מ.ס אשדוד מציגה: שערים וצעירים

למרות ההפסד בשבוע שעבר בתוצאה 2-3 להפועל כפ"ס ועמיר תורג'מן, מ.ס אשדוד נשארה בליגה. השבוע אשדוד הביסה את מכבי נתניה בחוץ בתוצאה 2-5. צמד בכורה לעידן דהן. המאמן רב"ש: "הוא לא סתם משחק בהרכב. יש לו עוד דרך לעבור״

צילום: יארדי אוומי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד השתתפה בשבוע וחצי החולף בשני משחקים רוויים בשערים. ברביעי שעבר נחלה אשדוד הפסד ביתי מביך להפועל כפ"ס ואילו בתחילת השבוע, כבשה אשדוד את כמות השערים הגדולה ביותר העונה, כשניצחה באיצטדיון העירוני בנתניה. אשדוד הוכיחה השבוע הרבה עומק בסגל, תוך כדי שהיא מעניקה שלל הזדמנויות לשחקני הסגל הצעיר. מעל כולם, בלט בשני המשחקים האחרונים, החלוץ עידן דהן, שבישל נגד כפ"ס וכבש צמד בנתניה וסגר ארבעה ימים יוצאים מגדר הרגיל מבחינתו. גם זוהר זסנו, עוז בילו ומור עדרי מגלים ניצוצות נהדרים של כישרון, יחד עם רוח נעורים.

כפר סבא מציגה: הנוקמים בירוק
ביום רביעי שעבר אירחה מ.ס אשדוד באיצטדיון היא' (ללא קהל) את הפועל כפ"ס במסגרת המחזור ה-31 של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. כבר בדקה החמישית נגיחה של המגן אביב סולומון, שחקן מ.ס אשדוד בעונה שעברה, העלתה את האורחת ליתרון ראשון. כעבור 6 דקות מ.ס אשדוד התאוששה השיגה את השוויון. עוז בילו שפתח בהרכב פרץ באגף הימני, מסר רוחב ליחזקאל, שבעט למרכז השער, איתמר ישראלי, שוער כפ"ס הדף ועל הכדור החוזר התנפל המגן מונטריי קימאני, בעט פנימה וכבש את שערו הראשון העונה. הקצב המסחרר המשיך ובדקה ה-23 איבוד כדור של הקפטן בן זקן הוליד מצב נוח לקפטן כפ"ס, עומר פדידה שהרשית מקרוב לפינה הקרובה של רון שושן, השוער המחליף בדרך כלל, אשר קיבל הזדמנות ולא היה במיטבו. אשדוד ניסתה להשוות אך בתחילת המחצית השנייה ספגה מהלומה נוספת. הפעם היה זה החלוץ האפריקאי קיוטו, שקיבל כדור עומק מתוזמן כהלכה מפדידה, מול שושן גילגל פנימה בקלות וקבע 1-3 להפועל כפ"ס בדקה ה-51. כעבור דקתיים אשדוד ניסתה לחזור אך החלוץ הצעיר עידן דהן, שנכנס כמחליף מצא רק את הקורה. בדקה ה-72 בישול יפה של דהן לאזולאי, שבעט נפלא מתוך הרחבה לפינה הרחוקה, כבש את השביעי שלו העונה וצימק את התוצאה ל-2-3. אך זה לא הספיק עבור אשדוד, שלמרות ההפסד, נשארה רשמית בליגת העל, כמו הפועל כפ"ס, שפשוט רצתה יותר לנצח במשחק.
הדמויות המעניינות ביותר במשחק היו שני שחקני כפ"ס סלומון ובן רייכרט ומאמנם, עמיר תורג'מן. השלושה היו אחוזי תזזית, כאילו מנסים להוכיח משהו מסוים, לקבוצה שלא רצתה אותם. הרגע המרגש ביותר במשחק היה בשריקת הסיום, כאשר אימו של תורג'מן, דינה, ניגשה אליו, נשקה לו וחיבקה אותו ארוכות. ביציאה מהאיצטדיון אמרה בהתרגשות וכשעיניה דומעות: "20 שנה לא הייתי במשחק שלו כי אני מתרגשת יותר מדי. אני שמחה שהוא מצליח. זה כל פעם מרגש אותי מחדש."
הבן הנרגש עמיר תורג'מן אמר בסיום לאתר 'וואלה ספורט': "וואו. וואו.המתח הצטבר. באמת שעשינו פלייאוף פנטסטי. ידענו שזה משחק מאוד קריטי עבורינו. אני מאוד שמח בשביל הבחורים". המאמן ה'אשדודי' בן ה-47, שפוטר העונה מנס ציונה הוסיף: "אמרתי את זה ואני אומר עוד פעם. לא צריך לקפוץ לכל מקום. ברגע שהגיע הצ'אנס מכפר סבא, החלטתי שאני קופץ למים עוד פעם ואני שמח על כך."
אביב סולומון, שכבש את השער הראשון לזכות כפ"ס אמר: "זו תחושה מצוינת לכבוש שערים. אמנם אני משחק בתפקיד המגן, אבל כשחקן כדורגל אין כיף גדול יותר מלכבוש שער. בקבוצות הנערים והנוער שיחקתי כחלוץ, אז זו תחושה שאני מכיר טוב. שמחתי לכבוש נגד אשדוד, כי זה שער שסייע לקבוצה שלי להישאר בליגה. אם על הדרך הצלחתי להוכיח לכמה אנשים שהם טעו לגביי- אז בכלל זה רווח מושלם."
המאמן של מ.ס אשדוד, רב"ש אמר לאחר המשחק: "משחקים ברמה גבוהה ומקבלים גולים ברמה נמוכה. אחד הפרמטרים להצלחה, זה הקושי לקבל גול. נשארנו בליגה סופית וזו תחושת הקלה". על העונה הבאה אמר: "כל הזמן הייתי עם חצי עין לקראת העונה הבאה, אבל עדיין הרגשתי חצוי. כעת ההכנות לעונה הבאה יתחילו מבוקר ועד ערב. אני מכיר את הקייצים האלה. אנחנו הולכים לעבוד קשה."
רון שושן- לא הצדיק את האשראי שקיבל. -4.5
טום בן זקן- החוליה החלשה. -4
טימותי אוואני- היו לו משחקים טובים יותר. -5
גיל כהן- משקיע את כולו, אך לא היה מרוכז. -5
קמאני מונטריי- כבש והיה מהטובים בשורות אשדוד. -5.5
עוז בילו- ילד פלא. -6
ריינן אריאס- לא מעורב. -5
יעקב בריהון- לא שומר על יציבות. הוחלף במחצית. -4.5
שלומי אזולאי- כבש והיה לא רע. -5.5
שגיב יחזקאל- מתקשה לשחק כחלוץ מטרה. -5
מוחמד כנעאן- ספג צעקות מרב"ש ובצדק. -4.5
עידן דהן- נכנס במחצית. מהיר ומוכשר. -6
סמואל אלאבי- נכנס בדקה ה-55. פחות אפקטיבי שעולה מהספסל. -5

ילדי האקדמיה רקדו בנתניה
ביום ראשון השבוע יצאה מ.ס אשדוד לאיצטדיון העירוני בנתניה ושיחקה מול מכבי המקומית, במסגרת המחזור ה-32. רן בן שמעון עלה עם הרכב מוזר, שכלל 3 בלמים (ברדע, אוואני ובן זקן) ושני חלוצים (דויד שחזר מפציעה ודהן הצעיר), מה שהותיר דלילות של מ.ס במרכז השדה בפתיחה. המארחת ניצלה זאת וכבר בדקה ה-10 עלתה ליתרון, כאשר חן עזרא הגביה נהדר מצד שמאל וגיא מלמד נגח מקרוב וקבע 0-1 למכבי נתניה. אשדוד ניסתה להגיב וכעבור שלוש דקות בעיטה מסוכנת של מונטריי הלכה למסגרת, אבל מתן לוי, מגן נתניה הרחיק מהקו. בדקה ה-18 המשחק התהפך לחלוטין, כאשר הבלם השני של נתניה כארם ג'אבר הכשיל ברחבה את שלומי אזולאי. השופט יגאל פריד היה החלטי, שלף כרטיס אדום ישיר לג'אבר והצביע על הנקודה הלבנה. גורדנה ניגש לבעוט, שלח את השוער כרמי ימינה, בעט שמאלה, כבש את שערו השלישי העונה והישווה את התוצאה. אשדוד ביתרון מספרי, החלה לשלוט ובדקה ה-30 מהלך גדול שכולו צבוע באקדמיה של מ.ס אשדוד. אור עדרי הגביה נפלא מצד ימין, עידן דהן נגח מצוין, העלה את אשדוד ליתרון 1-2 וכבש את שערו הראשון בקריירת הבוגרים. חמש דקות חולפות וה'בליץ' האשדודי נמשך. כדור עומק נהדר של אזולאי מוצא שוב את דהן ו'איש השעה' של אשדוד שיגר שמאלית אדירה לרשת הגבוהה של כרמי וקבע 1-3 גדול לאורחת. אשדוד ניסתה להגדיל את התוצאה, אך זו נשמרה עד להפסקה.
עם פתיחת המחצית השנייה רב"ש ביצע שלושה חילופים והכניס את זוהר זסנו, נאור עבודי ומוחמד כנעאן. בדקות הראשונות, ניכר היה לראות, כי השינויים האטו את המומנטום של אשדוד מהמחצית הקודמת והמשחק התאזן. אך בפועל זה לה מה שקרה. אשדוד תקפה יותר ויותר מהאגף הימני והמחליף זסנו היה פעיל מאוד בדקות האלה. בדקה ה-58 הגיע השער היפה במשחק. מוחמד כנעאן הניף את רגל ימין ממרחק 20 מטרים ומצד שמאל בעט כדור אלכסוני, שפגש את חיבורי הקורות של השוער ברגר, שנכנס כמחליף במחצית הראשונה. שער ענק ושני העונה, לכנעאן שקבע 1-4 לאורחת. שלוש דקות חולפות ואשדוד המשיכה למוטט את נתניה ללא רחם. דין דויד היה פנוי ברחבה ומול השוער ברגר, גילגל פנימה את שערו ה-11 העונה וקבע 1-5 מדהים למ.ס אשדוד.
אשדוד הורידה את הרגל מהגז ושילמה על כך מחיר. בדקה ה-75 נתניה התאוששה וזכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים, לאחר שברדע הכשיל את מלמד. אולסק בעט מהנקודה, הכניע את שושן וצימק את התוצאה ל-2-5. זאת גם הייתה תוצאת הסיום, שקבעה ניצחון גדול לזכות מ.ס אשדוד, שמתאוששת מההפסד לכפר סבא באמצע השבוע שעבר, כובשת חמישייה לראשונה העונה ומגלה לליגה שיש המון כישרון באמתחתה.
המאמן רן בן שמעון היה מרוצה ואמר בסיום על עידן דהן: "אחלה ילד. הוא לא משחק סתם בהרכב. הוא ילד טוב. לכל הצעירים ששיחקו פה יש לאן להתקדם. אני מאוד רוצה להרים לצעירים ששיחקו היום, אבל בסך הכל, יש להם עוד דרך ארוכה. אנחנו קבוצה שמאמינה בעצמה וכזאת שיש לה להט להראות עוד הרבה דברים. התחברנו להות קבוצה טובה מאוד ואיכותית. הלאה זה תלוי בנו. אין ספק שהפוטנציאל של הקבוצה הזאת הוא גדול מאוד."
רון שושן- השתפר קצת בהשוואה למשחק הקודם. -5
ניר ברדע- חלוד. מצופה ממנו להיות מרוכז יותר. -5
בן זקן- הוחלף במחצית ולמד מזסנו איך עושים זאת נכון. -5
אוואני- הנוכחות מחפה על האיטיות. -5.5
תמיר עדרי- היה טוב במחצית הראשונה. חבל שהוחלף בתחילת השנייה. -6
מונטריי- משתפר ממשחק למשחק. -6
גורדנה- ממשחקיו הטובים העונה. -7
ניר חסון- מוכשר מאוד אבל עדיין בוסרי. -5
אזולאי- סחט פנדל ואדום ובישל שער. מה עוד אפשר לבקש משחקן במחצית אחת? -7
עידן דהן- יש לו עוד דרך ארוכה לעבור. נראה כמו ה'אקזיט' הבא של ג'קי. -7.5
דין דויד- חזר נהדר מהפציעה. חוש נפלא לשערים. -6.5
זוהר זסנו- נכנס במחצית והיה נהדר. -7
נאור עבודי- נכנס במחצית. השתתף בהנעת הכדור. -5.5
חמודי כנעאן- כבש שער מושלם. מכדרר יותר מדי. -6
אלאבי- נכנס בדקה ה-53. לא כל כך הורגש, למרות שניסה לשחק לעומק. -5.5

פעם בעידן
ערב חלומי לקבוצה של רן בן שמעון באיצטדיון ה'יהלום' בנתניה. לא פחות משישה שחקני שטופחו באקדמיה של מ.ס, היו שותפים בכירים לניצחון הסוחף בתחילת השבוע. מעל כולם, בלט כמובן עידן דהן, שגילה את יכולתו לסקאוטרים ולסוכנים המשוועים לטרף צעיר. דהן בן ה-19 שיחק בעברו בנבחרת הנערים והנוער של ישראל והוא נחשב להבטחה גדולה, בטח שבטח לאחר הופעתו בנתניה והחוש לשערים שגילה. המהירות המסחררת שלו והבעיטה המלאה ברגל שמאל, הזכירה לרגע את החלוץ הירושלמי האגדי, אלי אוחנה.
כמו כל הכשרונות של אשדוד, גם לדהן יש עוד דרך ארוכה כפי שאמר רן בן שמעון בתום המשחק. לפני כשבועיים, במשחק הליגה הביתי מול נס ציונה, דהן נכנס כמחליף בדקה ה-23 והוחלף בדקה ה-63. בדרך כלל כששחקן מחליף מוצא את עצמו מוחלף, זה גורם לו לאבד את הביטחון העצמי, שכל כך חשוב לחלוץ. דהן הוכיח לנו שלא רק שהחילוף לא פגע בו, אלא דירבן אותו להצליח ובכך הצליח לענות למאמן שלו במגרש, עם שני שערים ובישול בשני המשחקים האחרונים.
אחד המרכיבים החשובים בהתפתחות של שחקן צעיר הוא חוזק מנטלי. לטובתו של דהן יש לקוות שהוא ניחן בתכונה הזו ושההצלחה הרגעית לא תסנוור אותו. הלוואי שנוכל לראות המשכיות ליכולת הזאת, כי אם לומר את האמת, נשארנו עם טעם של עוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן