נבחר יועץ משפטי לחפ"א. עו"ד גלילי שהתמודד ולא נבחר: "מריח כמו מכרז תפור"

סיפור חמור ומקומם: עו"ד דוד זיו, חברו לשעבר לעבודה של אבי עזר מנכ"ל חפ"א נבחר לתפקיד היועץ המשפטי. עזר בעצמו ישב בוועדה לאיתור ולא פסל עצמו למרות ההיכרות בינהם. יו"ר חפא עו"ד דרך: " אין שום פגם בהיכרות מקצועית קודמת". עו"ד שרון גלילי שהתמודד :"מדובר בשדרת שלטון בקומות הגבוהות של בניין עיריית אשדוד, שצריכה ללכת הביתה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הבוקר, ראשון, נבחר יועץ משפטי חדש לחפ"א החברה העירונית לפיתוח אשדוד, לאחר שהיועצת המשפטית אורית שטרית פרשה. תכירו את  עו"ד דוד זיו, שנבחר ובין היתר שימש כיועץ משפטי של עיריית אריאל. מועצה בה שימש באותה תקופה כמנכ"ל, אבי עזר. היום אבי עזר משמש כמנכ"ל חפ"א, שנכנס לתפקיד זה בזכות חברו הקרוב, סגן ראש העיר מאשדוד, סניה כצנלסון. עזר וכצנלסון חברים מצוינים. עזר שימש כאחד מאנשי הכספים שלו במערכת הבחירות. עכשיו הכל מסתדר? תיכף תבינו עד לאן.

הימים, לפני הבחירות הסוערות ב2018 היו סוערים מאוד. המועמדים לראשות העיר, מצד אחד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מצד שני סניה כצנלסון ומועמדים נוספים, עו"ד הלן גלבן וד"ר אלי לחמני ניהלו קרב השמצות מכוער ויצרי שפילג את העיר..

את המערך הכספי של כצנלסון ניהל אבי עזר, אז, מנכ"ל עיריית אריאל. הוא נהג להגיע לאשדוד על בסיס קבוע ושהה בצמידות לכצנלסון. לאחר הבחירות בהם זכה ד"ר לסרי הוא הפתיע והכניס את כצנלסון לקואליציה. כבר אז צצו שמועות ששני אנשים מקורבים לכצנלסון יגיעו מאריאל  לעבוד בעיריית אשדוד בתפקידים בכירים. עזר ,כך נלחש, יהיה מנכ"ל חפ"א וחברת מועצת מאריאל, בשם לודה, שמקורבת מאוד מאוד לכצנלסון תהיה מנכ"לית התיירות. יוזכר שהתיירות וחפ"א תיקים שקיבלו מלסרי. עזר אז הכחיש לכותב שורות אלה, את העובדה שהוא עתיד להיות מנכ"ל חפ"א. הוא לא דייק במקרה הטוב והוא אכן נבחר. לודה לא היו לה הנתונים למנכ"ל תיירות ומונתה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של החברה. לאחר מספר חודשים פרשה משם. לא הבייתה, לתפקיד בכיר יותר. כצנלסון סידר לה להיות מנהל הוסטל ברובע יג'. הוסטל שמצוי באחריות  ישירה של חפ"א.

סירב להשיב לשאלות. עזר

האם מדובר כאן בשיטת חבר מביא חבר? הסיפור הבא יבהיר זאת. כאמור, המכרז ליועץ משפטי לחפ"א העלה שמועות שגם מכרז זה תפור. הוגשו מועמדויות והבוקר, לאחר שוועדת האיתור בראשותו של המנכ"ל עזר דנה במועמדים לאחר שדירה אותם על פי כל מיני קריטריונים לא ברורים, היא בחרה בעו"ד דוד זיו, שקיבל את הדירוג הגבוה, יותר, אגב, ממשרד עורכי הדין שעובד בימים אלה עם חפ"א. איך זה יכולת להיות? עובדה.

אבל הכי חמור ולפחות הכי לא נראה טוב ציבורית ומעלה טעם לפגם הוא העובדה שעזר המנכ"ל, ישב בדיון ובמכרז, שבחרה בחברו לשעבר לעבודה, עו"ד זיו, שכאמור נבחר הבוקר ליועץ המשפטי של החברה.

מאשדוד התמודד משרדו של עו"ד שרון גלילי, שהוא בעצמו בעל ניסיון רב בוועדות ממשלתיות ציבוריות, כמו בוועדת ערר של משרד התחבורה, ראשות ועדת תכנון ארצית ועוד, וכן התמודד משרד עורכי דין נוסף מתל אביב שמעניק בחודשים האחרונים שירותי ייעוץ לחפ"א. גם עו"ד גלילי וגם המשרד מתל אביב לא זכו.

"המכרז הזה מריח כמו מכרז תפור" אומר עו"ד גלילי, בתגובה ראשונה לאשדוד10 על הבחירה של עו"ד זיו.

ש. אז למה התמודדת?

"התמודדתי, לא כי חשבתי שיש למשרדי סיכוי לזכות. ככה זה שבני אשדוד טובים להיות יועצים משפטים של קבוצת ״דור אלון״, כמוני, לכהן ביו״ר ועדות לתכנון ובניה ויו״ר כביש 6, ולהיות עם שלושה תארים אקדמאיים, אבל מה כל זה מול ידידות והיכרות קרובה של סניה ואבי עזר המנכ"ל של חפ״א עם עורך הדין שנבחר. שניהם עבדו שנים יחד בעיריית אריאל, עזר כמנכ"ל ודוד כיועמ״ש. התמודדתי למכרז בידיעה ברורה שייבחר מקורב, וכך קרה. מדובר בשדרת שלטון בקומות הגבוהות של בניין עיריית אשדוד, שצריכה ללכת הביתה ולשם כך, אפעל בשנתיים הקרובות. כפי שכתבתי לקברניטי חפ"א ולחנוך יו״ר חפ"א, כל משרד מאשדוד שייבחר הוא בחירה טובה, לצערי, דיבורים של קמפיין בחירות על העדפת תושבי אשדוד נועדו לגנוב קולות ותו לא".

אז פנינו למנכ"ל אבי עזר בשאלה איך זה שישב במכרז של חברו לעבודה, שנבחר לתפקיד והאם אין כאן טעם לפגם? "לא עונה על שאלות" הוא השיב.

ש. אבל אתה מנכ"ל של חברה עירונית ציבורית שמשלמי המיסים רוצים לדעת מה אתה עושה?

"יוסי, אני לא עונה על שאלות. לא מתראיין. תודה רבה תפנה ליו"ר החברה"

אז פנינו ליו"ר החברה, חבר סיעתו ומקורבו של סניה כצנלסון, עו"ד חנוך דרך אלריך ואלו השאלות שנשלחו אליו

1. האם המנכ"ל, אבי עזר דיווח על ההיכרות שלו עם עו"ד זיו שהיה חברו לעבודה? מדוע עזר ישב  בוועדת האיתור לבחירת יועץ משפטי?               

 2. האם אתה כיו"ר לא רואה פגם של מראית עין וחשש לניגוד עניינים שמנכ"ל חפ"א יושב ובוחר בחברו לעבודה לשעבר עו"ד דוד זיו?

3. מדוע לא התעקשתם שמשרה הזו תאוייש על ידי עו"ד מאשדוד?  נודע שמשרדו של עו"ד שרון גלילי התמודד והוא בעל ניסון עשיר בעבודה מנהלית ציבורית ובוועדות תכנון ארציות. מדוע הוא לא זכה?

 4. האם אתה שלם עם הבחירה? עם התהליך שמריח לא טוב, שלך חבר מביא חבר?

5. נודע כי משרד עורכי דין שאתם עובדים אתו בחודשים האחרונים, התמודד ולא זכה. האם זה מראה שהכיוון היה ברור? לבחור בחברו לעבודה של אבי עזר?

6. האם אתה כנבחר ציבור שאמור לשמור ולפקח על תהליכים עירוניים שלם עם הבחירה של עו"ד זיו והאם אינך חושש שהיה כאן הכוונה מראש לזוכה?

עו"ד דרך.

בתגובה אומר עו"ד דרך אלריך: "לצערי רק משרד אחד מאשדוד (עו"ד גלילי) התמודד אבל בקריטריונים הנבחנים הוא לא עמד או שלא קיבל את הניקוד הנדרש"

1. מדובר במכרז פתוח ולא בוועדת  איתור. מנכ״ל החברה, כמי שמנהל את החברה ועובד בשיתוף פעולה עם היועמ״ש, היה חלק מועדת המכרזים. בישיבת הדירקטוריון בה דנו במינוי היועמ״ש ולפני ההצבעה, דיווח מנכ״ל החברה על היכרותו המקצועית עם המתמודד שזכה לניקוד הגבוה ביותר. לאחר דיון נבחר המתמודד פה אחד.

2. אין שום פגם בהיכרות מקצועית קודמת ומדווחת  של מנכ״ל חברה עם מתמודד כזה או אחר במכרז. היכרויות שכאלה יכולות להיות לכל גורמי העוסקים בתחום רשויות מקומיות ובשלל הענפים הקשורים בו.

3. התנייה להשתתפות למשרד עורכי דין מאשדוד בלבד אינה חוקית. המטרה היא למצוא את המשרד המתאים ביותר מבין המתמודדים. לצערי רק משרד אחד מאשדוד התמודד אבל בקריטריונים הנבחנים הוא לא עמד או שלא קיבל את הניקוד הנדרש.

4) כנ״ל

5. כנ״ל

6. לא. להיפך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן