נחבל מפלטת עץ ותובע מעל 2 מיליון שקלים

צעיר מאשדוד, בן 28, שנחתך קשות בידו בעת ניסור פלטת עץ, תובע מעל לשני מיליון שקלים מבעל נגריה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

צעיר מאשדוד שנחתך קשות בידו בעת ניסור פלטת עץ, תובע מעל לשני מיליון ₪ מבעל נגריה ברובע הסיטי בעיר. כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

מהתביעה עולה כי לפני 7 שנים בעל הנגרייה ביקש ממנו לחתוך פלטות מעץ באמצעות מסור שולחני חשמלי. במהלך חיתוך אחת הפלטות, נתפסה הכפפה של ידו הימנית בלהב המסור החשמלי בעודו פועל, מה שהוביל לחתכים עמוקים ופציעות חמורות בכף ידו הימנית הדומיננטית.  התאונה קרתה כשנה לאחר שהחל לעבוד בנגריה בעת שהיה עדיין חסר ניסיון מספיק וחסר הידע הדרוש לצורך שימוש במסור החשמלי בכלל ובמסור שולחן בפרט. בנוסף המסור החשמלי לא היה ממוגן, מה  שהיה עשוי למנוע את התאונה המצערת.

מייד לאחר התאונה, העובד פונה באמצעות אמבולנס של מד"א לקבלת טיפול רפואי ראשוני בבית החולים ברזילי באשקלון, שם אושפז למשך שלושה ימים לאחר שעבר ניתוח לתפירת החתכים באצבעותיו.

המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה ומומחה  לכירורגיה אורתופדית מטעם התביעה שבדק את הצעיר, קבע כי הוא סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 36 אחוזים. זאת בשל הפגיעה באצבעות, חולשה בסגירת אגרוף יד ימין, בגין ירידה בתפקוד היומיומי ובשל קושי בכתיבה ובאחיזת חפצים עדינים. זאת בנוסף לנכות לצמיתות בגין צלקת רגישה ומכאיבה. מאז התאונה העובד לא חזר לעבוד בנגרות.

בא כוחו עו"ד תאונות עבודה דותן לינדנברג העוסק בתביעות בגין תאונות עבודה ונזקי גוף, טוען בתביעה כי אילו בעל הנגרייה היה  דואג לסביבה ולשיטת עבודה בטיחותית ותקנית ודואג להדריך את העובד ומפקח עליו כנדרש, התאונה לא הייתה מתרחשת. בנוסף נטען כי אם בעלי הנגרייה היה מספק לעובד מסור חשמלי תקני ובטיחותי והיה דואג לבצע אחת לכמה זמן ביקורת למסור החשמלי, הצעיר  לא היה נחתך ונפגע קשות בידו הימנית וניתן היה למנוע את תוצאת התאונה.

לפני התאונה העובד היה  אדם בריא שתפקד היטב בביתו ובעבודתו הפיזית והקשה בנגרייה, אך מאז התאונה הוא נזקק ויהיה נזקק עד תום חייו, לקבלת עזרה  למילוי צרכיו הקיומיים היומיומיים, לשם ניהול ואחזקת ביתו. מכיוון שהנפגע לא למד אף מקצוע, נכותו התפקודית גדולה מנכותו הרפואית. 

הצעיר תובע לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה,  עזרת צד ג' , הוצאות רפואיות וכאב וסבל.

טרם הוגש כתב הגנה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן