נס בחדר המיון: "הוא הגיע אלינו מת וקיבל את חייו בחזרה"

נער כבן 17 הובא לפני כשלושה שבועות למיון בבית חולים 'אסותא' באשדוד, לאחר שנדקר עם דימום כבד סביב ליבו והיה כפסע לפני מוות. מנהל מחלקת הטראומה, ד"ר זוארץ פתח את בית החזה של הנער ועצר את הדימום בשתי אצבעותיו וכך ניצלו חייו. ד"ר איתי זוארץ: "חשוב לציין שזה לא רק אני. צוות שלם פעל להציל את חייו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חיי נער כבן 17 באשדוד ניצלו תודות לצוות רופאי המיון ותושייה של מנהל הטראומה בבית החולים ׳אסותא׳ באשדוד. האירוע היה במוצאי שבת, לפני כ- 3 שבועות כשהנער שנדקר בליבו הובהל לחדר המיון כשהוא שותת דם רב. הצוות במיון החלו לטפל בו ולנקז את הדם הרב בשריר הלב. למקום הוזעק מנהל הטראומה ד"ר איתי זוארץ. הרופאים נאלצו לפתוח את בית החזה להציל את חיי הנער. ד"ר זוארץ עצר את הדימום בשתי אצבעותיו. הנער הובהל לחדר הניתוח, במעלית נאלצו הרופאים לבצע בו החייאה. הנער נותח והועבר לטיפול נמרץ במצב קשה. לאחר 4 ימים התאושש והועבר לאשפוז. ביום ראשון השבוע הוא שוחרר לביתו במצב טוב. לפני ששוחרר נפגש הנער עם הרופאים והודה להם שהצילו את חייו.
"מדובר בילד בן 17 שהגיע אלינו במוצ"ש לפני שבועיים למיון. סיפור של דקירה בחזה" מספר ד"ר זוארץ על הדרמה והנס בחדר המיון. "הוא התקבל על ידי צוות טראומה הכוללת רופאי המיון. למזלו, היו 2 רופאים בכירים שטיפלו בו, ד"ר פיטרמן וד"ר ברדון. למעשה הוא קרס מול העיניים ומהר החלו פעולות החייאה, מצילות חיים, והזעיקו אותי. עד שהגעתי עשו לו הבחנה וזיהינו דימום מהלב לתוך שק שמקיף את הלב. שזה מצב חרום רפואי וחשש למוות של כמה דקות ממש. הכל היה מהר וביצענו בו ניתוח חירום. פתחנו את החזה בחדר מיון וזיהינו את הדימום בלב ואז לא הייתה ברירה, ואז לקחתי 2 אצבעות ודחפתי אותם לאזור החור בלב בכדי לעצור את הדימום".

"תפרנו לו את הלב וכך הצלנו אותו"

ד"ר זוארץ ממשיך לספר על רגעי הדרמה בה הצילו את חיי הנער: "רצנו אתו לחדר ניתוח, במעלית הוא איבד דופק ועשינו לו החייאה בסיומה הגענו לחדר הניתוח, והשלמנו את הניתוח. בחדר הניתוח חיכה לנו הצוות, פשוט חיכה ופרס את הציוד שצריך ותפרנו לו את הלב עצרנו את הדימום. למעשה החזרנו אותו לחיים, זה היה האירוע. אחרי מה שהיה הוא שהה בטיפול נמרץ 4 ימים ומשם עלה למחלקה וביום ראשון אני שמח לבשר שהוא השתחרר הביתה".
ד"ר זוארץ מספר על המפגש המרגש עם הנער ועם הוריו: " הוא נפגש איתנו, היום היה חיבוקים ונשיקות וצילומים, כמו כן, נכחו גם ההורים שלו. חשוב לציין כמה שזה היה טראומה גם למשפחה. הילד היה מורדם ומונשם, הילד הולך לבלות במוצ"ש עם חברים ואז הם רצים לפה, אנחנו לא מחכים להורים רק אחרי הניתוח כשיצאתי פגשתי את ההורים והסברתי להם כי הוא היה במצב מאוד קשה. למעשה הוא הגיע והוא מת לנו והגיע למצב החייאה. ההורים גם עברו טלטלה וליווינו אותם כל הדרך, הסברנו ותמכנו. ההתרגשות הייתה גדולה שבסוף הוא השתחרר הביתה, למעשה הוא קיבל את חייו בחזרה".

ד"ר זוארץ

נדמה שהעובדה שיש בית חולים בעיר הצילה את חייו
"הבחור הזה ניצל בשל בית החולים באשדוד. חד משמעי. אין פה בכלל סימן שאלה. זו פציעה שהיא חייבת ציוד מיוחד ואמצעים שיש רק בבית חולים: מכונות ועם רופאים של בית חולים, זה לא משהו שאפשר לטפל בו בדרך או משהו כזה וכל דקה פה באמת הייתה קריטית. אם לא היה בית חולים בעיר, באמת שהוא לא היה פה אתנו. זה מקרה דגם שיכול לייצג עוד מקרים רבים. אנחנו יכולים להגיד שבטראומה מרגע שהבן אדם נפצע הופכים שעון חול, שהזמן אוזל וכמובן זה תלוי גם בחומרת הפציעה. בטראומה, זמן שווה חיים. ככל שהוא יגיע יותר מהר לבית חולים סיכויי ההחלמה של הפצוע עולים משמעותית וצוות מקצועי שעובד בשיטה ייחודית ומי שמנהל את מחלקת הטראומה והתורנים של המחלקה הכירורגית. עד שאני מגיע מהבית בסוף, זה מערכת שלמה שעובדת בצורה מאוד מאוד מסונכרנת ומאוד מנוסה בדברים האלה. מדובר בעבודת צוות מדהימה של אנשי המלר"ד, הטראומה, מחלקת ההרדמה וחדר ניתוח, ביחד, הצלחנו להציל את חייו. אז כל הכוכבים הסתדרו פה בצורה נהדרת כדי להציל את החיים של הנער הזה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן