נפתחה התערוכה ׳אוכל נע׳

"אוכל נע", תערוכה חדשה אותה אוצרת נגה אליאש-זלמנוביץ', נפתחה במוזאון לתרבות הפלשתים ב- 1 במאי 2023 ותוצג במשך שנה.

מתוך התערוכה ׳אוכל נע׳. צילום: יח״צ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אוכל אשכנזי חסר טעם; גברים אוכלים בשר; נשים אוכלות סלט וכל התל אביבים טבעוניים. אוכל מפריד או מחבר בין אנשים; מייצר סטראוטיפים מדירים או מקבץ אנשים סביב לשולחן. חומרי הגלם, טעם, אופני בישול ומיתוסים הנלחשים סביב השולחן הם ערכים תרבותיים שמשקפים ויוצרים את החברה האוכלת. כך פעולת הבישול או האכילה הופכת את כולנו לשותפים פעילים ביצירה הכלל-אנושית של תרבות-אוכל. העבודות המציגות בתערוכה "אוכל נע", בה משתתפים ומשתתפות 22 יוצרים ויוצרות, הינן פירות תהליך שיתופי במסגרתו נפגשו היוצרים עם ארכיאולוגיים וחוקרות, העמיקו בממצאים ובטכניקות ומחשבות על תרבות האוכל במרחב המקומי על ציר הזמן. התערוכה 'אוכל נע' נעה על ציר זמן בין עבר והווה במחשבות על עתיד; משרטטת מסלולי הגירה מעבר לים ובוחנת תרבות מקומית-מרחבית. בדומה לפעולת ארכיאולוגים-קולינריים העבודות בתערוכה זו מלמדות על עשייה של יוצרים-חוקרים המשתמשים בכלי ניסוי ומחקר, ספקולציה ודמיון. חכמינו הורו: "אין מסיחין בסעודה" (בבלי, תענית, דף ה' עמ"ב)

בנוסף מוצגות בתערוכה השאלות מאוסף האמן משה שק כמו גם תוצרים של ארכיאולוגיה ניסויית שנעשו עלי ידי ליה טרמר מאוניברסיטת אריאל בשומרון והדפסות תלת ממד ממעבדת החפירות בתל צפית, אוניברסיטת בר אילן, בהנהלת פרופ' אהרון מאיר.

משתתפות ומשתתפים: ענבר אפרתי , אביגיל איבגניה ארונסון , רועי בן יהודה , אופיר דנינו, אופיר הללי , עדן חברוני , ליה טרמר , אביה חיימי, נילי מוזר, שרון מורו, ג'סיקה עזיזה, עינת עריף גלנטי, ארם עמיר פונדק, טל פרגר גלילי,  אנה פרומצ'נקו ,  דן פרץ, נעה צ'רנחובסקי,  שחר קדם,  נדיה עדינה רוז,  קרן רוזן,  אלון רוטמן,  משה שק,  עירית שר.

מוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן,  אשדוד. טל׳. למידע: 08-6224789

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן