נאור גלילי נטש ישיבה של פיב"א בזעם כי לא רצו לגנות את הטבח בעוטף

גליחי החבר בוועדת הכספים של פיב"א הטיח בנוכחים בגרמניה: "איך אתם יכולים לשבת בשקט כשערפו לילדים את הראשים? איך אתם יכולים לא להתערב ולשתוק על זה?"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בכתבה באתר one של גידי ליפקין הוא מספר כי נאור גלילי, חבר הנהלת איגוד הכדורסל וחבר בוועדת הכספים של פיב"א, השתתף היום (שני) בישיבת הוועדה במינכן ונטש אותה במחאה גדולה כאשר דמעות בעיניו.

לפני פתיחת הישיבה גלילי ביקש לדבר. הוא הכין נאום מראש, וכאשר מנכ"ל פיב"א אירופה קמיל נובק אמר באטימות לגלילי (שאף שלח לו לפני מכתב על כך שפיב"א לא גיבה לטבח שהיה ב-7.10 בישראל) כי: "אנחנו לא מתערבים בנושאים פוליטיים", ענה לו גלילי בדמעות.

"תתביישו לכם, זה דבר פוליטי? איך אתם יכולים לשבת בשקט כאשר ערפו לילדים את הראשים? כל הזוועות שעשו שם זה דברים פוליטיים? אני מתבייש להיות פה ולשמוע את הדברים האלה מכם. תתביישו". גלילי עזב את החדר כאשר הוא עם דמעות.

בנאומו אמר: “הגעתי לכאן מתוקף תפקידי כחבר בוועדת הכספים, אך הרשו לי לנצל את הבמה ולדבר כאדם, אבא, ספורטאי, ישראלי ויהודי. ב-7 באוקטובר אזרחי ישראל התעוררו לשואה חדשה נוספת, חמאס-דעא”ש פרצו לישובים ישראלים, בגבולות ישראל, שחטו תינוקות, שרפו אותם חיים, שלפו תינוק מאמא הריונית ואז ערפו את ראש התינוק והאמא, אנסו בחורות צעירות, שרפו משפחות שלמות”.

חמאס-דעא”ש הטרוריסטים הרגו 1,400 אזרחים תמימים חטפו 240 אזרחים, רובם צעירים, מתוכם 30 ילדים מתחת לגיל 12 ובישובים רבים, ופצעו כ-2,000 אזרחים ישראלים. אנו עומדים כעת על אדמת גרמניה בה התחוללה השואה הנוראית ביותר שהייתה בעולם, בנוסף על אדמה זו בעיר, כאן במינכן נרצחו 11 ספורטאים באולימפיאדת מינכן. עוד אירוע אנטישמי טרוריסטי שבמרכזו עומד רעיון של שנאה לעם היהודי”.

“דווקא בהזדמנות זו אני רוצה להביע הערכתי ותודתי לממשלת גרמניה שגינתה ותמכה באופן מוחלט במדינת ישראל ודבקה בסיסמה לא עוד (NEVER AGAIN). הגעתי למינכן היישר ממועדון הכדורגל דורטמונד להביע את תודות מדינת ישראל, ההתאחדות לכדורגל וקבוצות הספורט בישראל על הצהרת התמיכה והגינוי המוחלט לטרור שהתרחש על ידי חמאס-דעא”ש בדומה לקבוצות והתאחדויות ספורט רבות”.

“לפני כשלושה שבועות שלחתי אימייל לקמיל נובאק, מנכ"ל פיב"א, עם העתק ליו"ר פיב"א אירופה חורחה גרבאחוסה ובו דרשתי הצהרה פומבית לגינוי המעשה הנוראי שביצעה חמאס-דעא”ש והבעת סולידריות תמיכה בישראל. תמיכה וגינוי פומבי ולא שיחות מאחרי הקלעים או חצאי מילים, לא ביקשתי התערבות בסכסוך הפלסטיני-ישראלי”.

“לצערי הרב, שתיקתכם הרועמת נמשכת עד רגע זה. כל אחד מאיתנו גדל על ערכי הספורט, כשחקן מקצועי, אתם ככדורסלנים ואני ככדורגלן, למדנו שקבוצה זה משפחה, זה חברות ואחד למען השני לצערי פיב"א אירופה התנהגה בחוסר כבוד ובחוסר תמיכה במדינת ישראל ובאיגוד הכדורסל שרק לפני כחודשיים קיבל אות הוקרה כאיגוד מצטיין ביבשת אירופה, התנהלות זו הושלכה גם להפסקת הפעילות של הקבוצות הישראליות במפעלי פיב"א”.

“החוכמה בשותפות היא לעזור בזמנים קשים ולא להתנער מאחריות בסיוע. רק להזכירכם, ישראל אירחה 5 אליפויות של פיב"א בשנת 2023, כולן היו מאורגנים בצורה יוצאת מהכלל, כולם נהנו להגיע ולבלות במדינתו הקטנה, אבל חלקכם שתקו ושותקים עד היום. אין לי טענות לחבריי בוועדת הכספים הנמצאים כאן, שדאגו לכתוב לי ולתמוך בי ובמשפחתי בזמנים קשים אלו ועל כך תודתי לחברים”.

“קשה לי לשתוק, אני מאמין שעדיין לא מאוחר וקורא שוב לראשי פיב"א אירופה לצאת בהצהרה פומבית לגינוי חמאס-דעא”ש על הטרור הנוראי ולתמוך בישראל. בחיים למדתי שכסף חשוב, אבל ערכים חובה שיהיו, פיב"א איבדה את הערכים. אני נאלץ לעזוב את הישיבה מאחר שאני ללא אנרגיות וכרגע לא מרגיש שייך לערכים הקיימים”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן