נמל אשדוד בשיתוף פעולה עם סטארט-אפים

מתעשיה מסורתית ל-“High” טק:
נמל אשדוד ממשיך להטמיע סטרטאפים וישלב מערכות טכנולוגיות מתקדמות. בין הסטרטאפים שנבחרו : רחפנים ורכבים אוטונומיים, חיישני זיהום אוויר וים ועוד

צילום: אבי רוקח
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נמל אשדוד ממשיך לקדם את תוכנית החדשנות במטרה להפוך לנמל החדשני בעולם. מבין עשרות סטרטאפים שהגישו מועמדות לתוכנית החדשנות, הוכרזו 18 הסטרטאפים שנבחרו למחזור השני של תוכנית החדשנות. התוכנית, שמטרתה לתמוך ולהטמיע טכנולוגיות מתקדמות בנמל, הוכיחה, כבר במחזור הראשון שלה, שמהמקום שהיה מוכר עד כה בעולמות של התעשייה הכבדה והמסורתית, צומחת טכנולוגיה שתשפיע על הכלכלה הישראלית.
הסטרטאפים שנבחרו למחזור השני של התוכנית פועלים בעולמות הסייבר, ה-AI והלמידה העמוקה, ומטרתם לקדם את פעילות הנמל החדשנית כדי לאפשר צמיחה כלכלית למדינה. במסגרת התוכנית יקבלו הסטרטאפים מערך תמיכה מלא מצוות הנמל, שטח ניסוי ואפשרות להטמיע את המוצר הסופי במערכות הנמל.
אורנה הוזמן בכור, יו"רית נמל אשדוד מסרה: "במיוחד במהלך החודשים האחרונים, בהם ישראל נאלצה להתמודד עם משבר הקורונה, הפעילות של נמל אשדוד, היתה אקוטית. נמל אשדוד, העורק הראשי של המשק הישראלי, הינו אחד היעדים האסטרטגיים במדינת ישראל, והיכולת לשלב טכנולוגיה על מנת להגן מפני אתגרים גלובליים, היא קריטית. אנחנו גאים להשיק היום את המחזור השני של תוכנית החדשנות ומתחייבים, יחד עם תמיכת הרשות לחדשות, להמשיך ולעשות למען קידום הנמל לחזית החדשנות בעולם נמלי הים, לשיפור השירות והיעילות למען לקוחותינו הקיימים והעתידיים".
בין הסטרטאפים שנבחרו לתוכנית:
רחפנים אוטונומיים: רחפנים אשר עורכים פעולות שגרתיות באופן אוטונומי (עם תכנות מראש ללא הפעלת אדם) ומייצרים בסיס נתונים רחב בזמן אמת למטרות ביטחון ותפעול.
מערכת לניטור נזקים לפריקת רכבים: בימים אלו קיים קושי רב לנטר בזמן אמת היכן נגרמו הנזקים לרכבים המיובאים: האם בזמן הטעינה לאוניה, בזמן השילוח (השייט), בזמן הפריקה, או בשלב האחסנה.
המערכת המוצעת מנטרת ומצלמת את הרכב בהיקף של 360 מעלות ויודעת לתעד את הנזקים עם ירידתם מהאונייה עד לרמת השריטה לכל רכב. המערכת מתעדת ורושמת את סוג הנזר ע"פ דגם הרכב.
חיישני זיהום אוויר וים: ישנן כמה וכמה פעולות פריקה אשר חלק אינטגרלי מהן הוא יצירת אבק (לדוגמא פריקת גרעינים או מיוצרי גרעינים וכו). ישנם תקנות לזיהום אוויר וים אשר הנמל מצווה לעמוד בם, בהתחשב באותם תהליכים. מפעיל המנוף אינו יודע לאמוד בעין מה כמות "הזיהום" המותרת, ומשכך לא אחת הוא מפר ללא ידיעתו את התקנים. המערכת המוצעת יודעת לנטר בזמן אמת את כמות החלקיקים המופצים באוויר ולהוות סוג של מד מהירות לזיהום אוויר וים למפעיל הנמל.
רכבים אוטונומיים: החברה יודעת להסב כל רכב תפעולי (בדגש על רכבים תפעולים לנמלי ים) לרכב אוטונומי אשר מבצע את עבודתו באופן עצמאי. הפיילוט יעשה על משאית לשינוע מכולות בתוך הנמל.
מערכת לזיהוי פולשים על המזח: המערכת יודעת לזהות בזמן אמת מי הגורם אשר על השובר ובמה הוא מצויד, בכל מזג אויר וללא תלות בשעת היום.
מערכת לייצור חשמל מגלי הים, ועוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן