נתפס עם ביצים מזויפות וזוכה

בית המשפט השלום בבאר שבע זיכה את אברהם בן עזרא מאשדוד מעבירות של שימוש במסמך מזויף, החזקת ביצי מאכל לא מוחתמות, ועשיית מעשה העלול להפיץ מחלה, והרשיע אותו בעבירה של שיווק ביצים שלא כדין

צילום: אילוסטרציה: דוברות המיסים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״לאחר ששמעתי ובחנתי את הראיות בתיק, מצאתי, כי יש להורות על זיכוי הנאשם מעבירות של שימוש במסמך מזויף, החזקת ביצי מאכל לא מוחתמות ועשיית מעשה העלול להפיץ מחלה. מצאתי עוד להרשיעו בעבירה של שיווק ביצים שלא כדין״ כך כתבה שופטת בית משפט השלום בבאר שבע שרה חביב, בהכרעת הדין בו זיכתה את אברהם בן עזרא מאשדוד מרוב העבירות המייחסות לו.

כנגד בן עזרא ועוד שני נאשמים הוגש כתב אישום. מעובדות כתב האישום המתוקן עולה כי ב-13‪.7‪.16 בצהריים, במחסן הנמצא בחניון תת קרקעי ברחוב העצמאות באשדוד, החזיק נאשם מספר 1 לירון אלפסי  17,760 ביצי מאכל ב- 592 תבניות, כשבכל תבנית 30 ביצים, וכי באותו מועד העמיס בן עזרא, עבור אלפסי ביצי מאכל לרכב שהיה בסמוך במטרה להובילן ולשווקן. בן עזרא הספיק לפני שנתפס על ידי פקחי המועצה לענף הלול, להעמיס לרכב 480 ביצים ב- 16 תבניות מהמחסן.

עוד נטען כי הביצים היו חתומות בחותמת הנחזית להיות חותמת של קבלן מורשה לשיווק ביצי מאכל ״משאבי גליל״, וכי מדובר בביצים מזוייפות לכאורה אותן רכש מאדם שאינו ידוע למשרד החקלאות במחיר של 15 שקלים לתבנית ואלפסי ובן עזרא ״התכוונו לשווקן ולהפיצן בשטחי מדינת ישראל בתמורה לסך של 24 -22 שקלים לתבנית, ״אך נתפסו לפני שהספיקו לשווק. כן נטען כי במעשיהם סיכנו אלפסי ובן עזרא ״את בריאות הציבור בכך שהחזיקו והובילו לשם מכירת והפצה ביצי מאכל ממקור לא ידוע, אשר לא עברו שיקוף,  ומיון מבוקר לבירור מצב טריות ולאיתור סכנת נגעים, ובתנאים המאפשרים את התפתחותו של חיידק הסלמונלוטיס אנטריטידיס  המהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור״. כן נטען שהשניים עשו שימוש בביצים מזוייפות שלא כדין.

בן עזרא, באמצעות עו״ד דוד גולן, כפר במיוחס לו בכתב האישום וטען כי הוא הועסק על ידי אלפסי וכי תפקידו היה נהג חלוקה והוא לא ידע שהביצים מזוייפות״ . עוד עולה כי אלפסי ונאשם נוסף הורשעו במסגרת הסדר טיעון, וכי על אלפסי נגזרו 4 חודשי מאסר על תנאי ו- 29,000 שקלים קנס וכי הנאשם הנוסף ממתין לגזר הדין. עוד עולה כי אלפסי טען במשפטו ואמר כי ״נתתי לבן עזרא הנחייה להעמיס את הביצים על הרכב. הוא עשה לי טובה. אני לא נתתי לו הנחייה לשווק אותם. נכון שהתכוונתי לשווק אותם. אני מכחיש את מעורבותו של בן עזרא לעניין השיווק.

המדינה עתרה לבית המשפט להרשיע את בן עזרא בכל המיוחס לו וכי המדינה עמדה בנטל ההוכחה, שבן עזרא ביצע את העבירות בגינן הועמד לדין וכי גרסתו ״אינה מניחה את הדעת״ וכי היה לו מפתח למחסן כך שלטענת המדינה הוא לא היה שליח אלא עובד.

מנגד עתרה ההגנה לזכותו וטענה בין היתר כי המדינה לא עמדה בנטל ההוכחה. ״מדובר בתיק שנוהל ברשלנות״ וכי בן עזרא שליחו של אלפסי ולא פעל איתו בצוותא, וכי אלפסי בעצמו העיד על כך.

כאמור בן עזרא הורשע רק בעבירה של שיווק ביצים שלא כדין. הטיעונים לעונש יהיו בחודש ינואר 2021.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן