נחנך המצפה על שמו של יוחאי אלקיים ז"ל: ד״ר לסרי: "סיפורו ואומץ לבו חשובים עבור חינוך דור העתיד"

ארבע שנים לאחר מותו של אלקיים ז"ל שטבע בעת שהציל מטביעה צעירה בחוף המצודה, נחנך המצפה המשקיף אל הים שיהפוך למקום פנאי ולמידה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מרגש לצד געגוע. כך אפשר להגדיר את הטקס ביום שלישי השבוע, בחוף הדרומי סמוך לחוף המצודה באשדוד שבו הוסר הלוט מעל "מצפה יוחאי" לזכרו של יוחאי אלקיים. בטקס השתתפו בני משפחתו של אלקיים, הוריו יוסף וחנה אלקיים, אחיותיו, אחיו, בת זוגתו וחברים מכל תקופות חייו.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "גבורתו של יוחאי ז"ל מהווה דוגמה ומודל עבור תושבי העיר, ובהם תלמידי העיר. סיפורו ואומץ לבו חשובים מאוד עבור חינוך דור העתיד בעיר, ואל המצפה הזה יבואו תלמידים כחלק מתוכנית ההסברה העירונית כדי לשמוע על יוחאי ועל השמירה על בטיחות בים".

ליאורה  אחותו של יוחאי אמרה בטקס: יוחאי עלה בסערה השמימה תוך כדי פעולה אשר מגדירה את כל יישותו ואישיותו . הוא היה איש חסד עם לב ענק שתמיד פעל למען האחר בשמחה. יוחאי,  אימן בהתנדבות בני נוער לפני גיוסם לצה״ל .יוחאי היה חבר אמת ואהוב על כל מי שזכה להכירו. יוחאי שלנו חסר לכולם. הוא איבד את החיים בים שכה אהב, הכיר וידע.

אנו מודים לעיריית אשדוד לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, למר עופר דרי ולאריה מנהל אגף החופים על כל פעולות ההנצחה, סרטון ההדרכה והחינוך הימי לזכרו מברכים אנו גם על מערכת ההתרעה המוקמת בחוף המצודה ומבקשים לא להפסיק לפעול למען מטרה חשובה זו, על מנת למנוע מקרי טביעות נוספים בעתיד.

המצפה הוקם בשנה האחרונה לאחר שעיריית אשדוד שיקמה את מוביל המים שנהרס בחורף. מנהל אגף מים ונחל, מירון יעקובוב, היה זה שעמד מאחורי הרעיון והציע להפוך את המקום לנקודת פנאי נוספת בעיר, וכך, בשיתוף החברה לתיירות ואגף ההנדסה, הוקמה באשדוד אחת מהתצפיות היפות בישראל. שמו של המצפה נקבע בשיתוף ציבור: ראש העירייה לסרי העלה פוסט ובו ביקש הצעות לשמות והרוב המוחלט ציין את שמו של יוחאי, שהיה מאמן כושר ידוע ואהוב בעיר וסיפורו נגע לרבים.

בטקס, שבו השתתפו גם יעקובוב ומנכ"ל החרבה לתיירות, עופר דרי, נחשף גם האיור של האמן אליאסף על הטטרפוד (מבנה בטון בצורת פירמידה) שנותן ביטוי למעשה הגבורה האצילי של יוחאי ז"ל, ומשקף את הסדר לעומת הים הסוער ואף יוצר מגן דוד לאור היותו של יוחאי ז"ל לוחם וציוני.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן