגיל בוגר יותר, לקרוא בעצמו ולפתח תובנות משלו. הספר  מיועד גם למבוגרים, מעניק עצות לכישורי חיים בשיטת NLP ונותן טיפים מדהימים לחיים יצירתיים וקלים יותר. מניסיוני כמרצה הוא יכול להקל את חייהם של אלפי מורים, שאני יודעת מניסיון שזקוקים לחומרים שיעודדו ילדים לכתוב באופן זורם וטבעי יותר".

בשונה מהספרים הקודמים שלך, הפעם מדובר בקובץ סיפורים מחייהם של ילדים ולא בנושא אחד.
"נכון, הכל התחיל כמובן מסיפור אחד קטן, אך אחריו הגיע עוד אחד ועוד אחד, והבנתי שיש לי כאן מורכבות של חיים שלמים של ילדים, שעוברים המון דברים ולא תמיד יש מי שמקשיב להם ותומך בהם. כך שרציתי להעביר את המסרים גם לילדים, בשפתם, ולפני הכל לומר להם, שיש מי שחושב עליהם ורואה אותם באמת"
 
איך נולדו כל הסיפורים של ליבי?
"אני לפני הכל אמא וחוויתי עם ילדיי המון דברים, שתמיד נותנים לי השראה לכתיבה. בנוסף, במשך שנים אני מנחה סדנאות כתיבה לילדים, משוחחת איתם ומקשיבה להם. זוהי ההזדמנות עבורם לפתוח נושאים, לפרוק רגשות, ובדרך כלל לספר דברים ששמרו בבטן. כך יוצאות מהם המילים הכי אמיתיות, המצוקות הכי נסתרות. ילד שההורים שלו התווכחו בבית, יגיע לבית הספר מוטרד. ילדה שעשו לה שיימינג ולא הזמינו אותה למסיבה, תאבד את כל ביטחונה העצמי. מעל הכל ילדים צריכים להבין ששמחה היא בחירה עדיפה על פני כעס ועצה וכתיבה יכולה לסייע להם לחשוב נכון ולפעול נכון עבורם. לשם כך נוצרה ליבי, ילדה עם לב גדול, שלא תמיד קל לה אך היא לפחות מנסה לפעול אחרת".
אז.. ליבי היא כל יכולה, קוסמת?
"ממש לא. ליבי ילדה עם לב ענק והמון נתינה, שכמוני אוהבת לנסות לעזור. הקוסמת היא המחברת, שתמיד פנויה להקשיב ולקלוט כל רגש ומאפשרת לליבי את המקום שלה לכעס, לעצב, לשמחה. ליבי היא הלב, הרצון הטוב, ויש לצידה מורה ואימא, דמויות מכוונות, אחים גדולים וחברות, כולם מתמודדים ביחד עם מגוון סיטואציות בחיים. מתוך ההשראה העצומה שהספר נותן, הילדים מוזמנים לכתוב בו גם סיפור משלהם ולשתף אותי, כך שאני מתכוונת להמשיך ולהיות כאן בשבילם".
ומה הלאה?
"כרגע אני ב'כאן ועכשיו', ממשיכה עם השליחות של הטמעת האהבה לקריאה ולכתיבה גם בעידן המופלא של המסכים, כי אפשר ורצוי לשלב אותם ביחד. מקווה להמשיך לעסוק במגוון תחומים שמעניינים אותי ולהתפרנס בכבוד ממה שאני אוהבת, להתנדב עם קשישים ולשמוע את הסיפורים היפים שלהם ומאחלת בריאות לכל עם ישראל ולמשפחתי התומכת ".
 


רות מזרחי, עיתונאית, בת 44, אם לארבעה, מנחת סדנאות כתיבה לילדים ומבוגרים, מעבירה שעות סיפור בגנים וימי הולדת, מנחת מורים למצוינות בכתיבה מטעם משרד החינוך, מנחה אירועים ערכיים, מאמנת ומרצה על חשיבה חיובית בשיטת nlp ומדריכת סיורים באשדוד. בשעות הפנאי היא מתנדבת עם שתי קשישות מקסימות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן