גם יפה וגם חכמה: הזוכה בתחרות "מיס יוניברס" לנערות בטורקיה היא מיכל יופדוב מאשדוד

היא רק בת 17 וחצי תלמידה במקיף ד , אושיית רשת, עם מעל 80 אלף עוקבים, יותר ממאה אלף כניסות ביום. אמש היא זכתה בתואר מיס יוניברס בתחרות שנערכה בטורקיה. כבוד

צילום: נעמי גוזלנד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אמש קטפה מיכל יופדוב, בת ה-17 וחצי מאשדוד, את התואר מי יוניברס לנערות עד גיל 18 באיזמיר שבטורקיה. לפני שנה היא השתתפה בתחרות דומה בדובאי. מיכל תלמידה במקיף ד לצד התחרויות משקיעה גם בלימודים והשנה תסיים מגמת כימיה. הנה ראיון שערכה עצמה לפני שנה וחצי הכתבת רות מזרחי.

במהלך הראיון עם מיכל יופדוב (16) התרגשתי, דמעתי, צחקתי, התכווץ לי הלב והתרחב בחזרה, כאשר התיאורים שלה כל כך חיים, נוכחים ועם זאת בלתי נתפסים, אך זו המציאות חברים. עולה על כל דימיון.

יופדוב כיום תלמידת מקיף ד' בכיתה י' במגמת סוציולוגיה, פסיכולוגיה וכימיה. כן, גם חכמה וגם יודעת מה היא רוצה מעצמה: "ההורים שלי מורים ואני רוצה ללכת בדרכם, כל המשפחה שלי אנשי חינוך ואמשיך בדרכם".

אך אל תטעו, אם היא תגשים אותו זה יהיה אחרי הרבה הרבה מהמורות בדרך וקודם כל כדי לסייע לילדים כמוה, שלא מצאו את דרכם בקלות במערכת החינוך ולא פעם כמעט התייאשו מיחס החברים.

היא נולדה בישראל, אמה מסיביר ואביה מבלרוס. יש לה אחות גדולה בעלת עסק מצליח מאוד, ספא לכלבים באשדוד, אושיית אינסטגרם בעצמה, עם מעל 20 אלף עוקבים, ויש לה אח קטן בן 10, שגם הוא כבר יודע שהוא רוצה להיות.. כן צדקתם, איש חינוך ומשפיען.

הוריה עלו ארצה כיהודים דתיים, אשר עסקו בגיור אנשים אחרים. עם הזמן הבינו, שכל שינוי שירצו לעשות בחברה יגיע רק דרך החינוך, וכדאי לחנך את ילדי ישראל כמטרה. אמה הפכה למורה לשפה ואביה מורה למתמטיקה.

יופדוב חונכה למצוינות ולמצליחנות ללא פשרות. רשימת התחומים בהם עסקה והצליחה באופן חד משמעי, מפתיעה מאוד ומעוררת השראה.

צילום: אולגה קארנס

איך מצמיחים ילדה למצוינות כזו?

"מאז שאני קטנה ההורים חינכו אותי למצוינות בכל דבר שאעשה. ממש שלחו אותי ללמוד כל תחום ולהצטיין בו. אז אם למדתי קראטה הגעתי למקום ראשון בתחרות, למרות שהיה קצת קשה מול הסביבה, כי כולם היו בנים והיו רק קצת בנות. רצו כל הזמן לעצור אותי.

למדתי גם מוזיקה, אני מנגנת בקלרינט, ייצגתי את ישראל גם בארץ וגם בחו"ל, זכיתי במקום ראשון בתחרויות נגינה, והופעתי בקהילות היהודיות בבלארוס ובליטא.

בשחמט התחריתי בכל נבחרות ישראל, היה לי ברור שלומדים כדי להצליח ולנצח. רקדתי גם ריקודים סלוניים במועדון אשדוד, הופענו בתחרויות בארץ עם הקבוצה. וגם בשחייה התמחיתי והשתתפתי בתחרויות רבות בארץ, הייתי ילדה פעלתנית."

נשמע שהיה לך כיף בילדות?

"זהו.. שממש לא. סבלתי מחרם קשה של החברים. הייתי ילדה עם שיער מאוד קצר ונמשים, וכל הזמן ירדו עליי באופן מחריד שאי אפשר לתאר. מכיתה א' ועד כיתה ו' לא הייתה לי חברה אחת. לא הוזמנתי לאף יום הולדת מעולם, הייתי מאוד רגישה ולא העזתי לדבר בכלל. הייתה נגדי אלימות קשה גם מילולית וגם פיזית, כל יום חזרתי עם סימנים ומכות, זרקו עליי דברים, בקבוקים, סיגריות, עיקמו לי ידיים ורגליים, דפקו לי ראש בדלת ובחלון. לא הייתי חוזרת לגיל הזה לעולם".

צילום: אופיר דודיבויץ

המעבר לחטיבה שיפר את המצב?

"לצערי לא. עברתי בית ספר לתיכון לחטיבה חדשה וגם שם שנתיים סבלתי מאוד, רוב הילדים פשוט עלו לשם מהיסודי וזאת הייתה טעות לעלות איתם. הופצה עלי גם שמועה בכל בית הספר שצריך להתרחק ממני. לא הייתי מגיעה הרבה לבית הספר. התייאשתי הרבה. כשפניתי למורים שאני רוצה לעזוב, המורים אמרו שזה יקרה בכל מקום ולכן הבעיה היא לא בבית הספר אלא בי."

מתי הגיע השינוי?

"בסוף כיתה ח' ידעתי שאני חייבת שינוי, החלטתי לפתוח אינסטגרם ולהעלות תמונות שירימו לי את הביטחון העצמי ושם מימשתי את עצמי וקיבלתי הרבה אהבה ופניות מילדים. כשבמקביל בבית הספר סבלתי וצחקו עלי. ואז החלטתי שאני צריכה גם לעבור לתיכון אחר בכל מחיר. בכיתה ט' לאחר המון שיחות עם המורים, הגעתי לתיכון חדש. בעירייה לא אישרו לי את המעבר בהתחלה אך החלטתי שנמאס לי לסבול וממש התעקשתי. ההורים ניסו להרגיע אותי, רצו בטובתי, והם חיכו שאתחזק ואתחשל. אז אני אומרת תודה וזה נכון, היום אני הרבה יותר חזקה בזכותם, אך בכל זאת היה נכון לעבור. נמאס לי לשתוק, הבנתי שממש חבל על הזמן. אני הרי אוהבת להיות פעילה, ליזום, להיות חברותית, רציתי להראות את האישיות שלי. בכל פעם שדיברתי, ממש היו משתיקים אותי. אז עברתי והחלטתי לגמרי להיות אני, להראות לכולם את הילדה שבי. ובאמת אנשים התחברו. פתאום אנשים אהבו אותי, הקשיבו לי. חזרתי עם חיוך ענק הביתה בפעם הראשונה. זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי מאלוקים, שאני חיה ושעברתי בית ספר".

אז גם הפכת לאושיית אינסטגרם? איך את מסבירה את ההצלחה?

"פרצו לי לעמוד ופתחתי עמוד חדש באינסטגרם, וממש הפכתי לאושיית רשת, מעל 55 אלף עוקבים, יותר ממאה אלף כניסות ביום. אני חושבת שזה מצליח כי אני מראה את מי שאני, אני פונה לילדים ונערים שנמצאים בחרם וצריכים את העזרה שלי. אני מתקשרת אליהם, מדברת איתם, ילדים בכיתה ב',ג',ד', פונים אליי, זו השליחות של החיים שלי. אחרי כל מה שעברתי אני יכולה לעזור לכולם".

צילום: אופיר דודיבויץ

ואיך התחלת להשתלב בעולם הדוגמנות?

דיגמנתי לספא של אחותי, העליתי תמונות, ההצלחה באינסטגרם גדלה ופנו אלי מחברות קטנות. ראו אותי ואמרו שאני מיוחדת, יפה, וזה לא מובן מאליו אחרי כל מה שעברתי. משבחים גם את האישיות שלי וגם את הלוק שלי.

הספקתי לעשות גם צילומים לדיזל ולbmw ואני דוגמנית ופרזנטורית של "שיין SHEIN ". כשהם פנו אליי לשיווק הייתי בהלם, מופתעת, מאושרת. כרגע יש להם יותר ממיליון עוקבים עם מיליוני הזמנות גם בארץ וגם בעולם. בנוסף אני מדגמנת לחברות הבינלאומיות:

Diesel, beachsissi, sandflairofficial, chixit Asobuובארץ:    danamesika, albume_il, sabrine, Toystubi, Woodie, Lo hachi ".

והשבוע גם זכית בתחרות מלכת היופי לנערות מתחת לגיל 18…

"זוהי תחרות בחסות ארגון שפועל בכל המדינות, ניגשתי בחשש ובסופה של התחרות הכריזו על הזוכה.

מאוד הופתעתי כשהמנחה הכריז בשמי. זה הרגע הזה לו חיכיתי מאז שאני זוכרת את עצמי. שיכירו בי. שיראו אותי. קיבלתי שלושה תארים:  מלכת היופי של ישראל, הדוגמנית של השנה והפנים של המגזין הבינלאומי. אני אטוס לייצג את ישראל בתחרות היופי הבינלאומית שתתקיים בדובאי."

צילום: טל אקוקה

ואיך ההורים הדתיים מקבלים את העיסוק ביופי ובדוגמנות?

"בהתחלה ההורים שלי אכן לא אהבו את הצילום ואת הצורך להיות בפרונט, את המצב שכולם מסתכלים עלי. אנחנו משפחה שומרת וחינכו אותי למשהו. אך בכל זאת, העולם הזה משך אותי והם הבינו שזו הבריחה שלי מכל מה שעברתי בחיים."

ולא, זה לא הכל. יופדוב כבר התחילה התקשרות עסקית עם סמדר גנזי, מפיקת תצוגות האופנה, באיתור דוגמניות ובפרויקט יופי טבעי לנשים בוגרות ויפות, לעודד אותן שלא להיכנע לשינויים שמכתיבה החברה.

אז מה החלום הבא? במה תצטייני?

"אהיה אשת חינוך משפיעה ולא ארגע כנראה עד שאהיה שרת החינוך של מדינת ישראל. זה חלום מגיל קטן ואני מאמינה שגם אגשים אותו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן