"הצעדים הבלתי חוקיים של העובדים יביאו לנמל נזק במיליוני שקלים"

בנמל,הוכרז סכסוך עבודה שאושר על ידי ההסתדרות הכללית, שיכנס לתוקף בעוד שבוע לשביתה כללית. בינתיים העובדים שובתים בצורה איטלקית ובנמל אומרים כי נזק במליונים צפוי למשק. "נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות ובחרה לאפשר לעובדים לשבש את העבודה דווקא בשעת החירום בה אנו מצויים" הם כותבים לבית הדין ודורשים חזרה מיידית לעבודה והמשך המו"מ.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


על פי הבקשה: "נזקי השיבושים מצטרפים לנזקי גל הקורונה, ולתחרות העזה שיש לנמל לאור פתיחת התחרות. על העובדים ונציגותם אחריות בכל הנוגע להתגייסות לטובת אספקת שירות קיומי וחיוני בשער הימי והכלכלי הראשי של מדינת ישראל. נציגות העובדים מתעלמת מכך שהחל מחודש מרס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את 'נחת זרועה' של הקורונה"
נמל אשדוד העביר היום (20.1.22) פנייה דחופה לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע מההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים.
בקשת הנהלת נמל אשדוד מוגשת לאור שיבושי האטה הננקטים בנמל על ידי עובדי סקטור בתי מלאכה – ענף ציוד מתמחה החל מחודש אוקטובר 2021. העובדים האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות. נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים. שיבושים אלו ננקטים עוד בטרם הוכרז סכסוך העבודה ביום 11 בינואר 2022.
לטענת הנהלת הנמל, נציגות העובדים בחרה לנקוט, ולא בפעם הראשונה, בצעדים כואבים אך "בלתי נראים", כדי ליהנות מ"שביתה דה לוקס", שיבושים שאיש מהעובדים ונציגותם לא ייאלץ לשאת באחריות לתוצאותיהם, וזאת בית הדין הנכבד מתבקש שלא לאפשר עוד.
כתוצאה מהשיבושים הננקטים, החל מחודש אוקטובר 2021 ישנה האטה בקצב הטיפול בתקלות במנופי הגשר שבמסופי המכולות וכן במנופים המוצבים בעורף הלוגיסטי של אותם הרציפים. התארכות הזמן שבו המנופים תקולים משליכה באופן ישיר על קצב השירות ללקוחות החברה בפריקת והעמסת אניות בקו המים, ושיבוש חלונות הזמן המוקצים לפריקה או טעינה של האניות הפוקדות את הנמל.
הנזקים הכספיים והתדמיתיים הנגרמים לחברה, הנמצאת בתקופה רגישה ביותר לנוכח פתיחת הנמלים הפרטיים והתגברות התחרות הולכים ומצטברים, כל זאת ללא כל הצדקה עניינית וללא עילה משפטית.
השיבושים הננקטים הינם ניסיון להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על הנהלת החברה תוך כדי ניהול המשא ומתן עם הנהלת החברה.
החברה פעלה ככל יכולתה להימנע מפניה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד משפטי וזאת הן באמצעות קיום שיחות, פגישות וישיבות משא ומתן בתקווה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש שהחברה תוכל לעמוד בו מחד ומבלי לפגוע באיתנות הנמל בעידן התחרות מאידך, והן באמצעות הבקשה לכנס מועצת ייצור. למרבה הצער נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות ובחרה לאפשר לעובדים לשבש את העבודה דווקא בשעת החירום בה אנו מצויים בתקווה כי לא יעלה בידי החברה להוכיח שיבושים אילו בהליך משפטי והיא תיאלץ להיכנע ללחץ הכלכלי הלא חוקי המופעל עליה.
נמל אשדוד מיוצג ע"י עו"ד חיה ארמן ועו"ד מיכל הברפלד ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן