נמצאו מאות ביצי צבי ים בחופים

אגף החופים דאג לסמן במהירות את שטח ההטלה ותיחם אותו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עונת ההטלות של צבי הים החלה. זה קורה בתקופה זו של העונה ולחופי אשדוד יצאו מוניטין של מקום נעים ובטוח עבור אוכלוסיית הצבים. תשאלו את הצבות שבוחרות להטיל כאן את ביציהן ובכל שנה הן חוזרות שוב ושוב לאותו מקום ובאותו הזמן. "הצבה חוזרת להטיל את ביציה בחוף בו נולדה" אומר מר אריה תורגמן, מנהל אגף החופים, ומציין כי "הצבה יכולה להטיל 80-100 ביצים שיבקעו כעבור חודשיים וישובו לים".

באגף החופים דואגים לאוכלוסיית הצבים ומיד כשמזהים אזורי הטלה, הם תוחמים את האזור בסרט סימון. כך עשו גם הפעם ומיהרו לצלם את אזור ההטלה. בד בבד, עובדי החופים מנצלים את ההזדמנות כדי לבקש מכל מי שמזהה הטלה בחוף, להתקשר מיד למוקד ולהודיע על המיקום המדויק. "המוקד שלנו מזעיק מיד את הרט"ג שמעתיקים את הביצים לשמורת טבע מוגנת, עד אשר יבקעו הביצים והצבים הקטנים ישובו לים" מבקש תורג'מן ומציין כי זהו תהליך מחזורי שבו גם הצבה שנולדה כאן, תחזור כעבור מספר שנים לשמורת הטבע שלנו להטיל את ביציה ולהמשיך את השושלת.

כאמור, לאשדוד יצאו מוניטין בקרב כל צבות הים, והן אוהבות להגיע דווקא אל חופינו ולהטיל בהם את ביציהן. הן יודעות כי כאן הן מקבלות יחס מועדף ומוגן ואפילו המתרחצים דואגים להם. התמונות המצורפות מראות בבירור סימני עקבות של הצבה היוצאת מהים ועושה דרכה לאזור ההטלה בחוף. הביצים הגדולות יועברו לרט"ג ובעוד כחודשיים יוכלו הצבים החדשים להגדיל את אוכלוסיית צבי הים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן