"נהיה קבוצה טובה גם בליגה א' "

הפועל אשדוד נכנסה לפלייאוף העליון ברגע האחרון עם ניצחון על בית"ר נורדיה. במשחק הראשון הפועל אשדוד תתארח נגד אותה הקבוצה. מנהל הקבוצה שרלי אטיאס בריאיון: "עונה חלומית בתקציב קטן. החלום זה שלוש קבוצות אשדודיות בליגה א' דרום"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפועל אשדוד סיימה את העונה הסדירה ביום שישי שעבר במקום החמישי, הקבוצה היתה חייבת ניצחון נגד בית"ר נורדיה ירושלים מהמקום השני. מאיר אדרי כבש את שערו ה-23 וקבע 1:0 שנשמר עד לסיום. הפועל אשדוד עלתה לפלייאוף העליון ועשויה לעלות לליגה א' דרום – כעת היא במרחק של ארבעה משחקים מהיעד.

מנהל הקבוצה שרלי אטיאס סיפר בריאיון ל״השבוע באשדוד״ על המשחק האחרון, השאיפות, החלומות ולמה הוא ממשיך להאמין במוצר שלו, כשאשדודים אחרים מרימים בגבה על אותה הקבוצה. "עשינו פלייאוף עליון בדקה ה-90 עקפנו קבוצות עם תקציבים של מיליונים, עם 200 אלף שקל תקציב לעשות עונה כזו חלומית, עם ילדים. רוצים להגיע לליגה א', יש אמונה, יש מוטיבציה גבוהה. החלום זה שלוש קבוצות אשדודיות בליגה א'".

למרות ההתלהבות הגבוהה חשוב לזכור שאף קבוצה לא עלתה לליגה א' דרום מהפלייאוף העליון. הפועל אשדוד צריכה לעבור את נורדיה, לנצח את הקבוצה שמנצחת במשחק בין המקום השלישי למקום הרביעי, להמשיך לגמר המחוזות כשתתמודד מול המנצחת במחוז ליגה ב' דרום א' ולבסוף לנצח את הקבוצה מהמקום ה-14. "אף אחת לא הצליחה לעשות את זה. תמיד יש פעם ראשונה אם מאמינים. אף אחד לא האמין שנגיע לפלייאוף בסוף ניצחנו את ירוחם ואת נורדיה ועלינו לפלייאוף. האמנו".

אטיאס התייחס גם לנורדיה, הקבוצה מולה שיחקה ועלתה לפלייאוף ומולה תשחק. "קבוצה טובה ואיכותית, לא רצתה להפסיד לנו, עשינו מתפרצות טובות, גול מוקדם והסתגרנו, יכולנו לסיים את המשחק כבר במחצית לו היו לי חבר׳ה מנוסים".

אטיאס התייחס לעונה הנוכחית וסיפר על נתון מטורף שבו במהלך העונה התחלפו בקבוצה לא פחות מ-50 שחקנים. "בהתחלה רציתי להכיר את הליגה, פניתי להרבה שחקנים אשדודים לבוא אליי בסכומים הגיוניים ואנשים צחקו עליי, אמרו לי שארד ליגה", מספר אטיאס. "זה הלחיץ אותי, גם הבכירים שעלו איתי ליגה ביקשו סכומי עתק. שיחררתי שחקנים, למדנו את הליגה, לא היה קל, עברו אצלנו חמישים שחקנים השנה עד שמצאנו את הסגל המיועד".

אטיאס נתן את הקרדיט למנהיגי הקבוצה: "מישל רוס שלא הסתדר במלאכי – נתן פקטור בניסיון, מיכאל גרלי, עוז עוזר, מאיר אדרי שירד ליגה והאמנתי בו. בנינו קבוצה צעירה, החזרתי את טל ציון, הבאנו צעירים טובים. יוני יעקב גם אשדודי. אלו שחקנים שלא קיבלו הרבה דקות ואני האמנתי בהם והם נותנים את הסחורה. אין לי הרבה אופציות אחרות. עשינו תוצאות טובות, יש לי צמד מאמנים שעושים עבודת קודש וזה עובד לי".

אטיאס נשאל על התכלית של הקבוצה. שכן, מ.ס אשדוד דוהרת למקום הרביעי והיא בחצי גמר גביע המדינה, עירוני אשדוד והפועל אדומים מביאים קהל. הרבה הרימו גבה שהפועל אשדוד נשארה. "אני אוהב כדורגל ואוהב ספורט. מתאמן כל אימון כבר שבע שנים", הוא מספר על הקבוצה, "אני לא מעיד על עצמי אני יודע לנהל את העסק. עם העובדות אי אפשר להתווכח. אין לי חובות בקבוצה. השאיפה שלי עוד שלוש שנים לצאת לליגה א'. להביא צעירים ולהיות מועדון קטן שמפתח אותם ובליגה א' זה המקום לעשות את זה".

שרלי אטיאס: ״פעם שנאנו, היום כבר לא״

אז האם ליגה א' היא הגבול?

"אני מציב לעצמי בהתאם למה שיש לי. אני מציאותי ואני ריאלי, אני לא אגיד סתם דברים שלא אעמוד בהם. תתן לי מיליון שקל תקציב – אני אגיד לך נעלה לליגה לאומית. כל עוד אני לא רואה את הכסף בחשבון – אין לי מה לפנטז. אני רוצה להשאיר מקום בריא ליום שבו ארצה לעזוב. אני לא אעשה חורבן למועדון שאני הקמתי ובניתי".

כשנשאל על הקבוצות האחרות בעיר הוא מספר: "לא מתעסק בקבוצות אחרות. מכל הלב. אני רואה את המועדון שלנו ואני אומר תודה. אני ביחסים טובים עם כולם. אני משאיל להם והם משאילים לי. אין לנו את המלחמות שהיו לנו בהקמות".

למה היו מלחמות?

"כולם היו אשדודים, כולם פתחו קבוצות, כולם רצו להצליח והיתה שנאה בין האוהדים. הם שנאו אותי כי הייתי הפועל אשדוד, אני שנאתי אותם כי הם פתחו קבוצה, ועירוני שנאה את שנינו כי היינו הפועל".

יש להפועל אשדוד מה למכור במידה ותעלה לליגה א'?

"בליגה א' התקציב יגדל ואני אבנה קבוצה טובה, עם שחקנים צעירים טובים יותר. מאז שהוקמנו את הקבוצה לפני שמונה שנים – אף פעם לא התבזנו. עיריית אשדוד תומכת בליגה א' יותר, אני יודע לעשות דברים שאנשים אחרים לא יודעים לעשות. אני מכיר המון שחקנים מהדשא בליגות הנמוכות וזה נותן לי יתרון על הרבה שחקנים בליגות הנמוכות. אני גם בקשר עם שחקנים בליגה א' שלא רצו לרדת לליגה ב', יש לי שם של משלם בזמן ואני לא סוחב שחקנים".

"אני לא עושה שום דבר בחיים שאני לא נהנה ממנו ולא אוהב אותו. אני אוהב את המשחק, את השחקנים והקבוצה וזה אקס פקטור רציני. עושים ערבי גיבוש, כיף וזה המוטו. צריכים לבוא להנות", הוא מסכם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן