סערה בעקבות פוסט פוגעני בשפה הרוסית בפייסבוק העירוני: "מאמינים לשמועות בנושא החיסונים"

בפוסט בנושא החיסונים בבפייסבוק העירוני בשפה הרוסית נכתב בתחילת פברואר היה המספר הגדול ביותר של המתנגדים לחיסונים מקרב קהילת דוברי הרוסית אותם מגדיר הפוסט בין היתר כמאמינים לשמועות, סומכים על מדיומים, ומרפאים באמצעות בורדוק ( שמו העממי של צמח המרפא הנפוץ "לפה גדולה" ר.י.) ושתיית מים.

ולדימיר בורודה. דורש התנצלות. צילום: ואדים בויצנקו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חבר המועצה ולדימיר בורודה מהאופוזיציה דורש מראש העיר התנצלות על פוסט, שמן הסתם התכוון לשכנע להתחסן, גם נטען כי האמון בשמועות, ובמדיומים , ריפוי באמצעות בורדוק והכחשת עובדות הן תופעות פופולריות בקרב דוברי הרוסית. הפוסט זכה תוך זמן קצר מאוד ללמעלה ממאה תגובות נזעמות ברוסית, של תושבים מאשדוד ומחוצה לה. לדברי בורודה לא  רק שמפעילי דף הפייסבוק לא חזרו בהם מתוכנו של הפוסט כפי שהיה מצופה מהם אלא הגיבו לתגובות והמשיכו להצדיק את תוכנו של הפוסט. " איך רשות רשמית יכולה להרשות לעצמה לפרסם פוסט מטומטם כזה. לא ברור מי כותב, מי בודק ומי מאשר פוסט כזה" אומר בורודה.

הפוסט שמעורר סערה

כשבורודה נוכח לדעת שהפוסט לא הוסר  הוא שיגר מכתב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בו כתב: "אני כאוב ומתבייש בעיריית אשדוד. אני מתבייש כחבר מועצת העיר, מתבייש כתושב אשדוד ומתבייש כישראלי וכאדם מן השורה. יותר מזה, אני נעלב ומושפל ע"י עיריית אשדוד כיהודי ונציג של קהילה המונה יותר ממיליון  יהודים מברית המועצות לשעבר ומדינות חבר העמים…עיריית אשדוד מתייגת באופן מביש ומעניקה את 'תואר הכבוד'  של סרבני החיסונים ל 'אוכלוסיית המדינה דוברת הרוסית'. לא פחות ולא יותר. כלומר: אני, משפחתי, חברים שלי, מכרים שלי ופשוט הרבה אנשים אחרים, אנשים נפלאים, אנשים משכילים ותרבותיים, אזרחי מדינת ישראל…הדבר היחיד שמאחד ביננו הוא ארץ המוצא וידיעת השפה הרוסית…כמה אנחנו טיפשים ובורים 'האוכלוסייה הזאת דוברת הרוסית'. עכשיו ברור מאיפה כל הצרות…כבוד ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי. אני משוכנע שאתה, כאדם משכיל ואינטליגנטי, מגנה פוסט מבזה ופוגעני כזה נגד כל קהילת דוברי הרוסית בישראל שהופץ ע"י פקיד רשלני כלשהו בעירייה. לכן אני וכל חברי סיעת 'אשדוד תנצח', בראשות ד"ר אלי לחמני, דורשים הכחשה ומחיקה מידית של הפוסט והתנצלותך מטעם עיריית אשדוד בהיותך ראש העיר האחראי. בעיר שלנו אין מקום להצהרות כאלה, להשמיץ ולהכפיש אנשים מכל סיבה שהיא בין אם זה שפה, ארץ מוצא, לאום, השתייכות דתית וכו'. מילים מסוג זה אינן מאחדות ואינן מקרבות אלא להיפך הן דוחות ומפרידות זה מזה". כדי להגדיל את מספר המתחסנים הוא הציע ללסרי ללכת בדרכן של עיריות אחרות, בדרך חיובית. זמן קצר אחר כך הפוסט הוסר ובמקומו פורסם לינק למאמר בנושא החיסונים אך דרישתו של בורודה מראש העיר לא נענתה. פנינו לתגובת ראש העיר ומשזו תגיע נפרסמה.  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן