ניצלו חייו של תינוק בן שנה וחצי לאחר שחתיכת קשיו שאכל חדרה לריאותיו

זוהר שבתיאל אמו של התינוק מזהירה: "הורים, מפגש של תינוקות ואגוזים עלול להיות קטלני. גלו משנה זהירות".

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד התקבל תינוק בן שנה וארבע חודשים, איתי שבתיאל, תושב העיר יבנה לאחר תלונות על שיעול וחום.
מבירור המקרה עולה, שהתינוק הגיע לפני כשבועיים לרופא המשפחה בעקבות תלונות על שיעול וחום. הרופא, הסיק שמדובר בדלקת ריאות ונתן טיפול מותאם. לאחר כשמונה ימים, כאשר לא חל שיפור במצבו, חזרו ההורים לרופא המשפחה שהציע להם לגשת למיון ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.
עם קבלתו בבית החולים בוצע צילום ריאות, שנראה על ידי ד"ר דורית אטר רופאת הריאות שהעלתה סברה כי קיים חשד לגוף זר בריאות , שהוביל לדלקת חריפה ובצקת.
ההורים סיפרו לצוות הרפואי כי שבועיים טרם פנייתו, התינוק ניסה לאכול אגוזקשי' הם האמינו כי הצליחו להוציאו מהפה של התינוק, אך לא כך היה הדבר.
התינוק הוכנס לחדר ניתוח לצורך בדיקה של העץ הריאתי בהרדמה. בבדיקה נמצא שהגוף הזר הינו אגוז קשיו וכי שאריות של האגוז נמצאות בדרכי הנשימה המרוחקות יותר וחוסמות אותם. רב אגוז הקשיו הוצא אך שני חלקיקיםזעירים נשארו באזור צר מאוד בעץ הראיתי.
בשלל מיקומם של החתיכות, לא היה ניתן ניתן להוציאם ללא ניתוח נוסף. אתמול הצליחו צוות אא"ג/ניתוחי ראש צוואר, הרדמת וריאות ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד להוציא את שתי חתיכות אגוז הקשיו מריאותיו של התינוק.
לאחר התייצבות מצבו במחלקת טיפול נמרץ הועבר התינוק למחלקת ילדים והוא צפוי להשתחרר לביתו ביממה הקרובה.
זוהר שבתיאל אם התינוק: "הילדים שלנו, הם הדבר היקר והחשוב לנו ביותר. הסטה של מבט, אפילו לרגע, עלולה לסכן את חייהם. החשש משילוב של אגוזים ותינוקות הוא מוצדק ועלול להיות קטלני. גלו משנה זהירות. חשוב לי להודות לצוות הרפואי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, על המקצועיות היחס והסבלנות"

ד"ר נועה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים: "הזיהוי והפעולה הראשונית של ההורים תרמו להוצאת רוב הגרעין אך חלקים אחדים התפרקו ונשאפו לריאותיו של התינוק וסיכנו את חייו. זה היה עלול להוביל למוות. חשיפת מזונות קשים לילדים ותינוקות בגילאים הללו אסורה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן