נמל חיפה תובע 117 מיליון שקלים מנמל אשדוד

תביעת נמל חיפה מתבססת על קביעת הממונה על התחרות לפיה נמל אשדוד פגע בתחרות מול נמל חיפה בתחום פריקת כלי הרכב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת נמל חיפה הגישה היום (ד') תביעת ענק לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חברת נמל אשדוד. כך מפרסם עיתון כלכליסט על ידי הכתבת ענת רואה.
התובעת והנתבעת הן חברות ממשלתיות, כאשר בתביעה טוענת חברת נמל חיפה כי עילת התביעה היא פגיעה בתחרות מצד נמל אשדוד, ניצול לרעה של מונופולין בשוק פריקת כלי רכב

במסגרת התביעה מבקשת חברת נמל חיפה לקבל גישה לכל חומר ומידע שיש בו כדי ללמד על פעילות נמל אשדוד בשוק פריקת כלי הרכב המיובאים לישראל מאירופה וארה"ב וכן לפיצויה ע"י נמל אשדוד, "בגין ניצול לרעה של מונופולין בשוק פריקת כלי הרכב". לטענת החברה, לצרכי אגרה מוערך סכום הפיצוי בסך 117 מיליון שקל.

כלכליסט

חברת נמל חיפה הגישה היום (ד') תביעת ענק לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חברת נמל אשדוד. התובעת והנתבעת הן חברות ממשלתיות, כאשר בתביעה טוענת חברת נמל חיפה כי עילת התביעה היא פגיעה בתחרות מצד נמל אשדוד, ניצול לרעה של מונופולין בשוק פריקת כלי רכב וגרימת נזקים.

כתב התביעה הוגש באמצעות עוה"ד עמית גור ומרב ארד-סלומון ממשרד סלומון ליפשיץ ושות' ביחד עם עוה"ד יגאל בורוכובסקי ועברי פיינגולד ממשרד יגאל בורוכובסקי ושות'.

כלי הרכב המיובאים לישראל דרך הים התיכון באמצעות אוניות גלנוע (אוניות המאפשרות טעינה ופריקת רכבים ללא צורך במנוף) נפרקים באחד משני נמלים: חיפה ואשדוד. לפי התביעה, מאז פתיחת השוק לתחרות כפועל יוצא מהרפורמה בנמלים (בשנת 2005) השיג נמל אשדוד מעמד של מונופולין בשוק פריקת כלי הרכב וב-2015 נמל אשדוד אף הוכרז כמונופול בשוק, רטרואקטיבית על ידי הממונה.

לאורך השנים, נטען, ניצל לרעה נמל אשדוד את היותו מונופולין באופן שיטתי ומכוון ובניגוד לדין על מנת להעמיד ולהנציח את שליטתו בשוק, וכדי לחסל כל אפשרות לתחרות מצד נמל חיפה. הממונה ערך חקירה יסודית שהביאה אותו לקבוע באופן נחרץ כי כבעל מונופולין נמל אשדוד ניצל לרעה את מעמדו בשוק, וקביעה זו אושרה ע"י בית הדין לתחרות.נמל אשדוד, נטען, ניצל את מעמדו לרעה בין היתר כדי להכתיב ליבואני הרכב את תנאי ההתקשרות עמו ובכך ניטרל את המתחרה הפוטנציאלי היחיד שלו בשוק, נמל חיפה, וחיסל את התחרות בשוק.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן