נטפליקס בסרט מרתק על הנוכל הבינלאומי מאשדוד: התחזה לשר הביטחון הצרפתי והונה במיליארדים

משפטו של איש העסקים מאשדוד ג׳ילבר שיקלי, המואשם כי התחזה לשר הביטחון הצרפתי והצליח לשכנע כמה מעשירי העולם, להעביר לו מיליוני יורו, נפתח השבוע בצרפת. לנעקצים הוא סיפר להם כי בכוונתו "לעזור לשחרר עיתונאים צרפתיים, המוחזקים כבני ערובה בסוריה". שיקלי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע עלה סרט מרתק בנטפליקס על ג'ילבר שיקלי נוכל בינלאומי מאשדוד שעקץ במיליארדים.

הסרט מבוסס על משפטו בצרפת משפטם ועוד 6 נאשמים. שיקלי מואשם, שביחד עם עוד נאשמים הצליחו לכאורה, ״לעקוץ״ מספר עשירי עולם להעביר להם מיליוני יורו על מנת. ״לעזור לשחרר עיתונאים צרפתיים, המוחזקים לכאורה כבני ערובה בסוריה. כשעל פי הנטען הנאשמים שילשלו לכיסם בין 50 ל- 80 מיליוני יורו. על פי הנטען, התרמית המיוחסת לנאשמים החלה בשנת 2015, ובמסגרתה התחזה לכאורה שיקלי לשר הביטחון הצרפתי באותה עת, ז׳אן איב לה דריאן כשהוא נעזר במסכת גומי ובשיחות וידאו באמצעות "סקייפ" שבהם הציגו עצמם כאילו מדבר שר הביטחון לה-דריאן וביקשו תרומות לחילוץ העיתונאים. נטען כי שיקלי ונאשמים אחרים יצרו קשר עם כ- 150 אישיים. בין האישיים שנפלו בפח והעבירו כספים נמנים הנסיך קארים אגא חאן, המנהיג הרוחני של כת האיסמעאליים ההודית ואיש העסקים הטורקי אינאן קיראץ׳ .

ז'אן איב לה-דריאן


עוד עולה כי השיטה פעלה בשיחה לאדם של מי שהציג עצמו כמקורב לשר הביטחון ואז תואמה שיחה כביכול עם השר עצמו. כשבשיחת הוידאו נראה המתחזה בעזרת המסכה דומה לשר לה דריאן וכשברקע המשרד נראו כאילו מדובר במשרד השר. כזכור, שיקלי נעצר באוגוסט 2017 באוקראינה, כשלטענתו הגיע לשם על מנת להשטח על קברו של נחמן מאומן, אולם בטלפון שלו ושל שותפו נמצאו לכאורה עדויות לניסיון מעשה הונאה חדש. הוא הוסגר לצרפת, וכאמור משפטו מתנהל בימים אלה.
אין זו הפעם הראשונה ששיקלי מעורב בפרשות הונאה. הוא עלה לכותרות לפני כעשור בין השנים 2007-2009 בפרשה שכונתה "עוקץ המאה" בה קבוצה שעסקה במסחר במכסות פחמן דו חמצני, וגבו מס ערך מוסף על אותן עסקאות. על פי כתב האישום בפרשה, אותם סכומים של המס לא הועברו למשרד המס הצרפתי. הוא ריצה מאסר בצרפת, ובסיום מאסרו עלה ב- 2004 עלה עם משפחתו לישראל. לפי בקשת צרפת הוא הוסגר מישראל בשנת 2008 ובשנת 2009 שוחרר בערבות ונטען כי ברח במטוס פרטי ארצה. הוא היה מבוקש לאחר שנטען כי היה לכאורה מעורב בהונאה של בנקים צרפתיים. נטען שביחד עם אחרים, הצליחו להוציא מהבנקים מיליוני יורו לאחר שהתחזו לכאורה למנהלים בכירים ולסוכנים חשאיים ושיכנעו בשיחה על מנהלי בנקים להעביר להם כסף רב. ב-2015 נשפט שיקלי בבית המשפט בצרפת ל-7 שנים שלא בפניו, בנוסף קיבל קנס למדינה של מיליון יורו ועוד 5.5 מיליון יורו פיצויים לנפגעי ההונאה.

שיקלי, מלך המוניות באשדוד

שיקלי הגיע לאשדוד והשתקע בה. בשנת 2011 הוא השקיע בענף המוניות באשדוד רכש 4 חברות מוניות ואיחד אותם לחברה אחת "מוניות אביב". כ- 170 מוניות היו בבעלותו ושיקלי הפך להיות מלך המוניות של אשדוד, אולם הוא עבר מסכת של סחיטה, איומים ומעשים אלימים חמורים כולל איומים בנשק ובסכין. בין היתר גם נזרק רימון לביתו ונורו יריות לעבר חצר ביתו. בזמן שהיה מבוקש בצרפת הוא חי בוילה שלו באשדוד. הוא אפילו הספיק למכור את הזכויות לסיפור חייו לסרט צרפתי, שהוקרן בשנת 2015. בימים אלו, הוא יושב על כסא הנאשמים במשפט שנפתח השבוע.

רעייתו של שיקלי: ״למה נעמה יששכר כן ובעלי לא?״

בעקבות פרשת נעמה יששכר ששוחררה מהכלא ברוסיה וחזרה ארצה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שקיבלה חנינה, פרסמה אשתו של ג׳ילבר, שירלי שיקלי פוסט הקורא לשחרר את בעלה מהכלא בצרפת.

כותבת שירלי: ״אני לא מבינה מה הוא שונה מהישראלית ההיא שנהפכה לגיבורת ישראל על החזקת סם. אף גורם ישראלי לא הגיע בכלל לראות מה קורה איתו. שלוש שנים שאני על קו ישראל צרפת כדי לבקר אותו ביקור של חצי שעה. ארבע ילדות קטנות שגודלות בלי אבא בבית. כל הקושי שקיים לגדל אותן לבד. בן אדם אזרח ישראלי שלא רואה אור יום 23 שעות ביממה וסגור כל היום לבד. הרבה לחצים נפשיים שעוברים עלינו ועליו. אז מה ההבדל אדוני ראש הממשלה?! האבסורד הוא שישראל לא הסגירה אותו אלא אוקראינה וגם לזה המדינה לא התייחסה. אדון ביבי נתניהו, אני הייתי מעריצה אותך. בשבילי אתה אדם חכם, אבל המהלך שעשית כרגע פגע בי מאוד ובעוד המון ישראלים שכלואים בחו״ל. אפליה כזאת לא הייתה מעולם!. יש ישראלים שנמצאים בבתי כלא יותר קשים עם תנאים יותר קשים. אבל, מה לעשות עברו על החוק. אז מי היא בכלל שמדינה שלמה תשלם מחיר כזה עליה? מה היא שווה יותר מבעלי? מה היא שווה יותר ממתי חדד?".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן