נשים ל…מגרש! בשנה הבאה דרבי באשדוד

מכבי "תמר" עירוני אשדוד ניצחה את אס"א תל אביב ב' ועלתה לליגה הלאומית. ׳פנתרות אשדוד׳, שהייתה במאבקי העלייה לליגת העל סיימו בתיקו נגד הפועל באר שבע וכנראה תישאר בלאומית. חבר ההנהלה בעירוני גיא סער: "זו בדיוק הפלטפורמה לקדם נשים"

 החגיגות של מכבי "תמר" עירוני אשדוד. ממתינות לדרבי. צילום: מדיה מכבי עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שני משחקי ענק בשבוע אחד הוכיחו אחת ולתמיד שיש כדורגל נשים באשדוד. ביום ראשון האחרון, מכבי "תמר" עירוני אשדוד עלתה לליגה הלאומית, לאחר שניצחה את אס"א תל אביב ב' 2:4 ועלתה לליגה הלאומית. ביום שלישי האחרון, מכבי ׳פנתרות אשדוד׳ נאבקה על העלייה לליגת העל במשחק נגד הפועל באר שבע מהמקום השני, שירדה ליגה והייתה במאבק ישיר נגד הפנתרות. המשחק הסתיים ב-2:2 וזה ככל הנראה ישאיר אותן בליגה הלאומית.

מכבי "תמר" עירוני אשדוד הוקמה ב-2019, כחלק מהפן הקהילתי של מועדון האוהדים מכבי עירוני אשדוד. לאחר החלפת ההנהלה במכבי עירוני אשדוד, מובילי הקבוצה בהם סער גינזבורסקי, טל אספורמס ויוסי שובל הקימו את מכבי ׳פנתרות אשדוד׳. הפנתרות עלו ליגה בתוך שנתיים וכאמור העונה הן היו קרובות מתמיד לעלות לליגת העל, ואילו מכבי עירוני אשדוד בנתה את הכל מחדש ובעונה האחרונה הקבוצה יצאה למחנה אימונים בבאטומי. במהלך העונה, כמחווה לאחד מאוהדי המועדון אבי טורפיאשווילי, הקבוצה שינתה את שמה והוסיפה את השם תמר, על שמה של תמר טורפיאשווילי ז"ל, שלקתה בליבה במהלך אזעקה בתחילת המלחמה ואושפזה במשך שבוע בבית החולים "אסותא" באשדוד, שם נקבע מותה. תמר הייתה רק בת 9 במותה.

חבר ההנהלה במועדון, גיא סער, שהודיע שהוא עוזב את תפקידו סיפר על הקבוצה: "הפרויקט הוא באמת מיוחד, לפני 3 שנים שנחתה עליי הסיטואציה של להקים קבוצה מכלום תוך חודש לפני פתיחת העונה, יריתי לכל הכיוונים והעיקר שתהיה קבוצה, ענף שחדש לי, עם אפס קשרים ופשוט לא ידעתי מה לעשות. התוצאה הייתה ברורה היינו קבוצה שספגה מספרים הזויים, אבל נדבקתי בחיידק והתאהבתי בכדורגל נשים והבנתי את הפוטנציאל שלו והכי חשוב כאחד שדוגל בשיוויון מגדרי, זו בדיוק הפלטפורמה לקדם נשים, ולאחר עונה ראשונה הזויה הפקנו לקחים".

לדברי סער, "הייתה התגייסות של מתנדבים ראויים לציין כמו רועי קמרלקר, ובר פינסקר ומשה שטיינבורצל, שהגיעו לתמוך כספית ועמדו לצידי הקבוצה בצורה טוטאלית, ומעל כולם הצלחנו באמצע העונה להביא מאמן שכדורגל הנשים לא ראה שם כזה מעולם – ברוך דגו. השתפרנו ובנינו תשתית טובה וייצבנו את הקבוצה, והעונה עשינו את השדרוג הסופי והתחלנו את העונה מוקדם בסטודיו כושר, וגייסנו את לירן שפיר וישיי טייב כמאמן שוערים וספורטרפיסט, ובהמשך גם הצטרף שחר נגב ועוזר המאמן ירון זוהר שחבר לצוות הקיים. כמו כן, העמדנו צוות מקצועי וסגל שחקניות שנבנה ממש כמו קיר בלוקים, לבנה אחרי לבנה, ויצאנו גם למחנה אימונים בחו"ל והיינו הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הכדורגל נשים שעושה את זה. יאמר לזכות כולם שהתחייבנו הצוות והשחקניות וכל המערכת למטרה אחת – עליית ליגה ואני גאה בכולם״.

סער התייחס גם לעובדה שבעונה הבאה יהיה דרבי באשדוד נגד ׳הפנתרות׳: "לטובת העיר אשדוד חבל שלא הצליחו לעלות, אבל ברמה האישית? בדרבי האחרון שהיה בינינו ניצחנו אותם דווקא בעונת העליה שלהם ללאומית, אז פיקנטי זה תמיד יהיה, היריבות הספורטיבית קיימת ואני מאחל להם להפסיד לנו שוב, אבל בכנות אני חייב להגיד שהמשחק שהשאיר את הפנתרות ליגה היה ממש אכזרי ממצב שבדקה 90 הן מובילות ועולות ליגה לדקה 94 להישאר בליגה – כואב בטוח, ניפגש בעונה הבאה ויהיה מעניין. אם נחשוב על זה שניה… לפני 4 שנים לא היה פה כלום, היום יש 2 קבוצות מהעיר בלאומית, ואני מקווה שאנחנו נשתלט על העיר בכדורגל הנשים״.

השחקנית המצטיינת: סוזי סורפרייז

השחקנית המצטיינת של העונה היא ללא ספק סוזי סורפרייז, שפתחה את העונה בפנתרות אשדוד ובהמשך חצתה את הכביש. העונה היא כבשה 11 שערים, 10 במדי עירוני אשדוד. ליאור נחום ושלי רזניקובסקי בלטו עם 11 שערים כל אחת במדי הקבוצה. אביטל דויטש ורותם אמויאל הוסיפו תשעה שערים כל אחת.

במכבי פנתרות אשדוד בלטה מריה יטונדה מלוקו הניגרית, שהגיעה מליגת העל וכבשה 35 שערים. ירדן אוזל עם 22 שערים ונוי אמסילי, שהוסיפה 11 שערים. הקבוצה כבשה 103 שערים במהלך העונה האחרונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן