סערת טו': גלבר מבקשת לחזור לייעוד המקורי ולבנות מבני ציבור במקום דירות

לאור החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקבל את הערר שהגישה מנהל מקרקעי ישראל שלא לאשר את צמצום כמות יחידות הדיור ברובע ט"ו מ-694 יחידות דיור ל-250 יחידות דיור, מבקשת חברת המועצה, עו"ד הלן גלבר לבטל את התוכנית המשנה יעוד למגורים ולבנות במקום מה שהיה בייעוד המקורי של השטח: שטחי ציבור ומוסדות ציבור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד הלן גלבר  מבקשת מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לכנס שיבה מיוחדת בנושא ולקבל החלטה לבנות על המקום מבני ציבור כפי שנקבע בייעוד המקורי של השטח. "תוכנית רובע ט"ו שמספרה 603-0463018 מתוכננת על קרקע ציבורית שהופקעה על ידי העירייה  ונסחי הטאבו המוכיחים כי כל המגרש הינו בבעלות העירייה" אומרת עו"ד גלבר. "אנחנו נבחרי הציבור ומועצת העיר הם הגורמים היחידים שיכולים להכריע מה יעלה בגורל הקרקע, שינוי יעוד או כל שימוש אחר".

הפרויקט המתוכנן

לדברי גלבר: "מטרת התוכנית הינה שינוי  יעוד משצ"פ ומבנים מוסדות ציבור למגורים. כידוע, חוק תכנון ובניה קובע כי מקום ששונה יעוד הקרקע שהופקעה תחזור הקרקע למי שהופקעו ממנו. מכאן שאם נמשיך עם התוכנית לשינוי יעוד למגורים – הקרקע תחזור אוטומטית למנהל מקרקעי ישראל שכידוע מעוניינת בתוכנית עם 694 יחידות דיור (משמעות מסחרית)".

גלבר קוראת לד"ר לסרי למשוך את התוכנית שמיועדת ליחידות דיור, להגיש תוכנית למוסדות ציבור על מנת לממש באופן מידי על המקרקעין את המטרה הציבור "וכך לחזור ליעוד הציבורי המקורי לרווחת התושבים: הקמת מתנ"ס, מגרשי טניס פארקים ועוד – המנהל לא יוכל להמשיך עם התוכנית וכך לא יבנו כלל יחידות דיור. זה יהיה לטובת  הציבור ורווחת תושבי רובע טו, ט"ז, י"ז – ככל שנקדים להגיש תוכנית התואמת את היעוד המקורי, כאמור, כך ייטב ובכך לא יוכל מנהל מקרקעי ישראל להשתמש בקרקע לטובת יחידות דיור – ויפה שעה אחת קודם. לפיכך, אבקשך, אדוני ראש העיר להפעיל סמכותך ולכנס ישיבה מיוחדת לאשר ההצעה זו. שכזכור, הסכמת להצעה זו בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש ינואר האחרון".

תגובת עיריית אשדוד:

ראש העיר לא היה זקוק לפנייתה של הגברת גלבר וצפה שעלולה להינתן החלטה שונה באשר לתכנית רובע ט"ו ועל כן הביא לאישור מועצת העיר, שהתכנסה בינואר השנה, הצעת החלטה ולפיה המועצה תתקן את החלטת המועצה הקודמת, כך שהסכמת המועצה לתכנית הכוללת איחוד וחלוקה והעברת שטחים שבבעלות העירייה לרמ"י מותנית בכך שמספר יחידות הדיור למגורים במסגרת התכנית לא יעלה על 250. מועצת העיר קיבלה החלטה פה אחד ולפיה היא אינה מסכימה לכל תכנית שמאפשרת יותר מ-250 יחידות דיור. 

משמעות ההחלטה היא שאם עמדת העירייה לא תתקבל, מועצת העיר החליטה על אי הסכמה לתכנית כולה וכתוצאה מכך ביטול התכנית ושימוש בקרקע לצרכים עירוניים אחרים ולא למגרים.

העירייה תעשה את כל הנדרש על מנת למצות את זכויותיה בנושא זה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן