נסגר התיק נגד המאבטח שירה במרינה: "רצחו בדם קר, יכלו להשאיר אותה בחיים"

תקרית הירי הקטלני בשער הכניסה לנמל אשדוד במהלכה נורתה מרינה ראטוש ז"ל למוות על ידי מאבטח, הסתיימה בסגירת התיק. המשטרה המליצה להעמיד לדין את המאבטח, אולם הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגדו. "המאבטח החשוד פעל כשורה ובהתאם לכללי הנהלים וההנחיות הקיימים באשר לפתיחה באש" קבעה הפרקליטות. האב יצחק: "לא מבינים. המאבטחים רצחו אותה בדם קר". בני המשפחה הודיעו כי יערערו על ההחלטה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המאבטח שירה למוות במרינה ראטוש ז"ל בפתח הנמל לפני כחודש וחצי לא יועמד לדין. כך הודיעה השבוע פרקליטות מחוז דרום ( פלילי ) למשפחתה של מרינה ז"ל. בליל ה- 21.11.19 יצאה ראטוש בת 40 מבית שמש מעבודתה בחנות 'מחסני תאורה' באשדוד בדרך חזרה הביתה. משום מה היא הגיעה לכניסה של נמל אשדוד ומסיבה לא ברורה היא פרצה את המחסום ולא עצרה את רכבה, למרות שהמאבטח קרא לה לעצור. המאבטח ירה לגלגלי הרכב ומשלא עצרה הוא ירה לעברה וכתוצאה מכך היא נהרגה.

צילום: חדשות 13


הפרקליטות הודיעה כי לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, הוחלט על סגירת התיק נגד המאבטח. עוד נמסר כי במסגרת חקירת המשטרה נגבו עדויות רבות, נאספו ממצאים שונים מזירת האירוע, וכן התקבלו חוות דעת מקצועיות. "לאחר ניתוח יסודי של חומר החקירה שנאסף, ובכלל זה חוות הדעת של קצין המשטרה האחראי על הנחיה מקצועית של מאבטחי מעברים ימיים, ממנה עולה, כי בנסיבותיו של האירוע החריג, המאבטח החשוד פעל כשורה ובהתאם לכללי הנהלים וההנחיות הקיימים באשר לפתיחה באש לשם אבטחת מתקן אסטרטגי של המדינה, בעודו סבור כי מדובר באירוע פח"ע שמחובתו למנוע אותו, החליטה כאמור הפרקליטות לסגור את התיק".

האב: "אם היו עוצרים אותה הבת שלנו הייתה בחיים"

הודעת הפרקליטות הכתה בהלם את בני משפחתה של מרינה ז"ל. האב, יצחק התייחס להחלטה בראיון לגלי צה"ל. "אנחנו לא מאמינים איך הפרקליטות קיבלה החלטה כזו. לא הייתה סכנה לאף אחד. לא למאבטחים לא לנמל ולא לאף אחד וזה כואב מאוד וזה פשוט בפרקליטות יודעים על הכאב שלנו".

האם ראית את הסרטון?
"ראינו את הסרט והלב שלנו פשוט נקרע. לא מאמינים שהיא לא בחיים. ראינו את הסרט ולא הייתה שום סכנה לאף אחד. לא מבינים איך הפרקליטות קיבלה החלטה כזו?. המאבטחים רצחו אותה בדם קר, בלי לבדוק. לא הייתה סכנה לאף אחד. המאבטח התקרב והחל לפתוח באש. 15 כדורים".

ואתה אומר גם בסיטואציה הזו לא היה צריך להיגמר במוות שלה?
"בטח שלא. היא אולי איבדה את הכיוון והטלפון שלה היה כבוי. אולי הרגישה לא טוב. אי אפשר לדעת מה קרה. זו לא סיבה להרוג. אני לא שופט ואני לא פרקליט אני לא יכול להאשים. איך אין שום אמצעים לעצור את רכב? אין שום עמודי ברזל, אין דוקרנים ואפילו אין כלום. אם היו עוצרים אותה, הבת שלנו הייתה בחיים. אני מאשים את הנהלת נמל אשדוד ואת אנשי האבטחה שנותנים הוראות כאלה בלי לבדוק שום דבר. אפילו להרוג מחבל צריך אישור, ואזרחית כל כך טובה נשמה".
יצחק אתם מתכוונים באמצעות העורך דין שלכם לערער על ההחלטה הזו לפרקליטות לסגור את התיק הזה?
"בטח. אנחנו נלך על זה עד הסוף, ואני מקווה שיש שופטים בארץ ופרקליטים שרואים את הצדק. לא כולם אותו דבר אני מקווה מאוד. אנחנו גם בוכים כל הזמן לא אוכלים ולא ישנים, תעזרו לנו למצוא את הצדק".

עו"ד מכלוף :"נגיש ערעור"
עו"ד חיים מכלוף המייצג את המשפחה הגיב בתקשורת והודיע כי בכוונת המשפחה לערער על החלטת הפרקליטות. "איך אזרח פשוט שנכנס למתחם כזה מרוקנים עליו מחסנית ואף אחד לא אשם?! זו החלטה שגוייה מאוד. לא יעלה על הדעת שאזרח במדינת ישראל בטעות לאתר שיהיה נגיש לכל דבר וימצא את עצמו מת כתוצאה מירי בלתי מבוקר . פגעו 11 כדורים ברכב, 3 כדורים בגופה ואיש לא אשם. אני מזכיר שהמלצת המשטרה הייתה להעמיד את המאבטח לדין בגרימת מוות או הריגה".


עו"ד מכלוף ביקר גם נגד הנהלת נמל אשדוד אומר כי אינו מבין איך אין לנמל אשדוד בשעה עשר בלילה שער בטחוני. "כך לא צריך להיראות נמל הנחשב כאתר אסטרטגי. דבר נוסף השימוש בנשק הוא מוצא אחרון פה נראה לי שימוש בנשק, אף אחד לא ניסה לעצור אותה עם דוקרנים או חסימה של כלי רכב, ירי באוויר, הלוואי וניסו. אני רוצה לומר עוד משהו. כשסלומון טקה נורה מירי לרצפה – כל המדינה רעדה, ושוטר הושעה. למה ?כי הקהילה ידעו להפוך את המדינה ל-3 ימים חסמו רכבים, חסמו כבישים הבעירו פחים. פה לא קרה כלום. פה מדובר בזוג קשישים עולים מברית המועצות שהאמא נכה והאבא בן 70 לדעתי זה כובד והחלטה, אם היה מדובר בבחור מהקהילה האתיופית הארץ הייתה גועשת ורועשת . שיסביר לי פרקליט מחוז דרום למה אצל סלומון טקה הוגש כתב אישום? כי פה לא מוגש כתב אישום אני לא מצליח להבין את זה".
תגישו ערעור על ההחלטה?
"ברור שאנחנו נגיש. נפנה לפרקליט המדינה בתקווה שהוא יעבור על החומר ושישנה את ההחלטה .אם פרקליט המדינה לא ישנה את ההחלטה אנחנו נעבור לבג"צ"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן