נדחה ערר של החרדים באשדוד שהתנגדו להקמת בתי קולנוע בביג

שני חברי המועצה החרדים מאשדוד שערעורם נדחה חטפו קנס גבוה מאוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 
 

 
שני חברי הוועדה המקומית אשדוד הגישו ערר וניסו למנוע הקמת בית קולנוע במתחם ביג אשדוד בטענת לחילול שבת. הוועדה שדנה בבקשה הטילה עליהם קנס.

ועדת ערר מחוז דרום שדחתה את הערר קבעה כי "עניין שמירת השבת אינו נושא של מוסדות התכנון אלא נושא חברתי"

אפרים וובר
אפרים וובר

בביג אשדוד הולכים ונבנים 14 בתי קולנוע חדישים והם הגישו בקשה לתוספת גובה במרכז המסחרי שלה באשדוד כדי להקים בית קולנוע. הוועדה המקומית אישרה, ומאוחר יותר גם המחוזית (בתיקונים קלים ולכן עדיין לא בתוקף).
 
שניים מחברי הוועדה המקומית, מטעם אגודת ישראל החרדית אפריים וובר ושמואל שוק שהצביעו נגד האישור, הגישו ערר לוועדת הערר מחוז דרום, וטענו שיש למנוע הקמת בית קולנוע שיפעל בשבת. ועדת הערר קבעה שאין שום סיבה בעולם שלא להתיר את תוספת הגובה וכי עניין שמירת השבת אינו נושא של מוסדות התכנון אלא נושא שצריך להיפתר בתחום החברתי (אפילו הביאו ציטוט של "אחד העם" בעניין) .
"נדמה שהעוררים שבפניניו לא השכילו להבין שהוויכוח על צביונה של השבת במרחב הציבורי אין מקומו במוסדות התכנון או בטריבונלים שיפוטיים הדנים בענייני תכנון ובניה. חרף ניסיונותינו לשכנע את העוררים למשוך את הערר, התעקשו הם לקבל החלטה בכתובים ובכך, כפי שאמרנו לא אחת, חרב ההליכים המשפטיים עדיין תלויה על צווארם של מבקשי ההיתר, המשיבים 2 ו- 3 .
"נדמה שהעוררים שבפנינו ביקשו לעשות שימוש לרעה בהליכי משפט ונדמה כי גם אם כוונתם של העוררים רצויה, מעשיהם אינם רצויים. אמנם "יש להודות כי גבולות המושג שימוש לרעה בהליכי משפט אינם תמיד ברורים, זאת, מאחר וקיים קושי מובנה לתחום מראש את מגוון המצבים והפעולות שייחשבו שימוש לרעה".). אלא שבמקרה שבפנינו אף העוררים עצמם הודו בפני ועדת הערר כי מטרתם היא עיכוב הוצאת הפרויקט מהכוח אל הפועל, לא בשל חוסר הסמכות שבהחלטת הוועדה, שהם חלק מחבריה, אלא בשל שיקולים ציבוריים הקשורים לצביונה של השבת. נדמה כי התנהלות העוררים פוגעת גם בקדושתה של השבת וגם במשפט, ואין לנו אלא להצר על כי לא שעו לבקשתנו למשוך את הערר".
ועדת הערר פסקה לרעת העוררים הוצאת של 15,000 ₪ ובזה בעצם הביעה מורת רוחה על הגשת ערר מתוך אינטרסים לא רלוונטיים.

את הוועדה המקומית אשדוד יצגה עו"ד כרמית רבי ממשרד כהן וילצ'יק ושות

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן