ניצחון לפורום לאיכות הסביבה באשדוד: נדחתה הבקשה להגדיל חדרים במלון בחוף לידו

היזם ביקש להגדיל את כמות החדרים ולהוסיף חזית חמישית (שימוש בגג) בשני בתי מלון על החוף. הוועדה התחשבה בהתנגדויות של תושבי העיר בהובלת הפורום לאיכות סביבה ודחתה את הבקשה של היזם

צילום: דוד אסיאג
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התקבלה התנגדות הפורום לאיכות הסביבה לתוספות בבתי המלון בחוף לידו

הבוקר, 21/7/21, התקיים דיון מעמיק במליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחוף) שעסק בבקשת היזם להגדיל את מספר החדרים בשני בתי המלון שבכוונתו לבנות מ-66 ל-120  ומ-66 ל-90 ולהוסיף בהם חזית חמישית (שימוש בגג כקומה נוספת) בחוף לידו. בדיון השתתפו חברים לא מעטים מן הפורום לאיכות הסביבה באשדוד יחד עם נציגי גופים ירוקים נוספים, לצידם של נציגים מעיריית אשדוד וחברי הוועדה עצמה.

לדברי דובר הפורום ד"ר משה דרור:"חברי הפורום אשר רואים בבניית שני בתי המלון המתוכננים על החוף – במרחק הקרוב ממש לקו המים – בעיה בכל הנוגע לזכותם של תושבי העיר לחופי רחצה נקיים מבנייה, הציגו בפני המשתתפים את התנגדותם הנחרצת לתוספות המבוקשות על ידי היזם. תוספות, שעיקרן הגבהת בתי המלון על ידי שימוש בגגות שלהם והנתפסת בעיניהם כ"שיטת הסלמי". "

יצוין שעוד בשלבים מוקדמים של הכנת התוכנית התריע הפורום בפני ראש העיר, בפני יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובפני מהנדס העיר על התנגדותו ועל הפגיעה באינטרס הציבורי אך זו נדחתה על ידם. חשוב להבין, חברי הפורום אינם מתנגדים לבנייה על פי התוכניות המאושרות ומברכים על הכוונה לקדם את התיירות באשדוד. אלא שיזמים לא מעטים נוטים לעיתים קרובות מידי לבקש תוספות, הגדלות והרחבות המטיבים כולם עם כיסיהם הדשנים. לרוב, תוך התחשבות מועטה בלבד באינטרס הכלל ציבורי, או בלעדיה.

לצד ההתנגדות לכל חריגה מן התוכניות המאושרות לבנייה במקום, הוצגו בדיון הסכנות הממשיות של בנייה ממש בחוף כאשר קו המים בימי החורף עולים על החוף ועלולים לפגוע במבנה המבוקש. לעניין זה שותפים חברי הפורום לאיכות הסביבה לתפיסה לפיה בעידן אסונות הטבע להם אנו עדים לאחרונה, חשוב להרחיב את רצועת החוף ולא להצר אותה.

חברי ועדת הוולחוף, לאחר שקיימו דיון סגור בנושא, החליטו לדחות את בקשת היזם, כליל.

דרור:"אפשר לראות בכך ניצחון של הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד וגם של אדם טבע ודין. אבל הנכון יותר הוא לראות בעצם ההחלטה, ניצחון של תושבי אשדוד הזכאים ליהנות מעירם ומחופיה היפים מבלי התערבותם של יזמים המאיימים לפגוע באיכות חייהם".

כעת, נותרת בידי היזם ההחלטה אם לבנות את בתי המלון על פי התוכניות בדיוק כפי שאושרו בעבר, לערער על ההחלטה באמצעות ערר למועצה הארצית או לוותר על הפרויקט. כך או כך, הוכיחה הוועדה לשמירת הסביבה החופית שהדאגה לאיכות חיי התושבים בעיר אינה יכולה להיות רק של בעלי השררה, על עוזריהם.

"התושבים ניצחו העירייה והיזם הפסידו"

רוני סאיג ממובילי המאבק וההפגנות נגד הבנייה בחוף לידו עדכן; ״כפי שטענו בעבר בתי המלון הנבנים בחוף לידו, נבנים בניגוד לאינטרס הציבורי הרחב- בהחלטת הוועדה היום אפשר לראות ״נחמה פרותא״ לתושבי העיר, אשר עמדו בגאון על שלהם ושלהן ויצאו למאבק נגד העירייה ונגד היזם. את אשר נעשה, ואת האישור שניתן ליזם להציב עובדות בשטח, בבית המלון הראשון, לא נוכל כעת להשיב לאחור, אך בהחלט זוהי קריאת כיוון לעיריית אשדוד אשר בפעולותיה הדורסניות, סירבה לאמץ את תקנות וחוקים אשר היו מונעים זאת מלכתכילה. בבחירות הקרובות תושבי ותושבות העיר צריכים לבוא חשבון, עם כל אותם חברי וחברות מועצה אשר הצביעו בעד, ההחלטה ונתנו אישור ליזם, בניגוד לתקנות ובניגוד לחוק שימור הסביבה החופית״.

הדיון הבוקר מהווה קריאת כיוון למוסדות התכנון אבל גם ליזמים ולרשויות – אי אפשר עוד להתעלם לא משינוי האקלים שגורם להצרת החופים ולא מגידול הביקוש לחופים שגם גדל מספרית. אין כיום מקום לתכנון של בינוי על החופים. הם צריכים להשאר פתוחים ולשרת את הציבור הרחב. אדם טבע ודין מברך על ההחלטה: "כעת יש מקום לבחון את כלל התכניות הישנות על החופים בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, שצריכה לעשות סדר ואף לפצות יזמים ששווקו להם תכניות לא רלוונטיות" אומרת יעל דורי ראש תחום חופים בארגון. "אנחנו קוראים לממשלה להחזיר לשולחן את התיקון לחוק החופים ולשחרר את איום הבניה מהחופים שלנו מהר ככל הניתן.

תגובת יור האופוזיציה אלי לחמני: ״החלטה מעולה. התנגדנו בצורה נחרצת לגזילת החוף ולצערנו, ראש העיר יחד עם הנהגת העיר החליטו לקדם את הפרוייקט האומלל על 70 מר בלבד מקו החוף, ועפי הערכות היה גוזל מכלל העיר והאזרחים את חוף הים. אני כיור האופוזיציה מברך על ההחלטה. נמשיך יחד לפעול לשמירת החופים והירוק בעיר עבורנו ועבור עתיד ילדינו״.

סאיג: "ברצוני להודות מקרב לב לחברי וחברותי למאבק: ג’ימי קוז, דויד אסייג, דודו כהן, ליאור בן שמעון, מירי אור, מיכאל גרימברג, אלונה דנוך, יהושוע אשר ולעוד עשרות אנשים אשר נטלו חלק בהפגנות, תמכו וסייעו. לעמותת אדם טבע ודין, למנכל עמית ברכה, עו״ד יעל דורי, צלול מאיה יעקבס, דר יובל ארבל, עו״ד חיה ארז, שני אלוני מנכלית מגמה ירוקה, לידיה מורדבינקין, אנשי הים התיכון אבטח, לבועז רענן ולפורום לאיכות הסביבה, ליור האופוזיציה דר אלי לחמני ולחברי הסיעה, ממלא מקום ראש העיר יניב קקון, רינה מגן וחברי סיעת אשדודים, לחברת המועצה הלן גלבר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן