ניהול מוניטין דיגיטלי: למה השירות חיוני לעסקים ולאנשים פרטיים

העולם מחובר היום מסביב לשעון, מה שאומר שהאינטרנט נמצא בכל מקום, ומבחינת עסקים ואנשים פרטיים, הנרטיב שנוצר עליהם באינטרנט הוא חשוב ביותר. מה שאחרים אומרים עליכם ברשת, עשוי ליצור מוניטין אישי ועסקי או להפיל עסק או מותג

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האופן שבו אנשים מתייחסים אליכם ואל העסק שלכם מתחיל בעמוד הראשון של גוגל. כשהשם, המותג או העסק שלכם מוזנים לשורת החיפוש בגוגל, לא משנה מה, הקישורים הראשונים מכתיבים מי ומה אתם.

ניהול מוניטין דיגיטלי עוסק באסטרטגיה פרטנית להחלשה או ביטול כל פרסום מקוון שלילי, וקיום הפרסומים החיוביים. השירות מתבצע על ידי מומחי ניהול מוניטין מקוון, והתוצאות מציבות אתכם במעמד הטוב ביותר האפשרי כאשר אנשים מחפשים את שמכם באינטרנט.

ביקורות באינטרנט: כמה הן באמת חשובות?

ביקורות מקוונות חשובות מאוד, וההשפעה שלהן עצמוה:

  • נתונים מראים שביקורות מקוונות משפיעות על החלטות קנייה של 93% מהאנשים.
  • כ-90% מהאנשים מדווחים שהם בודקים ביקורות מקוונות לפני שהם רוכשים מעסקים.
  • ביקורות מקוונות נחשבות למהימנות על ידי 85% מהאנשים, כשהן מבוססות על המלצות אישיות.
  • לקוחות קוראים בממוצע שבע ביקורות לפני שהם נותנים אמון בעסק.
  • ביקורות חיוביות מובילות כמעט שלושה רבעים מהצרכנים לסמוך על עסק או מותג.
  • 68% מהאנשים ישלמו יותר על שירות או מוצר אם יקראו ביקורות שיובילו אותם לבטוח בחוויית לקוח טובה.

למה ניהול ביקורות הוא המפתח?

הקפדה על מעקב אחר ביקורות מקוונות ואסטרטגיה אמינה וישימה לתגובות שליליות, מפחיתה את הנזק שנגרם על ידי פרסומים שליליים, כי תכנים שליליים, ביקורות ופרסומים שליליים ברשתות החברתיות עלולים להזיק באופן משמעותי לעסקים. 

כמעט מחצית מהעסקים סובלים מנזקים שנגרמו כתוצאה מביקורות וסיקורים שליליים, או שהם מודאגים מתקשורת שלילית אודותיהם. הבעיה עם ביקורות מקוונות, כמובן, היא שהן עשויות להיות לא מבוססות, שגויות לחלוטין או שקריות, מה שמוביל לפגיעה בעסקים וצורך באסטרטגיה ברורה של ניהול מוניטין דיגיטלי.

חשיבות ביקורות מקוונות לעסקים

בעולם המקוון של היום, עסקים צריכים להקפיד על מעקב קבוע אחר ביקורות מקוונות. כלומר, יש לסקור את ההשפעה של הפוסטים ברשתות החברתיות על העסק, ביקורות מקוונות, מאמרים, או פרסומים אחרים באינטרנט. אי אפשר להמעיט בחשיבותן של ביקורות מקוונות.

יותר ממחצית מהעסקים מדווחים שהושפעו באופן שלילי מביקורות שאינן מבוססות, ותוכן שלילי מסוג כלשהו עולה לעסקים מאות אלפי שקלים. מומחי ניהול מוניטין דיגיטלי מדווחים שחמישית מהחברות מודאגות מהתוצאות המתפרסמות עליהם בעמד הראשון של גוגל. 

תוצאות חיוביות שיש להן חשיפה גבוהה ומוצגות בתוצאות החיפוש בעמוד הראשי של גוגל, משפיעות על המוניטין, תפיסת הציבור את העסק, התנהגות צרכנים, והצלחה אישית ועסקית.

ההצלבה בין מוניטין עסקי לאישי

חיפוש צרכנים באינטרנט משפיע, בין היתר, גם על עסקים מקומיים. הנתונים המדהימים מראים ש-97% מהצרכנים מדווחים שהם מחפשים באופן פעיל באינטרנט עסקים מקומיים, ו-12% עושים זאת כל יום. כמעט 90% יעברו תהליך השוואה זה עבור כל רכישה שהם יבצעו.

כשמותגים מגיבים היטב לתלונות צרכנים עם תוכנית מקיפה של ניהול מוניטין דיגיטלי, 45% מהצרכנים יפרסמו ביקורות מקוונות חיוביות או יקיימו אינטראקציה אחרת, לדוגמא, פוסט ברשתות החברתיות או באתרים. הם גם יחלקו את החוויה עם חבריהם, כך שכל צעד שחברה או אדם מבצעים באינטרנט הוא חשוב.

היתרונות הברורים שמגיעים עם ניהול מוניטין דיגיטלי

קיימים יתרונות ברורים ומזוהים שמגיעים עם תוכנית מקיפה של ניהול מוניטין דיגיטלי:

  • פרסומים חיוביים ברשתות החברתיות, קישורים ושיתופים בשילוב עם נראות גבוהה באינטרנט הופכים את העסק שלכם ואתכם לאמינים בעיני כולם, החל מעובדים, משפיענים, לקוחות ושותפים.
  • מוניטין מקוון חיובי לאדם פרטי או לעסק בונה אמון.
  • חברות ומותגים שיש להם ביקורות גבוהות, שמתפרסמים עליהם תכנים מקוונים חיוביים, ושיש להם יחסי ציבור מוצלחים, מגדילים את העסקים.
  • עסקים עם מוניטין חיובי באינטרנט מושכים עובדים איכותיים.

חלק מתוכנית ניהול מוניטין דיגיטלי כוללת בנייה אקטיבית של מוניטין יעיל של החברה. לצד הסר התכנים השליליים או דחיקתם, קיימות מספר שיטות שבהן עסקים יכולים להשיג תוכן מקוון חיובי. בואו נתעכב רגע על הנקודה הזאת.

אסטרטגיה מקיפה ויעילה של ניהול מוניטין מזניקה עסקים 

יצירת פרוטפוליו מקוון חזק שכולל עלונים מקוונים, מאמרים, אתרי אינטרנט ארגוניים, פרופילים ברשתות החברתיות, פרופילים מקצועיים לפלטפורמות כמו לינקדאין, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, מגבירים את המוניטין המקוון, וחייבים תמיד לכלול תכנים חדשים קבועים ואיכותיים, ייחודיים ורלוונטיים.

אסטרטגיית תגובות ברשתות החברתיות חשובה לעסקים שמודאגים מהמוניטין המקוון שלהם. הרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, ומשמשות חברות ומותגים למכירת מוצרים ושירותים, אבל זוהי גם פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות להתבטא באופן מתוחכם יותר ויותר. על מנת לשמור על לקוחות מרוצים כל הזמן, חיוני שתהיה אסטרטגיה נכונה של ניהול מוניטין דיגיטלי.

בשורה התחתונה, למה עסקים צריכים לפקח על המוניטין המקוון שלהם?

גוגל משנה באופן קבוע את האופן שבו היא מדרגת אתרים, כך שעסקים חייבים לעקוב אחר תוצאות החיפוש שלהם. אם מתפרסמות ידיעות מקוונות חיוביות, קישורים אלה יחזקו פרופילים עסקיים אם שמם נמצא בכותרת ובתוכן הסיפור.

העדר מעקב פעיל אחר תכנים ותגובות בגוגל, באתרים, ובאתרי רשתות חיוביות, הוא טעות חמורה של חברות רבות. ניטור המעקב המקוון שמכוון למותג או לעסק מסייע להבין את התנהגות המתחרים והלקוחות. שירות ניהול מוניטין דיגיטלי מוודא שהמוניטין נשמר ללא דופי באופן קבוע, עם טיפול מידי בביקורות שליליות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן