סגירת מעגלים בחיינו

צילום: לילי צרויה מימון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרבה מכם בוודאי שמעו על המשפט – ׳סגירת מעגלים בחיינו׳. המונח סגירת מעגל מצביע על משהו לא סגור, לא פתור וכל אדם חווה את זה בשלב מסוים בחייו וזה יכול להתבטאות במשהו של סיום הקשר או זוגיות או חברות כלשהי, עבודה, יחסים עם הבוס, משפחה, שכנים. אי סגירת מעגל מסמל שיש לנו עדיין שאלות פתוחות ושמצידנו לא סגרנו ממש עד הסוף את המעגל ונשארו הרבה סימני שאלה והרבה דברים לא פתורים, או לחילופין אנחנו אלה שהשאירו את הצד השני בספק או אי הבנה או עירפול מסוים ובעצם מה קרה כאן? 

ישנם אנשים שמשאירים אחריהם נושאים לא פתורים כגון: גבר שבאופן פתאומי מנתק קשר עם בת זוגו, ללא הסברים ונעלם והדבר גורם להרבה סימני שאלה, תיסכול, השפלה ויעיק עליה על אותה האשה שנעזבה מפני שלא סגרה מעגל עם בן זוגה. לעיתים גם במקום העבודה שמסיימים לרוב במקרה של פיטורין, לאחר הרבה שנים של עבודה ויחסים טובים עם הבוס או צוות העובדים המפוטר ויושבים ותוהים מה לא היה בסדר? הרי השקעתי, צחקנו בעבודה, הבוס היה אליי נחמד מאוד אז למה זה נחת עליי? 

לכן כדאי בשיחת הסיום וסיכום לקבל משוב והסבר מפורט על הסיבות לסיום העבודה ולא להתבייש ולשאול ולתת מענה לנושאים שהועלו ולהגיע לשורש הבעיה על מנת להגיע לתובנות וללמידת הלקח בעתיד. יש ללמוד מהחוויה כך שלמקום העבודה הבא תגיעו מתוך הלמידה ותוכלו להתנהל בצורה קצת שונה. כאשר קיבלתם את כל התשובות מדוע פוטרתם כאן למעשה סגרתם את המעגל ולא השארתם לעצמכם סימני שאלה ודברים לא פתורים.

גם בקשרים זוגיים שמגיעים לפיצוצים ואז אחד הצדדים מחליט שיותר זה לא מתאים לו, והוא מחליט בלי הרבה מילים לעזוב את הבית ונעלם לצד השני של החיים וכאן למעשה נוצר מעגל פתוח שבו אדם נותר עם השאלה מה בעצם קרה כאן? מה לא היה בסדר? ושאלה זו תלווה אותו עד שיקבל תשובה אפילו למשך חודשים ואפילו שנים ותמיד יתרוצץ לו בראש מה גרם לפיצוץ? למה עזב ללא הסברים?

וכאן המעגל נשאר פתוח. האם אתם נוהגים לדבר וללבן דברים ולקבל תשובות ברורות לסיום מערכות היחסים שלכם או לסיום קשרים שונים או לסיומה של עבודתכם. כאשר אתם בורחים או מתחמקים ושומרים על האגו וההאשמות שונים כלפי האחרים במקום לסגור מעגל ולהגיע לנקודת סיום, כך אתם גורמים לאיזשהו עוול לעצמכם ולפחדים מיותרים בעתיד. שווה לבדוק כמה מעגלים פתוחים השארתם מאחוריכם והאם כדאי לכם עם קצת אומץ ותעוזה להתחיל ולסגור את כל מה שהיה מתוך הבנה והשלמה, ודעו לכם שזה בסדר לקבל גם ביקורת מהאחרים. סגירת מעגלים חייבת להיות דו-צדדית או מול אחרים, זה ישיב לכם את אנרגיה אבודה ותחושה של השתחררו אז עשו לכם מנהג קבוע ובידקו מדי פעם האם השארתם מעגלים פתוחים בחייכם ולסגור אותם מול אחרים ופעלו בדרך שעומדת לרשותכם על מנת ליצור סיומת שאינה משאירה משקעים. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן