סטלה ויינשטיין: "לחקור את מעורבותו של כצנלסון בפרשת הכנסיה באשדוד"

היחסים של חברת מועצת העיר סטלה ויינשטיין עם הפטרון שלה, שמעון כצנלסון שהכניס אותה לעיריית אשדוד במשבר. בהצבעה בשבוע שעבר היא הפתיעה והצביעה בניגוד לסיעתה, בעד הקמת בתי כנסת. היא לא מתמודדת בשום רשימה לעירייה, ממשיכה לככב בפאנלים בתקשורת, ובוחנת במי תתמוך לראשות העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. חברת המועצה סטלה ויינשטין, מה שלומך?

"מצויין"

ש. לאן נעלמת?

"לא נעלמתי. אני מגיעה לישיבות מועצה. משתתפת מצביעה. רואים אותי הרבה בערוצי החדשות ומייצגת הרבה את  אשדוד בפאנלים שאני משתתפת. מספרת על הפסטיבלים ועל העיר אשדוד"

ש. אז תרוצי לרוץ לראש העיר?

"אני לא חושבת שזה הזמן. יש לוי עוד דרך ארוכה לעשות עד להתמודדות לראשות העיר. לפני כן ארצה  לייצג את התושבים  באשדוד בכנסת. אני רוצה להיות חברת כנסת פעילה. העיר אשדוד זקוקה לייצוג בכנסת.  אין מי שיילחם עבורה. אני רואה איך באשקלון  מייצגים את האינטרסים שלהם. צריך לובי שם, וזה חלק מהתהליך שאני רוצה לעבור".

ש. כמו חנוך דרך ארליך וולדימיר גרשוב פרשתם מסיעתו של שמעון כצנלסון. למה פרשת?

"אני לא פרשתי עדיין בסיעה. יש לי משבר עם כצנלסון כי הצבעתי בעד בתי כנסת ואני רוצה חופש הצבעה על הנושאים הללו"

ש. תהיי ברשימה שלו בבחירות?

"לא. ואני מודה לו מאוד על הדרך שלנו ביחד. אני חושבת שהוא עשה עבודה יפה מאוד. 15 שנה בתפקידים שונים. הוא היה שותף לבנייה של חצי עיר. סניה לימד אותי משפט חשוב 'אם את רוצה לעשות היסטוריה תדאגי לבנות בניינים'. זו אמירה של מהנדס, ואני מעריכה אותו, למרות שהצבעתי בניגוד לסיעה במועצה האחרונה על הקמת בתי כנסת. זה נכון שאנחנו במשבר ובלי קשר ביקשתי לחקור את כל הנושא של חתימת ההיתר שלו על הכנסיה של בית הלל"

ש. בעניין הזה הוא תובע את ערוץ 14  בטענה שזה שקר..

"תראה היו נגדו האשמות חמורות שהוא חתם על ההיתר מבלי שתהיה לו סמכות. אלו היו הטענוןת נגדו ואם זה לא נכון והתחקירים בערוצים 14 ו12 לא היו נכונים אז הם צריכים להתנצל. באופן עקרוני אני מתנגדת להקמת כנסייה משיחית באשדוד. יש להם פעילות מסיונרית והעירייה לא צריכה לממן זאת. אני מתנגדת לכך. כל דובר רוסי יודע, שהחברים האלה מקיימים פעילות מסיונרית"

ש. הוא טוען שהיה לו אישור לחתום ..

"אני רוצה להאמין שסניה לא היה חותם ללא אישור. מה שאני מבקשת שהעניין ייחקר"

ש. איפה ייחקר?

"על ידי היועץ המשפטי לעירייה. הוא הסמכות לברר למי הסמכות ומי היה צריך לחתום. מלבד נושא החתימה . עד כמה שידוע לי ההיתר הזה בכלל לא אמור להיות עבור כנסייה אלא עבור מתקן הומניטרי לנזקקים. על זה אין לי בעיה להיות בעד העניין שמדובר בפעילות מסיונרית וכנסיה לכל דבר ועניין. אם צריך לבטל ההיתר אז שיבטלו. לכן פניתי ליועץ המשפטי במועצה ולא קיבלתי תשובה ואני מתכוונת לפנות אליו בכתב".

ש. ואני שואל למה הצבעת בעד בתי כנסת כשאת ברשימה שחושבת אחרת בעניין הזה בעיקר מתנגדים לבתי כנסת במקומות בהם יש חילוניים ?

"אני בן אדם מסורתי. מסורת ישראל תמיד הייתה חשובה לי. משפחתי הקימה בישראל שני בתי כנסת: בחדרה ובירושלים"

ש. אז מה כצנלסון טעה בך?

"הוא ידע היטב את דעותי. בכלל הוא משתמש הרבה בסלוגנן "חיה ותן לחיות". לצערי, הסיסמא הזו מאז הפכה לשם כיסוי בלבעוט בחרדים. או גרוע מכך בלבעוט בדת. כמו השאלה אם אנחנו יהודית או דמוקרטית"

ש. ומה את חושבת?

"יהודית לפני דמוקרטית. זו הסיבה שעלינו לכאן לישראל, אחרת היינו עולים לארצות הברית. עלינו לישראל בגלל הקשר העתיק של היהודים לישראל שהיא מדינת היהודים. אספר לך כמי שניהלה את הקשר כשנפתחה המלחמה באוקראינה עם אלה שנתקעו שם. חלקם יהודים חלקם לא. מי שניהל את החיפושים הקשר והסיוע היו רבנים מבתי כנסת באוקראינה. עשו זאת תחת אש ולא הבדילו בין יהודים ללא יהודים. מי שביקש סיוע קיבל, וגם כיום מי שממשיך לסייע למשפחות ולזקנים, זה הרבנים ובתי הכנסת. אספר לך על מקרה של אם ובתה בת ה6 ממולדובה שיצרה אתי קשר וביקשה סיוע לצאת מבוצ'ה, עיר שנחרבה כמעט כליל. דרך רבנים ובתי כנסת, ובסיוע של הרב אטסמן היא חולצה עם ביתה. היא לא יהודייה ואחרי שחולצה בשלום עם בתה היא התקשרה אלי וסיפרה לי בבכי שמעתה המקום הכי קדוש שלה יהיה בית כנסת. זה מה שנראה אור לגויים. ואצלנו נהיה מצב הזוי. 5 שנים הכל בסדר. מאשרים בתי כנסת ועסקים בשבת. אלה מסייעים לאלה ומגיע בחירות ונזכרים שבתי כנסת זה לא טוב. לא יכול להיות שבתי כנסת יהיו נושא לריב"

ש. עוד רגע את מצביעה ש"ס או אגודה..

(צוחקת) לא ש"ס ולא אגודה אני חילונית מסורתית. בשבת קידוש על מלא. כשרות מלאה בבית ואני חולמת שילדיי בעזרת השם, ילכו לישיבות תיכוניות"

ש. בעלך אנטולי גם חושב כמוך?

"בעלי יותר חילוני ממני אבל הוא מתקרב עם השנים. הוא החל להניח כל בוקר תפילין בגללי, וגם בגלל הרב שמחה, רב חב"ד שמחזק אותנו. הוא יודע שאנחנו נוסעים בשבת אבל זה לא עשה צרות. בעלי בכלל כהן".

ש. טוב אז את לא מתמודדת פרשת מכצנלסון. את משוחררת כעת לומר במי תתמכי לראשות העיםר

"כרגע לא רואה אף אחד שמדבר בצורה ממלכתית, שמדבר על עשייה, על הישגים"

ש. ובכל זאת במי מהם תתמכי?

"שיציגו את המצע וניראה"

ש. חשבתי שתגידי מייד סניה?

"שיציג את המצג שלו וניראה . לא פוסלת"

ש. אז את הפרק הפוליטי באשדוד סיימת?

"לא לא לא .ואני יודעת שיש רבים וטובים רוצים שאשב על הגדר ולא אביע את דעתי, או אתאייד מהזירה. זה לא יקרה. אני חושבת שתושבי העיר הכירו מישהי שלא שותקת, ויהיה לי מה לומר ולו למען אזרחי העיר אשדוד. זו עיר שאני מתכננת להזדקן בה, ושילדיי ילמדו בה ויקימו בה בית, ולצורך זה הולכת להילחם עליה"

ש. ובכל זאת מין הסתם יש לך דעות על המועמדים..

"יש".

ש. מה את אומרת על ד"ר לסרי?

"אני חושבת שהוא היה ראש עיר מצוין, שלא חף מטעויות, והוא נמצא במצב לא פשוט במנעד הלחצים. וכשעבדתי צמוד לשרת הפנים פגשתי הרבה  ראשי ערים, ואתה לא רוצה לדעת איזה ראשי ערים יש במדינת ישראל , ועם זאת יש דברים שאני רוצה  שיהיה לו קשב: לציבור החילוני מסורתי ליברלי שהפך ללא ייצוג"

ש. והמועמד החדש, ברק סרי?

"עדין לא מצליחה לפענח אותו. מה למשל הוא הולך לחדש, מה הצבע שלו, מה הרקורוד שלו ויש סביבו סימני שאלה"

ש. ומה לגבי עו"ד הלן גלבר. שלא אחת רבתן..

"אני מתה עליה, על הלן גלבר. בעיקר  שהיא לא לוקחת את הדברים אישית  ופועלת מהלב, ואני מעריכה אותה מאוד. מצד שני היא תצטרך לסלוח לי ואני אוהבת אותה, אבל להתנגד כל הזמן: לא לא לא, זה לא לזכותה. הייתי רוצה לראות ממנה פחות התנגדויות ולשמוע ממנה מה החזון, ומה כן ולא רק מה לא"

ש. טוב אל תשכחי שהייתה באופוזיציה?

"עדיין"

ש. אלי לחמני?

"פופוליזם"

ש. טוב ומה עם הפטרון  סניה?

"אני מאוד מעריכה אותו וחושבת שהייתה לו עשייה טובה. רציתי יותר כסיעה ויכולנו לעשות יותר. יש לי ביקורות עליו ומקווה שבסופו של דבר, הדרך שיציג תגרום לי לתמוך בו. המסרים שלו לציבור הרוסי הוא הם קיצוניים והם נגד הציבור החרדי. יש יותר מידי ממשק בין המסרים של 'ישראל ביתנו' ל'אשדוד ביתנו', ואם זה ישתנה אשמח לתמוך בו. קשה לי עם העובדה שהוא בוחר בדרך הקלה".

ש. חנוך דרך  חברך אומר שכצנלסון מבוגר מידי וצריך לפרוש?

"זה לא עניין הגיל כמו עייפות החומר. כצנלסון צריך לשאול עצמו האם הוא יכול לתת לעיר עוד מעצמו, ולו בגלל השנים הרבות שהוא מכהן"

ש. אם שואלים אותו הוא אומר שהוא עם אנרגיות שלצעירים אין כאלה

"אז אני צריכה לשאול את עצמי, ואלה ההתלבטויות שלי לגביו"

ש. ומה לגבי חנוך, חברך לסיעה

"קשה להיות אובייקטיבית כי הוא חבר, אבל הוא צריך לעבור דרך. אני בהחלט מאמינה ברוח צעירה, ומצד השני  אין לו הניסון הנדרש לראשות עיר, אבל יכול להיות שיפתיע"

ש. אלי נכט?

"הוא מעניין ומסקרן. הוא טראמפ האשדוד. הוא התקרב לציבור המסורתי. יש לו הבלחות של טראמפ ואם יעבור להיות ממלכתי יותר הוא יוכל לרשת את הנציגות של המגזר הרוסי. הציבור מחפש את הדמות שמסכירה את בני גנץ. ממלכתי".

ש. ואם הזכרת את גנץ מה שלום המקורב שלך ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט. מזכיר היית מנכ"לית ימינה?
"אנחנו בקשר ממש טוב. מדברים הרבה"

ש. מה הוא עושה?

"הוא עושה חיל ברמה העסקית, ומייצג את ישראל בעולם. מתראיין ומגן על ישראל. מסביר אותנו"

ש. הוא מתכוון לחזור לפוליטיקה?

"מאמינה שכן. הימין מתגעגע לימין הממלכתי אמיתי"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן