ניצל מטביעה ומחפש את ׳המלאכים הצעירים׳ שהצילו אותו

ימים ספורים לפני יום הכיפורים אשתקד, רץ דני אליאס, תושב אשדוד בן 63, בחוף י״א לעשות כושר לפני העבודה כנהג ׳אגד׳. בסיום הריצה הוא החליט לעשות טבילה. גל קטן שהפך אותו גרם לו לפציעה קשה. הוא שכב במים הרדודים, בלע מים וחש משותק וכבר ראה את המוות ואז, שמע קולות של שני צעירים שהגיעו אליו ומשו אותו מהמים והזעיקו אמבולנס. חודש וחצי הוא שכב בבית החולים מורדם ומונשם, כשהרופאים לא ניבאו טובות. לפני מספר ימים הוא ערך סעודת הודיה לבורא עולם על שהציל אותו ומחפש את שני הצעירים שהצילו אותו ורוצה להודות להם

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דניאל (דני) אליאס בן ה-63 הגיע לאשדוד כפעוט בשנת 1961. באשדוד הוא גדל, בין החולות הזהובים והים שהוא אוהב אבל גם במגרש האימונים בקבוצת הנוער של הפועל אשדוד בימים הטובים שלפני האיחוד עם עירוני. פה הוא הקים בית עם אשתו האהובה מזל ז״ל, מורה ומחנכת. הוא עבד כנהג ב׳אגד׳ במשך 28 שנים ועבד על קווי חוץ לאילת, ירושלים וגם קווי פנים. נולדו לו ולמזל שני בנים. משפחה חמה ואוהבת. אנשים טובים מלח הארץ. אשר גידלו את משפחתם על ערכים ויושר. אבל לפני כ-9  שנים, נפטרה מזל, ממחלת הסרטן. רק בת 53 במותה. מזל הייתה מורה לחינוך גופני ומחנכת אהובה במקיף ה׳. מורה לחיים במשך 25 שנה. באפריל 2012 היא נפטרה מהסרטן אחרי שנלחמה בו שנתיים. היא עוד הספיקה להתבשר שנולדה לה הנכדה הבכורה. חבריה לעבודה ובעיקר תלמידיה, התקשו להאמין שהיא נפטרה. שהחברה הטובה והמורה האהובה איננה.

מצא חבילה עם 40 אלף דולר שאיבד אחד הנוסעים והחזיר לו
 דני המשיך לעבוד ב׳אגד׳. באחד הימים, לפני מספר שנים הוא נהג בקו בין אשדוד לבני ברק. ״כשהגעתי לתחנה הסופית ועשיתי סריקה באוטובוס, מצאתי שקית קשורה עם 40 אלף דולר שנוסע שכח באוטובוס. לא ספרתי כמה כסף יש בשקית, אבל התחלתי לחפש את הנוסע. ידעתי מיהו. באותה נסיעה הוא עיכב אותי בתחנה שאשתו תרד מהבית עם שני קטנטנים״, הוא סיפר. בסופו של דבר בעזרת נציג החברה החרדית, הצליחו להחזיר את הכסף לבעליו. דני לא חשב שעשה מעשה מיוחד והיה לו ברור שהכסף צריך לחזור לבעליו. איש צנוע, אדם מאמין המכבד את הבריאות. ילדיו עברו להתגורר מחוץ לעיר, נולדו לו עוד נכדים והוא נוהג להיפגש עם משפחתו ונכדיו האהובים.

״לא יכולתי לזוז בלעתי מים וחשבתי שזה הסוף״
בשנה שעברה אירע לו נס גדול לאחר שכמעט טבע למוות בים, אבל ניצל על ידי שני אלמונים צעירים שמכאן הוא מחפש לאתר אותם. דני היה פצוע קשה ובשנה האחרונה עבר שיקום אינטנסיבי ולמד חזרה לעמוד וללכת על רגליו. דני מספר שהוא איש שאוהב לשחות. כדי לשמור על בריאותו. ״מאחר ואנחנו יושבים שעות על ההגה, חייבים לשמור על כושר ולהוריד את הכרס״. הוא נהג, בימים שהחל משמרת בצהריים, לצעוד ולרוץ בקרבת הים. כאדם מאמין ומסורתי הוא נוהג לטבול לפני כיפורים. ״אין כמו הים, הדבר הטבעי לטבול״ הוא מספר.

ביום 23‪.9‪.2020, בימים שבין ראש השנה ויום כיפור, בין כסה לעשור, הוא ירד לחוף לפעילות גופנית. ״צילמתי לבן שלי ואמרתי שאני יורד לים. הכל היה כרגיל. בין 10:00 ל12:00 צעדתי ורצתי. בדרך כלל אני מסיים הולך הביתה מתקלח ויוצא לעבודה, אבל אמרתי לעצמי שאני אעשה טבילה. זה היה בחוף י״א, הייתי במים הרדודים. עד הברכיים הגיעו המים. לו הייתי נכנס עמוק, לא היה קורה לי כלום. אני שחיין טוב. רציתי לקפוץ, לתפוס גל. הגיע גל קטן ופשוט הפך אותי על הראש. קיבלתי מכה כואבת האדמה הייתה קשה. ניסית לזוז, להתהפך אבל לא הצלחתי, ממש כמו משותק. שכבתי עם עיניים עצומות, הפנים במים ובלעתי מים. לא יכולתי יותר. חשבתי שזה הסוף שלי״.

״כמו שני מלאכים״
״פתאום שמעתי ברקע דיבורים של שני בחורים צועקים שהם רואים אדם במים. הם התקרבו אליי כמו שני מלאכים. אני לא יכולתי לראות אותם, אבל שמעתי. הם משו אותי מהמים והזעיקו אמבולנס. היו לצידי ברגעים קשים. נפצעתי קשה ואמרתי להם שאני גמור, אני נכה והם הרגיעו אותי ואמרו לי שאני אצא מזה. כשהגיע האמבולנס של מד״א, העבירו אותי לבית חולים ׳אסותא׳ המצב היה קשה. הרופא שקיבל אותי במיון כבר קיבל אותי כשאני לא בהכרה. חודש וחצי הייתי מורדם ומונשם״. דני נפגע קשה בחוליות הצוואר ועמוד השדרה. לאחר שהתעורר ופקח עיניו לראשונה אחרי חודש וחצי, הוא התחיל רק את השיקום האמיתי. את המסע חזרה לעצמו.

אתה זוכר משהו מכל התקופה שהיית מורדם?
״לא. אני זוכר מה קרה לי ושנפצעתי וכמעט טבעתי. אבל לא זוכר כלום אחרי שאיבדתי את ההכרה. לא יודע איך הזעיקו את הבן שלי. הוא איתר את האוטו שלי שחנה בחנייה ליד החוף, עם הנייד וכל המסמכים שלי. והסיע את האוטו הביתה. הוא הגיע אלי והרופאים אמרו לו שאין סיכוי שאני אתעורר או אחיה. והבן שלי אמר להם ׳הכל בידי בורא עולם׳. וזה נכון״.

וכשהתעוררת?
״זיהיתי את כולם. את הנוכחים. זכרתי את הסיוט בים והפציעה. הראש לא נפגע והזיכרון נשאר עד לרגע שאיבדתי הכרה ומרגע שהתעוררתי״.

דני עבר סדרת בדיקות וטיפולים, כשהוא אינו מסוגל ללכת או לרדת מהמיטה. בני משפחתו היו צמודים אליו באהבה ודאגה. ״מבית החולים ׳אסותא׳ עברתי לטיפולים ב׳תל השומר׳ במשך שלושה חודשים, ומשם לבית ׳לוינשטיין׳ ברעננה לשיקום שארך 4 חודשים״.

״רחצו אותי עם צינור כמו שמשקים גינה״

אתה יכול לספר כיצד על השיקום, לא יכולת ללכת לפני השיקום?
״אחרי שחשבו שלא אשאר בחיים, התחזית הייתה שאני לא ארד מהמיטה ולבטח שאשאר בכיסא גלגלים. הביאו אותי למיטה. הוציאו צינור וקילחו אותי כמו שמשקים גינה. העלו והורידו אותי עם מנוף. הייתי עם טיטולים. אבל לאט לאט קמתי על הרגליים. הצוות גם הרופאים, וכל הצוות השיקומי וכוח עזר כולם טיפלו במסירות ובמקצועיות. במיוחד הייתה לי פיזיותרפיסטית צעירה בשם מורן. שאלתי אותה  אם היא חושבת שאני אצליח לקום וללכת ביום מן הימים? והיא ענתה לי ׳בטח׳, ישר בלי היסוס האמינה בי. ביום שהתחלתי ללכת על הרגליים הייתי מרוגש. אני ממש מודה לה. היא העמידה אותי על הרגליים״.

זה בעיקר ההתמדה וכוח הרצון שלך!
״נכון, אבל זה בעיקר בזכות בורא עולם שנתן לי כוח״.

מחפש את שני הבחורים שהצילו אותו
 לאחר שסיים את השיקום הוא חזר הביתה לאשדוד. מתפקד לאיטו. עדיין מתקשה בהתניידות. לפני כשבועיים ערך בבית הכנסת ׳הרשבי׳ ברובע י״א, בו הוא נוהג להתפלל סעודת הודיה על הנס שעבר. אבל הוא רוצה לסגור מעגל ולהודות גם למציליו האלמוניים. הוא מחפש את שני הצעירים שהיו באותו יום בחוף, הבחינו בו, וחשו להצילו. ״הייתי עם עיניים סגורות לא ראיתי אותם. רק שמעתי את דיבורם. זה נשמע של אנשים צעירים, והם היו כנראה שניים. אחר כך כבר לא הייתי בהכרה. ועכשיו כשהתאוששתי אני מאוד רוצה לפגוש אותם, להודות להם שהצילו אותי. אז אם אתם נזכרים שהייתם על החוף בי״א באותו יום רביעי 23‪.9‪.20 והוצאתם אדם מהמים והזמנתם אמבולנס. בבקשה תיצרו איתי קשר. אני מאוד רוצה להודות לכם ויותר״ הוא אומר.

אם אתם המצילים היקרים או מכירים את מי שהציל את דני, אנא פנו למערכת אשדוד10, דני ממתין לכם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן