סיפורו של הרב תומר בן שטרית מאשדוד: כדורגלן שהפך למקובל ולרואה נסתרות

עד לפני 17 שנה כינו אותו 'סופה', החלוץ שמלהטט על הדשא ומצליח לסחרר את הגנת היריב, אולם מהר מאוד הבין הרב תומר בן שטרית, העומד בראשות עמותת "תשובה וישועה" – את ייעודו והתמסר לתורה. ידוענים ואנשי ציבור מבקשים ייעוץ והכוונה מהאיש הצנוע אשר ביכולותיו לאבחן מחלות ובעיות המאפשרות לו לחדור אל נבכי נשמתו של אדם, כאילו מדובר בצילום רדיוגרפי. ראיון מיוחד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרב תומר בן שטרית שליט"א העומד בראשות עמותת "תשובה וישועה" הפך כבר מזמן למוקד עלייה לרגל עבור תושבים מכלל רחבי המדינה, המכנים אותו "רואה הנסתרות", ו"הרנטגן מאשדוד". הוא מבחינתו מסרב לכינויים האלה. "קטונתי", הוא אומר בראיון מיוחד אולם התיאורים והסיפורים אודות הנפלאות שרואה ועושה הרב הצעיר (בסך הכל בן 41), הם רבים ומאחוריו אלפי הצלחות. כמות הסיפורים שהוא זכה לחזות – נמנה כבר באלפים והוא אינו מתכחש להם. "כל הזמן אני רואה ניסים וישועות, ברוך ה'. יום אחד הגיעו אליי זוג לפני לידה שקבעו להם תור לניתוח קיסרי ואמרתי להם שאין ניתוח קיסרי, שאני רואה לידה רגילה. הם מציגים בפניי את כל הצילומים ואני אומר להם 'לכו לבית חולים אחר ותלדו שם' וברוך ה' כך הם עשו והייתה לידה רגילה". אחד מהסיפורים הידועים אודות נפלאות הרב בעניין בני זוג שהגיעו אליו בעניין רפואי. "אמרתי לאישה שלא כדאי לה לבצע את ההליך מפני שהיא בהריון עם תאומים. הבעל והאישה צחקו עליי. הבעל אמר לי 'אתה כמו כל המרוקאים שהוזים דברים'. לאחר שהיא הלכה לבדיקה בעניין הרפואי, בישרו לה שאי אפשר לטפל בה כיוון שהם רואים הריון עם שני שקים – ומאז הסיפור הזה הבעל לא עוזב אותי…", אומר הרב תומר בן שטרית וצוחק.

משפחת בן שטרית שעלתה ממרוקו הינה משפחה גדולה ומוכרת, מבוניה של העיר יבנה. הרב תומר (כיום תושב אשדוד) ושלושת אחיו נולדו וגדלו בבית מסורתי אשר בנו האם יפה – שדאגה לחינוך הילדים ולבית – ולניסים שדאג לכלכלת המשפחה ועוסק עד היום בחשמל. הוא לא בן של או בא משושלת של רבנים שגדלו והתחנכו על הזוהר או על התלמוד, אלא ההפך. את השבתות שלו הוא העביר באצטדיוני הכדורגל, עם חלום לככב כמו רביבו או ברקוביץ' בימים הטובים של שנות התשעים המאוחרות. כינו אותה 'סופה', בשל זריזותו כשאייש את תפקיד החלוץ והוא עשה הרבה נחת למאמניו על כר הדשא. לאחר מכן התגייס לצבא ב-869 כתצפיתן. שש שנים אחר כך חל המפנה. ההתחזקות והקרבה לה' יתברך הגיעה מכיוון חברתו, לימים רעייתו ואם שבעת ילדיו כאשר איבדה את אמה.

פתאום קם אדם חילוני, כדורגלן שמלהטט על המגרש והופך להיות רב?

"החזרה בתשובה תמיד הייתה באוויר, וככל שמתקרבים זה קורה ברוך ה'. המפנה הגדול חל לפני 17 עשרה שנה, כשיצאתי עם אישתי – ואמא שלה נפטרה. התחלתי להתחזק, להיכנס לעולם התורה, הגעתי לרבנים, שמעתי הרצאות של רבי אלעזר בבאר שבע והבאבא ברוך בנתיבות, הרגשתי שהתורה בוערת בעצמותיי. מאוחר יותר הגעתי לתובנות שעליי למסור נפש לעם ישראל, קרו לי הרבה ניסים, הרבה ישועות, הבה חלומות שחלמתי והתרחשו במציאות, הרבה זימונים מהקדוש ברוך הוא שאני צריך לגשת לעולם התורה וזמן קצר לפני שנישאתי התגבשה ההחלטה ללכת בדרכי הדת, לחבוש מגבעת ולהתמסר".

הרב בן שטרית היה מתייעץ רבות עם הרב אלעזר זצ"ל שהיה נצר למשפחת אבוחצירא, בנו של רבי מאיר אבוחצירא ונכדו של הבאבא סאלי. הוא נחשב על ידי חסידיו למומחה בקבלה מעשית ולבעל סגולות ונרצח על ידי אחד ממבקשי עצתו לפני כעשור. "הרגשתי צורך עז לגשת אליו יממה לפני שהנורא מכל קרה", אומר הרב בן שטרית יבדל"א, "הלכתי אליו להתייעצויות לגבי כמה דברים. אחרי שהרצח המתועב התרחש הייתי בהלם גדול, זו הייתה תחושה מזעזעת וקשה. אני זוכר את היום הזה כאילו התרחש אתמול, לרצוח אחד כמו רבי אלעזר זה היה הלם גדול וחסרונו מורגש מאוד".

**

הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל, הוא מתנצל לא אחת כשהוא עונה ומהעבר השני שומע כיצד זועקים לישועה – ומבטיח לחזור ולטפל בעניין. לא בכדי ידוענים ואנשי ציבור – בהם אומנים, דוגמניות, מגישות טלוויזיה, חברי כנסת ופוליטיקאים – פונים אליו יום יום, שעה שעה ומבקשים להתייעץ או לקבל ברכה. עם זאת, יהיו כאלו שישאלו בוודאי 'אבל מה מיוחד בו?' ואם תציגו בפניו שאלה זו, הוא ישפיל מבט בצניעותו הרבה ויברככם, אולם הרב בן שטרית ניחן ביכולות לאבחן מחלות ובעיות – בטלפון או במבט בעיניים. היכולות הללו מאפשרות לו לחדור את האדם, אל נבכי נשמתו והוא עושה זאת כאילו מדובר בצילום רדיוגרפי. הוא אמנם לא אוהב שמכנים אותו 'הרנטגן' אבל הוא משקף אנשים, מדבר בשטף על אירועים וחושף שמות של הקרובים ביותר, אלו שחיים ואלו שהלכו לעולמם ומסרים שמתקבלים מהם.

אי אפשר להתעלם מהיכולות שלך, אי אפשר להתעלם מהסיפורים של אנשים שמגיעים אליך ויוצאים עם דמעות ופה פעור. מאיפה זה מגיע?

"הכל מבורא עולם, הראייה היא ראייה רוחנית, אדם שמטהר את המחשבה ואת הגוף שלו כל הזמן זוכה לישועות. הפה של האדם הוא דבר קדוש ואני מאמין בברכות, כמו שבאבא סאלי אמר שאסור לקלל אלא רק לברך – כך שאדם שמקבל ברכות ומאמין בברכות האלה – זה פועל. לכל יהודי יש ניצוץ שיכול להבעיר אותו ובכך להגיע למעשה אבותיו. הקב"ה נוגע בכל אחד, אין אדם שהוא לא נוגע בו, אדם צריך להודות, להלל, על כל דבר שקורה איתו. נכון, כל אחד עובר דברים קשיים, אין אחד שיגיד שהכל טוב, לכל אחד יש את החבילה שלו – אבל צריך להודות על הרעה כשם שמודה על הטובה. כשרואים את הכל לטובה – כבר לא רואים את הקושי. יש אנשים שחושבים שהדמיונות מובילים אותם אבל צריך להיות ריאלי ולדעת שהכל בהשגחת הבורא ולכן יש לשמוח במה שיש ולא להסתכל על הצד השני. תמיד אני אומר לאברכים בכולל שמחזיקה עמותת 'תשובה וישועה' שצריך לשפוט לכף זכות – וגם אם אדם מחלל שבת צריך להתפלל עליו לטובה, לא לקלל או לכעוס עליו, כי אף אחד לא יודע מה אותו האדם עובר ויותר מכך – אולי הוא מחזיק את המשפחה שלו, תורם למשפחה שלו, או נותן לאמא שלו את הזכות לקיים את השבת, צריך תמיד לשפוט לכף זכות".

יש עליהום משמעותי בנושא השבת והחרדים בכלל. לאחרונה סגן ראש העיר אבי אמסלם התבטא לאחרונה וקרא לתמוך ולעודד עסקים קטנים בתוך העיר, ולא לקנות ב"ביג פאשן" שחרת על דגלו שנאה, פילוג והסתה.

"אני לא נכנס לפוליטיקה. אני מכיר אישית את אבי אמסלם, לא אחת עשינו פעילויות למען הציבור יחד, הוא עושה עבודה נהדרת ודואג לכלל הציבור ולא רק לציבור החרדי. הוא איש עשייה, שאוהב את אשדוד ואני בטוח שלא הייתה לו כוונה לפגוע באדם כזה או אחר. במקום להתעסק בפוליטיקה וזוטות, אני מאחל שנרבה באהבת חינם ולא נשקיע את מרצנו בשנאת חינם".

הרב בן שטרית עומד בראש עמותת "תשובה וישועה", שפעילויותיה כוללות בין היתר ייסוד כולל לאברכים בבית החולים, מתן סיוע לנזקקים, טיולים לקברות צדיקים, סעודות מצווה ושיעורים ברחבי הארץ, מתן ייעוץ והכוונה והיד נטויה. בשבוע החולף הוא הספיק לחלק תיקים לילדים וילדות ממשחות מעוטות יכולת לכבוד השנה החדשה וכן לחלק תלושי מזון למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה. בסיוע התרומות לעמותה הוא מצליח לקיים את פעילותה המבורכת כאשר סדר היום שלו מתחיל בנץ עם התפילה, הלימוד ופעילויות העמותה – ומסתיים בשעות הקטנות של הלילה לאחר שהוא עורך פדיונות נפש ותיקונים כפי שהוא מבטיח לציבור שפונה אליו בעניינים מגוונים. "אם זה בענייני רפואות, אם זה בענייני פריון, אם זה בעניינים של אנשים שהיו ממש על סף מוות וברוך ה' הרבה תפילות קיימנו עליהם, גם אם זה בארבע בבוקר", הוא משתף. "היה בן אדם אחד שהיה במצב קריטי, מורדם ומונשם, הרופאים לו נתנו לו סיכוי לחיות, אבל אנחנו לא מאבדים תקווה על אף אחד – זהו יסוד של תורה, שדוד המלך אומר 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים' – ואני זוכר שכל יום בשעה 3 לפנות בוקר היינו נכנסים אליו לחדר בטיפול נמרץ בתל השומר ומתפללים עליו, בתענית דיבור של שעה. היום, ברוך ה', הבן אדם הוא נס מהלך".

נגיף הקורונה פגע בפעילות העמותה?

"התקופה הזו מורכבת מאוד משום שהעמותה מתקיימת רבות מתרומות, אך יחד עם זאת פעלנו רבות כדי שהפעילות עצמה לא תיפגע. ברור לי שאנשים רבים שנוהגים לתרום לעמותה נפגעו, חלקם במאות שקלים וחלקם במאות אלפי שקלים. הנזק הכלכלי היה גדול אצל הציבור אבל בפעילות שהעמותה מקיימת שום נגיף לא יכול לפגוע. יש לנו אמונה ומחויבות לציבור ואנו ממשיכים לחלק מזון לנזקקים, לסייע למשפחות, לתת תלושים, לקיים שיעורים לזיכוי הרבים, לתרום תפילין לחולי קורונה כפי שברוך ה' זכינו לקיים לאחרונה בבית החולים 'אסותא' בזכות תורמים נדיבים ולחלק תיקים לבית הספר כפי שעשינו ממש לפני כמה ימים. עם זאת אנו נשמעים להוראות וחנכנו בית כנסת בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמגבלות הנגזרות בתקופת הקורונה ב'אסותא'. בית הכנסת שנפתח ממוקם במרחב הפתוח, ללא מחיצות, עם עשרה כיסאות הממוקמים במרחק של 2 מטר זה מזה. פתיחת בית הכנסת התאפשרה לאחר שבית הכנסת הפועל בבית החולים 'אסותא' נסגר מיד עם הופעת 'הגל השני'. אנו מבינים את המצב ומתפללים שכל הקורונה תהיה מאחורינו".

מה החלום שלך?

"שכולם יתקרבו לבורא עולם ויתחזקו בתשובה מתוך אהבה ושמחה אחד לשני. המצווה להיות בשמחה היא גדולה מאוד".

אתה אדם שמח?

"אספר לך משהו, מכיר את האדם שרץ לאוטובוס ומפספס אותו? אני אומר לאיש הזה 'אתה רק הקדמת את האוטובוס הבא', הכל עניין של הסתכלות, העיקר לראות חיוך, להיות שמח. השמחה זה הרפואה לכל דבר. האם אני איש שמח? תמיד".

**

מעוניינים לתרום לפעילות העמותה? בצעו העברה בנקאית מס' חשבון 8192584 בנק הדואר 09 סניף 001. פניות אל הרב ניתן לקיים דרך תיבת ההודעות בחשבון הפייסבוק הרב תומר בן שטרית – עמותת תשובה וישועה ובמייל [email protected]

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן