סופה לנדבר על ליברמן: "דיקקטור , סולד מהומואים"

כשנתיים לאחר שפרשה מהכנסת ומתפקידה כשרת הקליטה, ויממה לפני פתיחת הקלפיות, יצאה השרה לשעבר סופה לנדבר במתקפה חריפה נגד הבוס לשעבר אביגדור ליברמן יו"ר ״ישראל ביתנו”, אותו היא מכנה "דיקטטור, ששונא את כולם" והזהירה את בוחרי המפלגה: "אתם מצביעים עבור מפלגה שתמיד מכרה את עצמה". תגובת ׳ישראל ביתנו׳: "צר לנו שסופה לנדבר בחרה להמיר כעסים ותסכולים אישיים מכך שלא שובצה לרשימת ׳ישראל ביתנו׳ לכנסת"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חבר הכנסת ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן ספג ביקורת נוקבת מלא פחות מאשר השרה לשעבר מטעם המפלגה ומי שהייתה מקורבת אליו, סופה לנדבר. כשנתיים אחרי שפרשה מהכנסת וכיממה לפני פתיחת הקלפיות העלתה לנדבר, שרת הקליטה בעבר ותושבת אשדוד, פוסט בעברית וברוסית בו היא תוקפת את ליברמן וקוראת לבוחרים לא להצביע למפלגה, אתה היו הייתה מזוהה כל כך. בין היתר כותבת לנדבר: "שנתיים אחרי שסיימתי תפקיד כשרת עלייה וקליטה מטעם 'ישראל ביתנו' שתקתי, פחדתי, אבל היום אני רוצה להזהיר אתכם – אתם מצביעים עבור מפלגה שתמיד מכרה את עצמה כמפלגת ימין וזה לא נכון. פנייתי לאזרחי ישראל: יום לפני הבחירות החלטתי לשבור שתיקה שכפו עליי ולהעביר מסר חשוב למצביעי ישראל ביתנו״.

לנדבר כותבת על ליברמן: "איווט מוכן לשבת עם מפלגות השמאל והרשימה המשותפת, וכך זה יהיה אחרי הבחירות. הוא דיקטטור, הכל צריך לעשות לפי דרישה שלו. הוא שונא את כולם – היום זה חרדים, אתמול ערבים. אתם רואים את המחיר, היום הוא יושב איתם יחד. כאשר זה אחד הדברים שמכר לבוחרים לפני כמה שנים. אותו הדבר עם החרדים. היום הוא שונא אותם ומוכן לזרוק אותם לפח זבל, אבל עד לפני שנתיים התנשק עם כולם באולם המליאה של כנסת ישראל. עם דרעי, ליצמן. עם כולם. אתם צריכים לדעת מי זה באמת אביגדור ליברמן. לא מה שהוא מוכר לבוחרים, אלא פרצוף אמיתי של בן אדם".

לדבריה, ליברמן לא אישר להעביר חוקים של הפרדת דת ומדינה וגם לא דאג לעולים. בנוגע לקהילה הלהט"בית אומרת לנדבר כי לליברמן: "יש סלידה מהומואים, הוא בחיים לא נתן להם תמיכה ומה שהיום שהוא מנסה לקשקש, הוא משקר. באירועים איפה שהיו נציגי הקהילה הזאת הוא לא היה מגיע. יש לו סלידה מהומואים". בסיום דבריה היא קוראת למצביעים לא להצביע לליברמן.

מ'ישראל ביתנו׳  נמסר בתגובה: "צר לנו שסופה לנדבר בחרה להמיר כעסים ותסכולים אישיים מכך שלא שובצה לרשימת ׳ישראל ביתנו׳ לכנסת לשקרים והשתלחויות אישיות ביו"ר המפלגה. אנחנו מאחלים לגב' לנדבר בריאות והצלחה בהמשך הדרך".

סופה של תקופה

את הקריירה הפוליטית שלה החלה סופה לפני כ-25 שנה במפלגת העבודה, ולפני 15 שנה עברה ל׳ישראל ביתנו׳ ונחשבה למקורבת לליברמן. בין היתר כיהנה בשרת העלייה והקליטה. ונחשבה כשרה מצליחה. בפברואר 2019 לאחר שליברמן לא בחר בה למועמדת ריאלית לכנסת היא הודיעה על פרישה מהכנסת. בראיון לעיתון "השבוע באשדוד" היא אמרה: "לאחר 13 שנים במפלגת ישראל ביתנו ו-3 קדנציות בהן כיהנתי כשרת העלייה והקליטה, לא אקח חלק בבחירות הקרובות מטעם מפלגת ׳ישראל ביתנו׳. הייתה לי זכות גדולה לשרת את ציבור העולים בכל תפקיד שהייתי בו ואמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

למה החלטת לפרוש?

"המפלגה מחדשת את הכוחות וכנראה אני צריכה להחליף את המסלול למשהו אחר, אני לא סיימתי עם פוליטיקה, אבל במקרה הזה אני לא ברשימה".

במידה ותקבלי הצעה להצטרף במקום ריאלי לרשימה אחרת תסכימי?

"תשמעי, אני בחיים לא בגדתי באף אחד, אני באופי לא בוגדנית, אני מעריכה את ליברמן, אני מאמינה במפלגה שבנינו, באיזשהו שלב אפשר להגיד גם אני הייתי שותפה לבנייה של הבית הזה אני לא למכירה את מבינה, כולם יודעים שיש לי חוב ברחוב הרוסי אבל יש שלבים שצריך לעשות סוויטץ יכול להיות ברגע הזה אני עושה סוויטץ' אבל זה לא אומר שגמרתי עם הפוליטיקה. בפוליטיקה יש עוד המון דברים״.

את תצביעי עבור המפלגה שפרשת ממנה?

"כן אני אצביע עבורה ועבור ליברמן".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן