סגן ראש העיר אשדוד נכט דורש: "לפרק את כל בתי הכנסת הזמניים באשדוד"

לדבריו ההחלטה של מנכ"ל העירייה אילן בן עדי לאפשר לדיירים ברחוב מצדה ביא להתפלל בבית כנסת זמני בחצר הרחוב מפריעה את מנוחת הדיירים וגורמת ללכלוך ועוגמת נפגש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"איני מקבל את עמדתך בעניין הקמת והצבת אוהלים ברחבי העיר בדמות בתי כנסת ניידים, וזאת על חשבון שטח חנייה בעיר או בכל אופן אחר, כפי שנעשה ברח׳ מצדה 107" כך טוען סגן ראש העיר אשדוד אלי נכט למנכ"ל העירייה אילן בן עדי שאפשר לתושבים להמשיך ולהתפלל בבית כנסת זמני .בן עדי אפשר להם עד סוף שנת 2023.

בית הכנסת הוקם באוהל בימי קורונה וממשיך לשמש כבית כנסת שברקע דרישת דיירי הבניין והמכתבים שהוצאו בעניין לפרק את בית הכנסת.

ש. מה יש לך נגד בתי כנסת?

"אין לי דבר וחצי דבר נגד בתי כנסת או רצון האנשים להתפלל, ההיפך אני מכבד את אמנותם ואת מנהגיהם של אחינו המתפללים. ידוע לכל כי עיריית אשדוד אישרה לאורך השנים ומאשרת גם בקדנציה זו בתי כנסת בכל רובע ובכל מקום היכן שיש צורך בהם. ישנם כ 250 בתי כנסת בעיר המוכרים לי והמספר גודל כל הזמן בהתאם לגידול האוכלוסייה בעיר, לעיתים אף בניגוד לעמדתי כאשר ההקצאה מאושר עוד לפני שיש תושבים באותו הרובע. כלומר בית כנסת ישנו ומתפללים אין. באופן זה עיר אשדוד נמצאת במקום גבוהה מאוד לפי יחס בתי כנסת לנפש. קרי בראש רשימת הערים שדואגים לאוכלסיית המתפללים בעיר".

עוד טוען נכט ;" הצבת אוהלים באופן פיראטי תחת בתי מגורים האמורים לשמש לטובת בתי כנסת מייצרת בעיה חוקית, תכנונית, סביבתית, תחבורתית וחברתית. מבחינה חוקית, העירייה מייצרת אפלייה לטובת אוכלוסייה מסוימת. טענה בדבר אישורם של אוהלי תפילה בזמן קורונה, לא יכולה להמשיך להיות רלבנטיים ולהלבין את הימצאותם של אותם האוהלים היום, זאת כאשר כולנו חזרנו לשגרת חיים רגילה, וכל בתי הכנסת חזרו לפעול במתכונתם הסטנדרטית."

ש מה הבעיה עם זה. בסך הכל תפילה שעתיים.
"עצם העובדה כי ישנה התקהלות של אנשים ממש תחת חלונות ביתם של האנשים, הפגיעה באסטתיקה של חצר הבניין, ותפיסת מקומות חנייה פנויים- אשר ידוע לכל כי הינם בחסר בעיר ומובן לכל דכפין כי מכוניותהם של אותם הדיירים שעליהם הוצב האוהל לא נעלמו באורח פלא מייצרת באופן בלתי נמנע חיכוך בין השכנים, בעיות חנייה, ויכוחים ופוגעת באורח החיים התקין והמרקם העדין שהיה נהוג בעיר ובאותה השכונה. מה גם שאין שום הצדקה להתנהלות זו. במידה ואכן יש צורך בבית כנסת במקום מסוים, ניתן להגיש בקשה מסודרת ולהתחיל הליך מנהלי תקין כפי שנעשה עד היום, ולא לעשות דין עצמי ועוקף נורמות משפטיות מקובלות. כל זאת כאשר העובדות מדברות בעד עצמן, ישנם מאות של בתי כנסת מאושרים בעיר."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן