נפלה במדרכה ותובעת את העירייה

גימלאית בת 71, תושבת גן יבנה ששברה הקרסול ומסרק רגלה בהתקלות עם מכסה רשת בולט במדרכה ברובע הסיטי באשדוד, תובעת מאות אלפי שקלים מהעירייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כך עולה מתביעה שהגישה לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג. מהתביעה עולה כי לפני כשנה, בעת שצעדה בשעות אחר הצהריים המוקדמות על המדרכה בשדרות הרצל 1 באשדוד, ליד סניף בנק דיסקונט ותיכון  "אנקורי", נתקלה רגלה במכסה בולט בעל רשת סורגים, נפלה ונפצעה.

ממקום התאונה היא פונתה באמצעות צוות מד"א לחדר מיון בבית חולים 'אסותא' באשדוד, כשהיא מתלוננת על כאבים באגן, בקרסול וכף רגל ימין ובוהן שמאל. בצילום רנטגן הודגם שבר בקרסול ושבר נוסף בבסיס אחת האצבעות ברגל ימין ורגלה הושמה הגבס.

למרות הטיפולים לא חלה הטבה משמעותית במצבה ומאז היא ממשיכה לסבול מכאבים וממגבלות תנועה, מתהלכת בצליעה והיא מתקשה בביצוע פעולות הכרוכות בהפעלת רגלה הימנית. בין היתר הי מתקשה בהליכה ועמידה ממושכת, עליה וירידה במדרגות, ישיבה נמוכה ונעילת נעליים סגורות.

אורתופד מומחה אשר בדק את התובעת ועיין במסמכיה הרפואיים לבקשת התביעה, קבע  כי בעקבות התאונה היא סובלת מנכות לצמיתות בשיעור של 20 אחוזים בשל הפגיעה בקרסול ובכף רגל ימין ובשל שבר בבסיס מסרק אחת מאצבעות רגל ימין.

בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין נזקי גוף, טען בתביעה כי העירייה התרשלה בין היתר בכך שהמכסה הבולט בעל רשת הסורגים ממתכת, יצר פער גבהים בין מפלס המדרכה למכסה, מה שיצר מכשול מסוכן שהוביל לתאונה הקשה. העירייה, כבעלת השטח הציבורי, היא גם זו שאחראית על תקינות המקום כך שיהיה בטוח לציבור הרחב, לעוברים ושבים בכלל ולתובעת בפרט

העירייה, כך נטען, התרשלה בכך שלא דאגה לסילוק המפגע, לתחזוקה ראויה של המדרכה הציבורית שבשטחה, לא תיקנה המפגע ולא דאגה למנוע הגישה אליו, עד לתיקון המפגע וגם לא התריעה מפניו באמצעות שילוט מתאים.

הנפגעת שלפני התאונה תפקדה היטב, מאז התאונה, היא נזקקת ותיזדקק בעתיד לעזרה, לצורך ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות ומטלות משק ביתה. היא עתידה לסבול מכאבים, ממגבלות תנועה ומירידה בתפקוד בשל המגבלה הקבועה שנותרה בגופה.

עקב נכותה הרפואית והתפקודית שנגרמה כתוצאה מהתאונה במדרכה, היא  נאלצה לשנות את אורח חייה: כיום היא  נמנעת מביצוע פעילות גופנית ומעיסוק בתחביביה ומרבה בנטילת משככי כאבים. כתוצאה מכך פחתו הנאות חייה באופן מהותי.

הקשישה תובעת לקבל פיצוי עבור כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות. 

טרם הוגש כתב הגנה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן